REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kultowe sceny filmowe z wykorzystaniem opon Goodyear

Subskrybuj nas na Youtube
Sterowiec Goodyear
Sterowiec Goodyear
Goodyear

REKLAMA

REKLAMA

Kultowe sceny pościgów zazwyczaj są kojarzone z samochodami, które grają w nich główną rolę. Tymczasem, producent opon Goodyear, przypomina, że żadna z nich nie powstałaby, gdyby nie odpowiednie ogumienie. Poniżej przedstawiamy 5 kultowych scen z filmów motoryzacyjnych, które by nie powstały gdyby nie opony Goodyeara.

Nie trzeba być pasjonatem motoryzacji, żeby kochać filmy, w których główne role grają samochody. Filmy drogi, pościgi czy opowieści i animacje o wyścigach samochodowych przyciągają uwagę, rozbudzają wyobraźnię i przynoszą mnóstwo emocji. Niewielu widzów zauważa, że drugoplanową rolę odgrywają w nich opony.

REKLAMA

REKLAMA

Co sprawia, że niektóre filmy przechodzą do historii kinematografii, ale też motoryzacji jako kultowe? Emocje, widowiskowość, a przede wszystkim prędkość. To właśnie te trzy elementy w połączeniu z dobrymi samochodami oraz charyzmatycznymi aktorami sprawiają, że dany film możemy oglądać wiele razy i właściwie nigdy się on nie nudzi. Tymczasem za efektownymi scenami często stoją tygodnie przygotowań i dobrze dobrane elementy techniczne. Nieprzypadkowo wiele amerykańskich filmów drogi powstało przy użyciu opon Goodyeara, a firmowy sterowiec jest do tego stopnia ikoną popkultury, że stał się inspiracją dla twórców jednej z najpopularniejszych kreskówek.

Zobacz też: Najciekawsze wynalazki marki Goodyear!

Szybki jak błyskawicaTires is what wins a race!

REKLAMA

O tym filmie mówiło się wiele złego, jeszcze zanim został skończony. Już w trakcie kręcenia pierwszych scen zyskał żartobliwy tytuł Top Car – film powstał bowiem z inicjatywy reżysera Top Gun Tony’ego Scotta i aktora Toma Cruise’a, którzy chcieli powtórzyć sukces swojego pierwszego dzieła. Tym razem Tom Cruise wcielił się w postać zawadiackiego kierowcy w wyścigach NASCAR, który musi zmierzyć się nie tylko z przeciwnikami, ale też ze swoimi własnymi lękami. Oczywiście nie mogło być inaczej: Cole Trickle jeździ na oponach Goodyeara. Marka już od ponad 60 lat sponsoruje bowiem amerykańskie zawody NASCAR.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W Szybkim jak błyskawica opony Goodyeara chwilami grają wręcz główną rolę. W pewnym momencie Harry Hogge grany przez Roberta Duvala tłumaczy niedoświadczonemu jeszcze Cole’owi, jakie znaczenie odgrywa ogumienie. „To opony wygrywają wyścig” – mówi Harry i proponuje kierowcy krótkie doświadczenie, podczas którego Cole może przekonać się na własne oczy, jak palenie gumy może wpłynąć na czas okrążenia.

Zobacz też: Goodyear - opona, która wytwarza prąd

Mistrz Kierownicy Ucieka – skok przez most

Ten film to właściwie niekończąca się scena pościgu. Dwóch kierowców, czyli Bandyta w kultowym Pontiacu Trans Am oraz Cledus, jadący ciężarówką ze swoim psem Fredem, przemycają alkohol między kilkoma stanami. Pewnie wszystko odbyłoby się spokojnie, ale Bandyta zabiera do swojego auta niedoszłą pannę młodą, której teść jest szeryfem.
Ten rusza za dwójką przemytników w pościg, który nie kończy się właściwie przez cały film.

Na wielu widzach największe wrażenie zrobiła chyba scena, kiedy Bandyta znajduje się w pułapce – przed nim remontowany od dawna most, za nim kilka radiowozów. Mimo niekorzystnej nawierzchni, Bandyta rozpędza się, następuje zbliżenie na pracujące opony i auto przeskakuje niedokończony most, podczas gdy policyjny samochód ląduje w wodzie. Ciekawostką jest, że właśnie po tej scenie jeden z Trans Amów został kompletnie zniszczony.

Znikający punkt – scena finałowa

To jeden z najbardziej intrygujących, ale też niezrozumianych filmów drogi. Fabuły w zasadzie w nim brak, dialogów też niewiele. Jednak kiedy Barry Newman jako Kowalski przemierza pustynię Dodgem Challengerem, po plecach przechodzą ciarki. Choć nie wiemy, dlaczego właściwie bohaterowi aż tak się spieszy, kibicujemy mu do końca. Chcemy, żeby uciekł kolejnym pościgom, policja znów została w tyle, żeby odnalazł się na pustyni. Niewiele osób wie, że legendarny Dodge Challenger był wyposażony w opony Goodyear Polyglas, wyprodukowane po raz pierwszy w 1967 r. Opony miały bieżnik szerszy niż większość innych opon na rynku, a użyto w nim pasów wykonane z włókna szklanego.

Finałowa scena tego filmu pozostawia widzom pole do interpretacji. Kiedy Kowalski prowadzi auto przy dźwiękach Over me, granego przez Segarini and Bishop, jeszcze nie przewidujemy, co stanie się za chwilę. Jednak gdy Dodge Challenger rozbija się o policyjną blokadę, wiemy już, że ten film nie mógł skończyć się inaczej. Trudno przecież wyobrazić sobie buntownika Kowalskiego rezygnującego z wolności i oddającego się w ręce stróżów prawa. Właśnie dlatego tę scenę pamięta się na zawsze.

Zobacz też: Goodyear - opona samoczynnie regulująca swoje ciśnienie

Wyścig – starcie gigantów

Biograficzny film w reżyserii Rona Howarda, przedstawiający kulisy kilkuletniej rywalizacji legendarnych kierowców Formuły 1 – Brytyjczyka Jamesa Hunta i Austriaka Niki Laudy, dwóch zaciekłych antagonistów, których konflikt elektryzował świat sportów motorowych w latach 70. XX wieku. Obaj kierowcy – dwie silne, choć zupełnie różne osobowości – toczą ze sobą niebezpieczną walkę o tytuł  Mistrza Świata.  Hunt to hulaka i kobieciarz, który aby wygrać nie zawaha się zaryzykować. Zupełne przeciwieństwo Laudy – skupionego, chłodnego introwertyka minimalizującego potencjalne zagrożenia. Bohaterów dzieli w zasadzie wszystko, ale łączy jedno – nieprzeciętny talent i miłość do bolidów. 

Przez cały film widzom towarzyszy Goodyear  - od banerów i opon, poprzez kombinezony, aż po kaski – także w zapierającej dech scenie ostatniego wyścigu. W symbolicznej  rywalizacji w strugach deszczu, między bohaterami toczy się psychologiczna rozgrywka. W najważniejszym dla nich obu wyścigu, Hunta i Laudę w klasyfikacji dzielą tylko trzy punkty, które mogą zadecydować o zwycięstwie jednego z kierowców – okaleczonego fizycznie
po ciężkim wypadku Laudy albo zmagającego się z własnym życiem prywatnym Hunta. Wygra tylko jeden z nich, ale czy to on będzie prawdziwym zwycięzcą? Reżyser nie próbuje odpowiedzieć na to pytanie – decyzje pozostawia widzom.

Zobacz też: Opony homologowane do modelu samochodu

Auta – cz. I i II – Zygzak McQueen i sterowiec Lightyear

To doskonała komedia animowana dla całej rodziny ukazująca świat samochodów, które tak samo jako ludzie mają swoje marzenia i dążą do ich spełnienia. Główny bohater, Zygzak McQueen - zdolna, choć zarozumiała wyścigówka pragnie zostać mistrzem zawodów i zdobyć najważniejsze trofeum -  Złoty Tłok.  Aby to zrobić musi pokonać rywali: doświadczonego championa Króla oraz Marka Maruchę, głównego pretendenta do tytułu lidera. Auta wielokrotnie rywalizują na torach wyścigowych.

Otwierające film zawody na stadionie Motor Speedway of the South, są relacjonowane przez sterowiec firmy oponiarskiej Lightyear, łudząco przypominający sterowiec Goodyear. Sympatyczny statek powietrzny pojawia się także w kontynuacji kultowej bajki, w trakcie drugiej części zawodów Światowego Grand Prix. Opon Lightyear też nie sposób nie zauważyć podczas scen wyścigów z udziałem Zygzaka McQeena.   

Tematyka motoryzacyjna spaja różne gatunki filmowe – dramat, komedię, sensację. Filmy   te bawią, wzruszają lub skłaniają do myślenia. Łączy je adrenalina, wartka akcja i  przygoda - wszystko co sprawia, że filmy, w których jedną z głównych ról grają samochodowy wciąż cieszą się niesłabnącą popularnością. Widzowie kochają ryk silników i efektowne sekwencje z udziałem aut. Bez dobrych opon ekscytujące ewolucje kierowców, czyli to co czyni
tę tematykę szczególnie atrakcyjną, nie byłyby jednak możliwe.

Źródło: Materiały prasowe Goodyear

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA