REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Raport DEKRA: VW Amarok i Crafter niezawodne

Subskrybuj nas na Youtube
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

VW Amarok i Crafter zdobyły wysokie noty w rankingu niezawodności DEKRA. Jaki był zakres badania aut i ich przebiegi? Na jakie usterki eksperci DEKRA zwracali uwagę?

VW Amarok i Crafter: usterkowość wg raportu DEKRA

Samochody użytkowe Volkswagena – pickup Amarok i duży dostawczy Crafter – wyróżniają się nie tylko dużą liczbą zastosowań, ale też bardzo niewielką liczbą usterek stwierdzanych podczas przeglądów technicznych. Tak wynika z najnowszego raportu DEKRA, dotyczącego usterkowości samochodów.

REKLAMA

Najnowsza edycja raportu samochodów używanych DEKRA uwzględnia dane z około 15 milionów badań okresowych samochodów na rynku niemieckim, które przeprowadzono w ciągu dwóch ostatnich lat. Coroczny raport usterkowości samochodów używanych DEKRA przygotowuje w oparciu o ocenę aut w różnych klasach, podzielonych na trzy grupy ze względu na przebieg – do 50.000 km, od 50.001 km do 100.000 km i od 100.001 km do 150.000 km.

Zobacz też: Test Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM Highline - wygodne pickupy istnieją!

REKLAMA

DEKRA w badaniu bierze pod uwagę i ocenia w raporcie wyłącznie typowe usterki, które występują w samochodach używanych. Zaliczają się do nich, między innymi, korozja układu wydechowego czy luzy w zawieszeniu kół – czyli takie usterki, na podstawie których można dokonać oceny wytrzymałości samochodów. Wady aut, które wynikają z zaniedbań użytkowników – jak, na przykład, zużyte opony czy pióra wycieraczek – nie są brane pod uwagę. W każdej klasie samochodów i w każdej grupie przebiegu sprawdza się minimum 1000 aut jednego modelu. Zdaniem ekspertów, którzy przeprowadzają badania okresowe samochodów, przebieg ma większy wpływ na usterkowość aut niż ich wiek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z tegorocznego raportu DEKRA wynika, że wszechstronny Amarok, który doskonale daje sobie radę zarówno w terenie, jak i z codziennymi zadaniami, odznacza się również wysoką niezawodnością. W kategorii niedużych samochodów dostawczych, w klasie aut o przebiegu do 50.000 km, pickup produkowany w fabryce Samochodów Użytkowych Volkswagena w Hanowerze uzyskał najwyższą notę i zostawił w tyle aż 20 konkurentów.

REKLAMA

Amarok jest oferowany w dwóch wersjach nadwoziowych – z 2-osobową kabiną i większym przedziałem ładunkowym (o powierzchni aż 3,57 m2) lub z 5-osobową kabiną i przedziałem ładunkowym o powierzchni 2,52 m2. Do napędu Amaroka służą wyłącznie silniki TDI o mocy od 140 KM do 180 KM. Pickup Volkswagena jest oferowany z napędem na tylną oś lub na cztery koła.
Wśród dużych samochodów dostawczych z przebiegiem między 100.001 km a 150.000 km pierwsze miejsce zajął Crafter. Duży dostawczy Volkswagen okazał się najmniej usterkowy w gronie 16 aut, zaliczanych do tej klasy. Co ważne, Crafter uplasował się na podium klasyfikacji także w gronie samochodów z mniejszymi przebiegami.

Crafter to największy samochód użytkowy Volkswagena, dostępny w ogromnej liczbie wersji podwozia i rodzajów zabudowy nadwozia. Jak na auto dostawcze Crafter wyróżnia się znakomitą ergonomią i funkcjonalnością kabiny oraz dynamicznymi i oszczędnymi silnikami TDI. Volkswagen Crafter, jako jedyny samochód w segmencie dużych aut dostawczych, jest objęty 3-letnią bezpłatną gwarancją producenta.

Już pod koniec 2016 roku następca obecnego Craftera będzie produkowany w Polsce w nowej fabryce Volkswagena, która powstaje w okolicach Wrześni. Zakład produkcyjny będzie miał powierzchnię ok. 220 hektarów i zapewni blisko 2300 nowych miejsc pracy.

Źródło: materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA