REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Raport DEKRA: VW Amarok i Crafter niezawodne

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

VW Amarok i Crafter zdobyły wysokie noty w rankingu niezawodności DEKRA. Jaki był zakres badania aut i ich przebiegi? Na jakie usterki eksperci DEKRA zwracali uwagę?

VW Amarok i Crafter: usterkowość wg raportu DEKRA

Samochody użytkowe Volkswagena – pickup Amarok i duży dostawczy Crafter – wyróżniają się nie tylko dużą liczbą zastosowań, ale też bardzo niewielką liczbą usterek stwierdzanych podczas przeglądów technicznych. Tak wynika z najnowszego raportu DEKRA, dotyczącego usterkowości samochodów.

REKLAMA

Najnowsza edycja raportu samochodów używanych DEKRA uwzględnia dane z około 15 milionów badań okresowych samochodów na rynku niemieckim, które przeprowadzono w ciągu dwóch ostatnich lat. Coroczny raport usterkowości samochodów używanych DEKRA przygotowuje w oparciu o ocenę aut w różnych klasach, podzielonych na trzy grupy ze względu na przebieg – do 50.000 km, od 50.001 km do 100.000 km i od 100.001 km do 150.000 km.

Zobacz też: Test Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM Highline - wygodne pickupy istnieją!

REKLAMA

DEKRA w badaniu bierze pod uwagę i ocenia w raporcie wyłącznie typowe usterki, które występują w samochodach używanych. Zaliczają się do nich, między innymi, korozja układu wydechowego czy luzy w zawieszeniu kół – czyli takie usterki, na podstawie których można dokonać oceny wytrzymałości samochodów. Wady aut, które wynikają z zaniedbań użytkowników – jak, na przykład, zużyte opony czy pióra wycieraczek – nie są brane pod uwagę. W każdej klasie samochodów i w każdej grupie przebiegu sprawdza się minimum 1000 aut jednego modelu. Zdaniem ekspertów, którzy przeprowadzają badania okresowe samochodów, przebieg ma większy wpływ na usterkowość aut niż ich wiek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z tegorocznego raportu DEKRA wynika, że wszechstronny Amarok, który doskonale daje sobie radę zarówno w terenie, jak i z codziennymi zadaniami, odznacza się również wysoką niezawodnością. W kategorii niedużych samochodów dostawczych, w klasie aut o przebiegu do 50.000 km, pickup produkowany w fabryce Samochodów Użytkowych Volkswagena w Hanowerze uzyskał najwyższą notę i zostawił w tyle aż 20 konkurentów.

REKLAMA

Amarok jest oferowany w dwóch wersjach nadwoziowych – z 2-osobową kabiną i większym przedziałem ładunkowym (o powierzchni aż 3,57 m2) lub z 5-osobową kabiną i przedziałem ładunkowym o powierzchni 2,52 m2. Do napędu Amaroka służą wyłącznie silniki TDI o mocy od 140 KM do 180 KM. Pickup Volkswagena jest oferowany z napędem na tylną oś lub na cztery koła.
Wśród dużych samochodów dostawczych z przebiegiem między 100.001 km a 150.000 km pierwsze miejsce zajął Crafter. Duży dostawczy Volkswagen okazał się najmniej usterkowy w gronie 16 aut, zaliczanych do tej klasy. Co ważne, Crafter uplasował się na podium klasyfikacji także w gronie samochodów z mniejszymi przebiegami.

Crafter to największy samochód użytkowy Volkswagena, dostępny w ogromnej liczbie wersji podwozia i rodzajów zabudowy nadwozia. Jak na auto dostawcze Crafter wyróżnia się znakomitą ergonomią i funkcjonalnością kabiny oraz dynamicznymi i oszczędnymi silnikami TDI. Volkswagen Crafter, jako jedyny samochód w segmencie dużych aut dostawczych, jest objęty 3-letnią bezpłatną gwarancją producenta.

Już pod koniec 2016 roku następca obecnego Craftera będzie produkowany w Polsce w nowej fabryce Volkswagena, która powstaje w okolicach Wrześni. Zakład produkcyjny będzie miał powierzchnię ok. 220 hektarów i zapewni blisko 2300 nowych miejsc pracy.

Źródło: materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA