REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe formy płatności na autostradzie A4

Nowe formy płatności na autostradzie A4. Fot. Fotolia
Nowe formy płatności na autostradzie A4. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Dopuszczenie nowych form płatności na autostradzie A4 to jeden z efektów wprowadzania programu zwiększania przepustowości.

Na A4 za przejazd w końcu zapłacisz kartami flotowymi

Od 1 lutego kierowcy podróżujący A4 Katowice-Kraków i przejeżdżający przez Place Poboru Opłat (PPO) w Mysłowicach i Balicach będą mogli dokonywać płatności za przejazd tym odcinkiem autostrady przy użyciu kart flotowych oraz paliwowych. Wprowadzenie wygodnych i bezgotówkowych form płatności to efekt przeprowadzonej wymiany urządzeń poboru opłat, będącej częścią kompleksowego programu zwiększania przepustowości PPO realizowanego przez Stalexport Autostrada Małopolska S.A. (SAM S.A.).

REKLAMA

Na Placach Poboru Opłat akceptowane będą karty flotowe i paliwowe marek ORLEN oraz Routex. Karty PKN ORLEN: Flota oraz Open Drive  umożliwiają bezgotówkowy zakup paliw i usług na stacjach paliw ORLEN (stacje tej marki zlokalizowane są na terenie Miejsc Obsługi Podróżnych przy koncesyjnym odcinku A4) oraz stacjach Bliska, z kolei karta Routex uprawnia do płatności na stacjach: Aral, BP, Omv, Eni oraz Statoil.

Zobacz też: Opony homologowane do modelu samochodu

REKLAMA

Kartami flotowymi i paliwowymi będzie można dokonywać płatności na wszystkich stanowiskach obsługi pojazdów w Mysłowicach oraz w Balicach z wyjątkiem specjalnie oznakowanych, skrajnych lewych bramek. Są one obecnie przygotowywane do uruchomienia na nich bezobsługowej formy dokonywania płatności kartami flotowymi i paliwowymi, kartami bankowymi oraz kartami zbliżeniowymi. Pomimo trwających obecnie przygotowań stanowiska te będą funkcjonować, jak dotychczas i będzie można na nich zapłacić gotówką lub kartą płatniczą.

- Dobiega końca inwestycja, której celem jest zwiększenie przepustowości Placów Poboru Opłat. Zaczynaliśmy od rozbudowy obu PPO poszerzając każdy o cztery dodatkowe stanowiska, a następnie wymieniliśmy funkcjonujące na nich urządzenia poboru opłat. Są one dostosowane do obsługi kart flotowych i paliwowych, które pozwolą kierowcom wygodniej dokonywać płatności, a właścicielom firm, których flota podróżuje koncesyjnym odcinkiem A4 ułatwią dokonywanie rozliczeń za przejazd autostradą – mówi Rafał Czechowski, rzecznik prasowy Stalexport Autostrada Małopolska S.A.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jakie korzyści dają progi zwalniające?

Założenia kompleksowego programu zwiększania przepustowości Placów Poboru Opłat na A4 Katowice-Kraków

REKLAMA

Założeniem kompleksowego programu zwiększenia przepustowości Placów Poboru Opłat na A4 Katowice-Kraków jest ilościowy rozwój infrastruktury poboru opłat oraz wprowadzenie zmian jakościowych. W pierwszej kolejności, w 2012 r., Stalexport Autostrada Małopolska S.A. poszerzyła PPO Mysłowice o cztery dodatkowe pasy ruchu ze stanowiskami do obsługi pojazdów (po dwa w każdym kierunku).
W kolejnym roku analogiczna inwestycja została zrealizowana na PPO Balice. Ponadto na obu Placach Poboru Opłat wymienione zostały urządzenia, które umożliwiły wprowadzenie szybszych i wygodniejszych form płatności m.in. przy użyciu kart flotowych i paliwowych.

- W przyszłym kwartale planujemy udostępnić kolejną, najszybszą z dotychczas dostępnych na A4 Katowice-Kraków form płatności, polegającą na posługiwaniu się zbliżeniową KartA4. Ten sposób rozliczania się za przejazd – bezgotówkowy  oraz funkcjonujący wyłącznie na koncesyjnym odcinku A4, dedykowany będzie w szczególności kierowcom regularnie podróżującym tą drogą – dodaje Rafał Czechowski.

Finalna konfiguracja nowych urządzeń poboru opłat nie będzie odczuwalna dla użytkowników autostrady. Działania te będą prowadzone przy zachowaniu pełnej  funkcjonalności stanowisk do obsługi pojazdów. 

Źródło: Materiały prasowe SAM S.A.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA