REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Shell V-Power Nitro+ Show: zabrakło prędkości

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Shell V-Power Nitro+ Show był okazją do zobaczenia kultowych samochodów Ferrari, w tym modelu 458 Italia.
Shell V-Power Nitro+ Show był okazją do zobaczenia kultowych samochodów Ferrari, w tym modelu 458 Italia.
moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

W sobotę 18 maja 2013 roku w ramach imprezy Shell V-Power Nitro+ Show Warszawa ugościła kierowcę Formuły 1 Felipe Massę wraz z ekipą Scuderia- Ferrari. Była to szansa do zaprezentowania przed polską publicznością bolidu Formuły 1 oraz cywilnych wersji samochodów z logiem czarnego konia na maskach.

Zapowiedzi odnoszące się do imprezy były szumne i zrobiły wrażenie na wielu pasjonatach motoryzacji, którzy tłumnie przybyli na Plac Bankowy z myślą o podziwianiu jednych z najlepszych sportowych samochodów na świecie.

REKLAMA

REKLAMA

Organizatorzy Shell V-Power Nitro+ Show zaplanowali bowiem m.in. pokazy aut z kultowych filmów i seriali XX wieku  takich jak „Powrót do Przyszłości” czy „Nieustraszony”  oraz przejazd najnowszych modeli z koncernu Ferrari.

Shell V-Power Nitro+ Show: Problemy już na wejściu

Szybko się jednak okazało, że impreza miała po części charakter zamknięty i niektórych osób nie wpuszczono bowiem mieli… nieprzepisowe butelki z wodą. Nie ratował ich ani fakt, że byli m.in. cukrzykami, przez co musieli posiadać ze sobą duży zapas wody, ani to, że butelka z napojem posiadała fabryczne zamknięcie. Chcąc czy nie, musieli zadowolić się miejscami za dwumetrowymi kratami rozłożony kilka metrów od toru wzdłuż parku Saskiego.

Zobacz też: Niemieccy offroaderzy pokochali Isuzu D-Max

REKLAMA

Shell V-Power Nitro+ Show: dźwięk Ferrari zagłuszony

Gdy impreza wystartowała szybko okazało się, że moc, dynamika i prędkość jakie zapewniało reklamowe co kilkanaście minut nowe paliwo Shella, nie zostało najwyraźniej wlane do pojazdów biorących udział w paradzie. Przejazdy samochodów były mało widowiskowe, a ich prędkość nawet nie zbliżyła się do bariery 100 km/h. Nawet wyjazd na uliczny tor sportowych maszyn Ferrari nie wzbudził zachwytu wśród publiczności. Fatalne zachowanie prowadzących uniemożliwiło podziwianie fantastycznych dźwięków wydobywających z układów wydechowych takich aut jak Ferrari 360, 430, 458 czy F12berlinetty. Ich komentarze zakłóciły cały pokaz i na dodatek były pozbawione wartości merytorycznych. Zamiast przedstawić każdy model Ferrari wjeżdżający na tor, za pomocą własnych ust nieporadnie próbowali zademonstrować jak brzmią włoskie superauta…Całe szczęście, że pokaz motocyklowych Stunterów był ciekawy, bo widoczność była już wyraźnie zniesmaczona przebiegiem imprezy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Shell V-Power Nitro+ Show: Wspaniały Massa ratuje imprezę

Shell V-Power Nitro+ Show o mały włos zakończyłby się totalną porażką, gdyby nie fantastyczny Felipe Massa i Scuderia-Ferrari. Brazylijczyk, mimo bardzo niskiej przyczepności toru, robił co mógł, aby wzbudzić zachwyt wśród publiczności. I trzeba przyznać, że udało mu się to zrobić. Potężny ryk silnika V8, nieprawdopodobne przyspieszenie oraz ślizgające się na zakrętach tylne opony bolidu Ferrari F60 zapewne na długo zapadną w pamięć entuzjastom zgromadzonym wokół toru na Marszałkowskiej. Szkoda tylko, że po tym, gdy Felipe zniknął z toru, zaczęli także błyskawicznie znikać widzowie, mimo że harmonogram imprezy nie został jeszcze zrealizowany.

Zobacz też: Mitsumaniaki pomagają dzieciom w hospicjach

Szkoda, że zamysł firmy Shell co do całej imprezy nie został wzbogacony o profesjonalnych kierowców wyścigowych i lepszych komentatorów, jak ma to miejsce na pokazach konkurencyjnego producenta paliw. Potencjał tej imprezy jest ogromny, a zainteresowanie tego typu wydarzeniami jeszcze większe. Liczymy na to, że organizatorzy wyciągną konstruktywne wnioski i za rok uraczą Warszawiaków niezapomnianą dawką wrażeń.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA