REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ekologiczne auto, ekologiczna fabryka - rusza produkcja BMW i3

BMW i3 to samochód napędzany wyłącznie energią elektryczną.
BMW i3 to samochód napędzany wyłącznie energią elektryczną.
BMW

REKLAMA

REKLAMA

Ruszyła produkcja BMW i3 - samochodu napędzanego energią elektryczną. Aby było to możliwe niezbędna była budowa nowoczesnej fabryki i zatrudnienie 800 nowych pracowników.

Produkcja BMW i3 ruszyła!

BMW Group rozpoczęło 18 września nową erę w przemyśle samochodowym wraz z uruchomieniem seryjnej produkcji samochodu BMW i3. Pierwszy na świecie pojazd elektryczny premium specjalnie zaprojektowany dla takiej formy napędu jest wynikiem wszechstronnego podejścia do prac rozwojowych mających na celu zmniejszenie zużycia paliwa i emisji spalin w obszarach miejskich. Wyjątkowo wysokie standardy w zakresie trwałości i efektywności środowiskowej zostały również zastosowane przy doborze materiałów i technologii procesów produkcyjnych.

REKLAMA

Zobacz też: 30 lat silników Diesla w BMW

BMW i3: nowatorskie materiały

Po raz pierwszy w przemyśle samochodowym użyto w produkcji masowej elementów z polimeru wzmacnianego włóknami węglowymi. Struktura nadwozia BMW i3 składa się w całości z tego niezwykle lekkiego i wytrzymałego materiału, dzięki czemu dodatkowa masa akumulatorów trakcyjnych nie wywołała zwiększenia masy całego pojazdu. Technologię procesów produkcji polimerów wzmacnianych włóknami węglowymi dopracowano do tego stopnia, że Grupa BMW stała się pierwszą firmą na świecie, która potrafiła uzyskać opłacalność seryjnej produkcji elementów nadwoziowych wykonanych z tego tworzywa.

BMW zatrudniło 800 osób

W samej fabryce w Lipsku zainwestowano około 400 milionów euro w nową infrastrukturę i oprzyrządowanie do produkcji modeli BMW i, tworząc przy tym 800 nowych miejsc pracy. Sieć produkcyjna przewidziana dla samochodów BMW i obejmuje także kluczowe elementy BMW i3, które powstają we własnych zakładach BMW Group oraz w firmach joint-venture w Moses Lake w USA oraz w Wackersdorf, Landshut i Dingolfing w Niemczech. Firma zainwestowała w sumie około 600 milionów euro w sieć produkcyjną samochodów BMW i, tworząc przy tym ponad 1500 miejsc pracy.

Zobacz też: Ograniczyć zużycie paliwa - twoje BMW zrobi to za Ciebie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Dzisiejszy dzień jest kamieniem milowym w rozwoju naszej firmy - powiedział szef produkcji BMW, Harald Krüger. - Tworzymy historię z naszym BMW i3. Nie tylko zaczęliśmy produkować nasz pierwszy samochód elektryczny, ale jednocześnie dzięki opracowaniu przełomowych technologii i procesów, całkowicie redefiniujemy ekologiczne parametry indywidualnej motoryzacji. W istocie, cały łańcuch wartości jest mocno powiązany ze zrównoważonym rozwojem i efektywnością. – Potrzebujemy o 50 % mniej energii i o 70% mniej wody, a źródłem energii elektrycznej dla produkcji modeli BMW i są wolne od emisji CO2 turbiny wiatrowe znajdujące się na terenie fabryki - dodał Krüger. To ogromne zmniejszenie zużycia energii i wody jest przede wszystkim skutkiem eliminacji tradycyjnego procesu malowania stalowych i aluminiowych nadwozi samochodowych.

Produkcja BMW i3 w Lipsku

Stanislaw Tillich był zachwycony faktem, że nowy rozdział w historii motoryzacji jest pisany w kraju związkowym, którym przyszło mu kierować. - Jestem dumny, że w postaci BMW mamy tak innowacyjnego producenta samochodów tutaj, w Saksonii, a BMW buduje i3 w zakładach w Lipsku. Dowodzi to, że Saksonia jest atrakcyjną lokalizacją dzięki swoim ośrodkom naukowym i instytucjom edukacyjnym, dzięki infrastrukturze, a co najważniejsze, dzięki wysoko wykwalifikowanym i zmotywowanym kadrom pracowników.

Zobacz też: Silnik BMW 1.5 TwinPower Turbo : opis i budowa

Burmistrz Lipska, Burkhard Jung dodał - Zakład BMW był dobrodziejstwem dla naszego miasta od samego początku i nadal działa, jak silnik napędzający przyrost miejsc pracy. Z BMW tworzącym tutaj również bazę produkcyjną dla swoich pojazdów elektrycznych, perspektywy naszego regionu są szczególnie dobre.

Źródło: materiały prasowe BMW

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA