Ekologiczne auto, ekologiczna fabryka - rusza produkcja BMW i3
REKLAMA
REKLAMA
Produkcja BMW i3 ruszyła!
BMW Group rozpoczęło 18 września nową erę w przemyśle samochodowym wraz z uruchomieniem seryjnej produkcji samochodu BMW i3. Pierwszy na świecie pojazd elektryczny premium specjalnie zaprojektowany dla takiej formy napędu jest wynikiem wszechstronnego podejścia do prac rozwojowych mających na celu zmniejszenie zużycia paliwa i emisji spalin w obszarach miejskich. Wyjątkowo wysokie standardy w zakresie trwałości i efektywności środowiskowej zostały również zastosowane przy doborze materiałów i technologii procesów produkcyjnych.
REKLAMA
Zobacz też: 30 lat silników Diesla w BMW
BMW i3: nowatorskie materiały
Po raz pierwszy w przemyśle samochodowym użyto w produkcji masowej elementów z polimeru wzmacnianego włóknami węglowymi. Struktura nadwozia BMW i3 składa się w całości z tego niezwykle lekkiego i wytrzymałego materiału, dzięki czemu dodatkowa masa akumulatorów trakcyjnych nie wywołała zwiększenia masy całego pojazdu. Technologię procesów produkcji polimerów wzmacnianych włóknami węglowymi dopracowano do tego stopnia, że Grupa BMW stała się pierwszą firmą na świecie, która potrafiła uzyskać opłacalność seryjnej produkcji elementów nadwoziowych wykonanych z tego tworzywa.
BMW zatrudniło 800 osób
W samej fabryce w Lipsku zainwestowano około 400 milionów euro w nową infrastrukturę i oprzyrządowanie do produkcji modeli BMW i, tworząc przy tym 800 nowych miejsc pracy. Sieć produkcyjna przewidziana dla samochodów BMW i obejmuje także kluczowe elementy BMW i3, które powstają we własnych zakładach BMW Group oraz w firmach joint-venture w Moses Lake w USA oraz w Wackersdorf, Landshut i Dingolfing w Niemczech. Firma zainwestowała w sumie około 600 milionów euro w sieć produkcyjną samochodów BMW i, tworząc przy tym ponad 1500 miejsc pracy.
Zobacz też: Ograniczyć zużycie paliwa - twoje BMW zrobi to za Ciebie
- Dzisiejszy dzień jest kamieniem milowym w rozwoju naszej firmy - powiedział szef produkcji BMW, Harald Krüger. - Tworzymy historię z naszym BMW i3. Nie tylko zaczęliśmy produkować nasz pierwszy samochód elektryczny, ale jednocześnie dzięki opracowaniu przełomowych technologii i procesów, całkowicie redefiniujemy ekologiczne parametry indywidualnej motoryzacji. W istocie, cały łańcuch wartości jest mocno powiązany ze zrównoważonym rozwojem i efektywnością. – Potrzebujemy o 50 % mniej energii i o 70% mniej wody, a źródłem energii elektrycznej dla produkcji modeli BMW i są wolne od emisji CO2 turbiny wiatrowe znajdujące się na terenie fabryki - dodał Krüger. To ogromne zmniejszenie zużycia energii i wody jest przede wszystkim skutkiem eliminacji tradycyjnego procesu malowania stalowych i aluminiowych nadwozi samochodowych.
Produkcja BMW i3 w Lipsku
Stanislaw Tillich był zachwycony faktem, że nowy rozdział w historii motoryzacji jest pisany w kraju związkowym, którym przyszło mu kierować. - Jestem dumny, że w postaci BMW mamy tak innowacyjnego producenta samochodów tutaj, w Saksonii, a BMW buduje i3 w zakładach w Lipsku. Dowodzi to, że Saksonia jest atrakcyjną lokalizacją dzięki swoim ośrodkom naukowym i instytucjom edukacyjnym, dzięki infrastrukturze, a co najważniejsze, dzięki wysoko wykwalifikowanym i zmotywowanym kadrom pracowników.
Zobacz też: Silnik BMW 1.5 TwinPower Turbo : opis i budowa
Burmistrz Lipska, Burkhard Jung dodał - Zakład BMW był dobrodziejstwem dla naszego miasta od samego początku i nadal działa, jak silnik napędzający przyrost miejsc pracy. Z BMW tworzącym tutaj również bazę produkcyjną dla swoich pojazdów elektrycznych, perspektywy naszego regionu są szczególnie dobre.
Źródło: materiały prasowe BMW
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.