Jak kierowcy podchodzą do sprawy ubezpieczenia?
REKLAMA
REKLAMA
Według statystyk, trzy czwarte polskich kierowców, w ciągu ostatniego roku przedłużyło umowę ze swoim ubezpieczycielem, nie patrząc czy konkurencja nie ma w swojej ofercie lepszych propozycji.
REKLAMA
Z kolei kierowcy z grupy, która monitorowała rynek ubezpieczeń przyznali, że dzięki przeglądaniu ofert byli w stanie znaleźć dla siebie korzystniejszy pakiet. Warto więc porównywać oferty różnych ubezpieczycieli – takie wnioski płyną z pierwszej edycji badania ‘Barometr ubezpieczeniowy link4’.
W ciągu ostatniego roku tylko 14 procent kierowców zmieniło swoich ubezpieczycieli w porównaniu do 73 procent kierowców, którzy nawet nie szukali lepszych ofert na rynku.
Zobacz też: Volkswagen najbezpieczniejszy według Amerykanów
REKLAMA
Czym spowodowane były decyzje w różnych grupach? Aż 85% kierowców, którzy zdecydowali się na zmianę ubezpieczyciela przyznało, że powodem było znalezienie lepszej oferty u konkurencji. Z kolei 58 procent respondentów, którzy nie zmienili swojego ubezpieczyciela przyznaje, że powodem było ‘przyzwyczajenie’ do obecnej firmy.
Ponad połowę (52%) wśród kierowców, którzy zdecydowali się na zmianę ubezpieczyciela, stanowili mieszkańcy wsi. Z Kolei jedynie co piąty z nich zamieszkiwał miasto większe niż 200 tys. mieszkańców. Wniosek nasuwa się jeden – gdy mamy mniej czasu i więcej pieniędzy, nie rozglądamy się za innymi ofertami.
Zobacz też: Odświeżony Hyundai Genesis Coupe
Większość badanych, którzy szukali nowego ubezpieczyciela, przyznała, że opłaciło się poświęcić swój czas. 79% respondentów znalazło tańszą ofertę, 31 % ofertę w podobnej cenie, lecz na lepszych warunkach, zaś 15% przyznało, że poprzez przejrzenie ofert upewniło się co do opłacalności aktualnego ubezpieczenia.
Dla porównania, wśród Brytyjczyków, aż 50% kierowców deklaruje, że dokonuje przeglądu ofert. Wynika to głównie z większej świadomości korzyści wynikających z posiadania ubezpieczenia. Powodem jest również większe zainteresowaniem zakupami przez telefon lub Internet – tam gdzie porównanie ofert jest szybkie i łatwe.
Zobacz też: Pierwsze ceny nowej Lancii Themy
Pierwsza edycja badania „Barometr Link4” zrealizowana została metodą face-to-face, w połowie października 2011 roku, przez instytut badawczy IPSOS, na reprezentatywnej próbie 1010 mieszkańców Polski w wieku powyżej 15 lat.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.