REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak kierowcy podchodzą do sprawy ubezpieczenia?

Subskrybuj nas na Youtube
Przeglądanie ofert nie zabierze nam wiele czasu, a prawdopodobnie pozwoli zaoszczędzić. fot. Fotolia
Przeglądanie ofert nie zabierze nam wiele czasu, a prawdopodobnie pozwoli zaoszczędzić. fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Badania Link4 i Polskiej Izby Motoryzacyjnej pokazują, że przeglądanie ofert przed zdecydowaniem się na konkretnego ubezpieczyciela, pomaga nam w doborze lepszej i tańszej polisy dla naszego auta.

Według statystyk, trzy czwarte polskich kierowców, w ciągu ostatniego roku przedłużyło umowę ze swoim ubezpieczycielem, nie patrząc czy konkurencja nie ma w swojej ofercie lepszych propozycji.

REKLAMA

Z kolei kierowcy z grupy, która monitorowała rynek ubezpieczeń przyznali, że dzięki przeglądaniu ofert byli w stanie znaleźć dla siebie korzystniejszy pakiet. Warto więc porównywać oferty różnych ubezpieczycieli – takie wnioski płyną z pierwszej edycji badania ‘Barometr ubezpieczeniowy link4’.

W ciągu ostatniego roku tylko 14 procent kierowców zmieniło swoich ubezpieczycieli w porównaniu do 73 procent kierowców, którzy nawet nie szukali lepszych ofert na rynku.

Zobacz też: Volkswagen najbezpieczniejszy według Amerykanów

REKLAMA

Czym spowodowane były decyzje w różnych grupach? Aż 85% kierowców, którzy zdecydowali się na zmianę ubezpieczyciela przyznało, że powodem było znalezienie lepszej oferty u konkurencji. Z kolei 58 procent respondentów, którzy nie zmienili swojego ubezpieczyciela przyznaje, że powodem było ‘przyzwyczajenie’ do obecnej firmy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ponad połowę (52%) wśród kierowców, którzy zdecydowali się na zmianę ubezpieczyciela, stanowili mieszkańcy wsi. Z Kolei jedynie co piąty z nich zamieszkiwał miasto większe niż 200 tys. mieszkańców. Wniosek nasuwa się jeden – gdy mamy mniej czasu i więcej pieniędzy, nie rozglądamy się za innymi ofertami.

Zobacz też: Odświeżony Hyundai Genesis Coupe

Większość badanych, którzy szukali nowego ubezpieczyciela, przyznała, że opłaciło się poświęcić swój czas. 79% respondentów znalazło tańszą ofertę, 31 % ofertę w podobnej cenie, lecz na lepszych warunkach, zaś 15% przyznało, że poprzez przejrzenie ofert upewniło się co do opłacalności aktualnego ubezpieczenia.

Dla porównania, wśród Brytyjczyków, aż 50% kierowców deklaruje, że dokonuje przeglądu ofert. Wynika to głównie z większej świadomości korzyści wynikających z posiadania ubezpieczenia. Powodem jest również większe zainteresowaniem zakupami przez telefon lub Internet – tam gdzie porównanie ofert jest szybkie i łatwe.

Zobacz też: Pierwsze ceny nowej Lancii Themy

Pierwsza edycja badania „Barometr Link4” zrealizowana została metodą face-to-face, w połowie października 2011 roku, przez instytut badawczy IPSOS, na reprezentatywnej próbie 1010 mieszkańców Polski w wieku powyżej 15 lat.

Statystyki.
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA