REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Teleroute, czyli jak zredukować puste przebiegi

Subskrybuj nas na Youtube
Tzw. puste przebiegi, to obok korków i rosnących cen ropy, największy problem branży transportowej. Fot. Fotolia
Tzw. puste przebiegi, to obok korków i rosnących cen ropy, największy problem branży transportowej. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Teleroute to ogólnoeuropejski system internetowej giełdy ładunków i pojazdów. Pomaga on zmniejszyć liczbę pustych przebiegów samochodów ciężarowych. Rozwiązanie to umożliwia zwiększenie wydajności i zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2.

Śródlądowy transport drogowy w krajach UE nie powrócił jeszcze do stanu sprzed kryzysu, jego wartość jest nadal 8,6% poniżej poziomu z początku 2008 roku. Z danych Europejskiego Urzędu Statystycznego (EUROSTAT) wynika, że więcej niż 1 z 4 samochodów ciężarowych w Europie realizuje puste przebiegi. Oprócz powolnego wzrostu, pustych przebiegów i obniżania ich negatywnego wpływu na środowisko, drogowy przemysł transportowy musi stawić czoła innym wyzwaniom, takim jak korki na drodze, czy też brak zawodowych kierowców.

REKLAMA

REKLAMA

1 na 4 samochody ciężarowe jeździ pusty

Jednym z wyzwań w branży transportu towarów jest rozwiązanie problemu pustych przebiegów. Według EUROSTAT, liczba samochodów z pustym przebiegiem wzrosła w Europie z 25% w 2005 roku do 27% w roku 2009. Tendencję taką można zaobserwować również w międzynarodowym transporcie drogowym w Europie: wzrost z 13% samochodów o pustym przebiegu w 2005 roku do 15% w roku 2009.

Zobacz też: Ulgi dla samochodów elektrycznych

REKLAMA

Całkowite wyeliminowanie pustych przebiegów jest bardzo trudne, jednak można je znacząco zmniejszyć. Może w tym pomóc na przykład korzystanie z internetowych systemów transportowych, takich jak giełda Teleroute, które pomagają firmom zoptymalizować wydajność oraz zwiększyć zyski. Ograniczenie pustych przebiegów pozwala również obniżyć zużycie paliwa, co nie pozostaje bez znaczenia w czasach gwałtownie rosnących cen ropy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„Dzięki Teleroute udało nam się zmniejszyć liczbę pustych przebiegów o 43%", mówi Aneta Mackiewicz z polskiej firmy logistycznej Transnet. Dodaje: „60% naszych przychodów osiągamy za pomocą Teleroute, jest to doskonałe narzędzie dla wszystkich firm pragnących rozwijać swoją działalność w Europie oraz firm poszukujących nowych partnerów biznesowych".

Wydajność logistyczna oznacza bardziej przyjazny stosunek do środowiska

W celu uniknięcia zmian klimatycznych, wszystkie sektory gospodarki na świecie muszą zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych. Pomimo tego, że branża transportowa nadal powoli wychodzi z kryzysu gospodarczego, redukcja emisji dwutlenku węgla jest konieczna. Badania  przeprowadzone przez Komisję Europejską wskazują, że pojazdy ciężarowe  są obecnie odpowiedzialne za znaczną część emisji dwutlenku węgla pochodzącego z transportu drogowego w Unii Europejskiej. Jako serce łańcucha dostaw, branża transportowa stanowi ważną część gospodarki europejskiej, a Unia Europejska do roku 2030 oczekuje 25% wzrostu w sektorze transportu towarowego - drogowego, kolejowego i wodnego . Skuteczne i efektywne planowanie transportu drogowego nie tylko obniży koszty, ale również pomoże sektorowi osiągnąć cele związane z emisją CO2.

Zobacz też: FLEET MARKET 2011 już 29 listopada

Ograniczenie pustych przebiegów jest jednym ze sposobów, w jaki firmy transportowe mogą obniżyć emisję dwutlenku węgla, jednocześnie optymalizując koszty i zwiększając wydajność. Giełda ładunków Teleroute oferuje rozwiązania pozwalające na optymalne wykorzystanie zdolności przewozowych samochodów ciężarowych. System dopasowuje ładunek do przestrzeni dostępnej w pojeździe na podstawie informacji zamieszczonych przez nadawców przesyłek i kierowców pojazdów. Zarówno osoby indywidualne, jak i spedytorzy mogą w prosty sposób zamieszać oferty ładunków do transportu lub wyszukiwać odpowiednie pojazdy. W giełdzie Teleroute codziennie pojawia się w czasie rzeczywistym 250 tyś ładunków i ofert transportu z 25 krajów Europy.

Wyzwania dla branży transportowej

Puste przebiegi i redukcja emisji CO2 to główne wyzwania firm transportowych, jednak w branży pojawiają się także inne problemy. Rozszerzenie Unii Europejskiej zwiększyło konkurencję w sektorze, co z kolei wpłynęło na zmniejszenie zysków. Negatywny wpływ na transport mają też korki na drogach i niedobór wykwalifikowanych kierowców . Zatory powstają przeważnie na skutek korzystania przez przewoźników oraz osoby dojeżdżające do pracy z tych samych dróg na rozrastających się terenach miejskich . Ze względu na pogorszenie koniunktury, rekrutacja nowych pracowników nie jest obecnie priorytetem firm transportowych. Badania Parlamentu Europejskiego pokazują jednak, że zapotrzebowanie na kierowców wzrośnie ponownie, gdy gospodarka wyjdzie z kryzysu.

Źródło: Samar

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA