REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Teleroute, czyli jak zredukować puste przebiegi

Tzw. puste przebiegi, to obok korków i rosnących cen ropy, największy problem branży transportowej. Fot. Fotolia
Tzw. puste przebiegi, to obok korków i rosnących cen ropy, największy problem branży transportowej. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Teleroute to ogólnoeuropejski system internetowej giełdy ładunków i pojazdów. Pomaga on zmniejszyć liczbę pustych przebiegów samochodów ciężarowych. Rozwiązanie to umożliwia zwiększenie wydajności i zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2.

Śródlądowy transport drogowy w krajach UE nie powrócił jeszcze do stanu sprzed kryzysu, jego wartość jest nadal 8,6% poniżej poziomu z początku 2008 roku. Z danych Europejskiego Urzędu Statystycznego (EUROSTAT) wynika, że więcej niż 1 z 4 samochodów ciężarowych w Europie realizuje puste przebiegi. Oprócz powolnego wzrostu, pustych przebiegów i obniżania ich negatywnego wpływu na środowisko, drogowy przemysł transportowy musi stawić czoła innym wyzwaniom, takim jak korki na drodze, czy też brak zawodowych kierowców.

REKLAMA

REKLAMA

1 na 4 samochody ciężarowe jeździ pusty

Jednym z wyzwań w branży transportu towarów jest rozwiązanie problemu pustych przebiegów. Według EUROSTAT, liczba samochodów z pustym przebiegiem wzrosła w Europie z 25% w 2005 roku do 27% w roku 2009. Tendencję taką można zaobserwować również w międzynarodowym transporcie drogowym w Europie: wzrost z 13% samochodów o pustym przebiegu w 2005 roku do 15% w roku 2009.

Zobacz też: Ulgi dla samochodów elektrycznych

REKLAMA

Całkowite wyeliminowanie pustych przebiegów jest bardzo trudne, jednak można je znacząco zmniejszyć. Może w tym pomóc na przykład korzystanie z internetowych systemów transportowych, takich jak giełda Teleroute, które pomagają firmom zoptymalizować wydajność oraz zwiększyć zyski. Ograniczenie pustych przebiegów pozwala również obniżyć zużycie paliwa, co nie pozostaje bez znaczenia w czasach gwałtownie rosnących cen ropy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„Dzięki Teleroute udało nam się zmniejszyć liczbę pustych przebiegów o 43%", mówi Aneta Mackiewicz z polskiej firmy logistycznej Transnet. Dodaje: „60% naszych przychodów osiągamy za pomocą Teleroute, jest to doskonałe narzędzie dla wszystkich firm pragnących rozwijać swoją działalność w Europie oraz firm poszukujących nowych partnerów biznesowych".

Wydajność logistyczna oznacza bardziej przyjazny stosunek do środowiska

W celu uniknięcia zmian klimatycznych, wszystkie sektory gospodarki na świecie muszą zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych. Pomimo tego, że branża transportowa nadal powoli wychodzi z kryzysu gospodarczego, redukcja emisji dwutlenku węgla jest konieczna. Badania  przeprowadzone przez Komisję Europejską wskazują, że pojazdy ciężarowe  są obecnie odpowiedzialne za znaczną część emisji dwutlenku węgla pochodzącego z transportu drogowego w Unii Europejskiej. Jako serce łańcucha dostaw, branża transportowa stanowi ważną część gospodarki europejskiej, a Unia Europejska do roku 2030 oczekuje 25% wzrostu w sektorze transportu towarowego - drogowego, kolejowego i wodnego . Skuteczne i efektywne planowanie transportu drogowego nie tylko obniży koszty, ale również pomoże sektorowi osiągnąć cele związane z emisją CO2.

Zobacz też: FLEET MARKET 2011 już 29 listopada

Ograniczenie pustych przebiegów jest jednym ze sposobów, w jaki firmy transportowe mogą obniżyć emisję dwutlenku węgla, jednocześnie optymalizując koszty i zwiększając wydajność. Giełda ładunków Teleroute oferuje rozwiązania pozwalające na optymalne wykorzystanie zdolności przewozowych samochodów ciężarowych. System dopasowuje ładunek do przestrzeni dostępnej w pojeździe na podstawie informacji zamieszczonych przez nadawców przesyłek i kierowców pojazdów. Zarówno osoby indywidualne, jak i spedytorzy mogą w prosty sposób zamieszać oferty ładunków do transportu lub wyszukiwać odpowiednie pojazdy. W giełdzie Teleroute codziennie pojawia się w czasie rzeczywistym 250 tyś ładunków i ofert transportu z 25 krajów Europy.

Wyzwania dla branży transportowej

Puste przebiegi i redukcja emisji CO2 to główne wyzwania firm transportowych, jednak w branży pojawiają się także inne problemy. Rozszerzenie Unii Europejskiej zwiększyło konkurencję w sektorze, co z kolei wpłynęło na zmniejszenie zysków. Negatywny wpływ na transport mają też korki na drogach i niedobór wykwalifikowanych kierowców . Zatory powstają przeważnie na skutek korzystania przez przewoźników oraz osoby dojeżdżające do pracy z tych samych dróg na rozrastających się terenach miejskich . Ze względu na pogorszenie koniunktury, rekrutacja nowych pracowników nie jest obecnie priorytetem firm transportowych. Badania Parlamentu Europejskiego pokazują jednak, że zapotrzebowanie na kierowców wzrośnie ponownie, gdy gospodarka wyjdzie z kryzysu.

Źródło: Samar

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

REKLAMA

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

REKLAMA

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA