REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rewolucja w poduszkach powietrznych GM!

Subskrybuj nas na Youtube
General Motors przekonuje, że centralna poduszka powietrzna ograniczy liczbę ofiar wypadków. Fot. General Motors
General Motors przekonuje, że centralna poduszka powietrzna ograniczy liczbę ofiar wypadków. Fot. General Motors
General Motors

REKLAMA

REKLAMA

General Motors wprowadza do swych modeli centralną poduszkę powietrzną, mającą chronić kierowcę i pasażera przed skutkami bocznych uderzeń.

Amerykański producent wprowadzi wkrótce pierwszą w branży motoryzacyjnej przednią poduszkę powietrzną umieszczoną centralnie, która w przypadku uderzenia przez inny pojazd w boczną część nadwozia będzie chroniła kierowcę i pasażera siedzącego z przodu po stronie przeciwnej do tej, po której siedzi kierowca lub pasażer.

Nowy element bezpieczeństwa znajdzie się w wyposażeniu modeli Buick Enclave, GMC Acadia i Chevrolet Traverse, czyli crossoverów średniej wielkości w wersjach z roku modelowego 2013. Przednia centralna poduszka oferowana będzie w standardzie w modelach Acadia i Traverse z elektrycznie regulowanymi fotelami oraz we wszystkich wersjach modelu Enclave.

REKLAMA

Zobacz też: Chevrolet Camaro i Corvette znowu w Europie

Umieszczona centralnie poduszka powietrzna w wyniku uderzenia w bok pojazdu napełnia się gazem po prawej stronie fotela kierowcy i przyjmuje położenie pomiędzy przednim rzędem siedzeń w pobliżu centralnej części pojazdu. Nowa poduszka powietrzna o zamkniętej konstrukcji cylindrycznej została zaprojektowana w celu zapewnienia ochrony kierowcy podczas uderzenia przez inny pojazd w boczną część nadwozia od strony pasażera w przypadku, gdy w kabinie pasażerskiej znajduje się wyłącznie kierowca. System sprawdza się również w roli poduszki absorbującej energię pomiędzy kierowcą a pasażerem siedzącym z przodu w przypadku uderzenia w bok pojazdu zarówno od strony kierowcy, jak i pasażera. Oczekuje się, że poduszka powietrzna zapewni odpowiednią ochronę również podczas dachowania pojazdu.

Zobacz też: Lotus nareszcie w Polsce

Centralna poduszka powietrzna ma ograniczyć liczbę śmiertelnych ofiar wypadków w Stanach Zjednoczonych. Analiza bazy danych systemu gromadzenia informacji o wypadkach drogowych (FARS) opracowanego przez amerykańską Krajową Agencję Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) wykazała, że uderzenia w boczną część nadwozia po stronie przeciwnej do tej, po której siedzi kierowca lub pasażer (przed skutkami których chroni przednia poduszka powietrza umieszczona centralnie) stanowiły 11 procent wszystkich śmiertelnych wypadków z udziałem osób zapiętych w pasy bezpieczeństwa w kolizjach (bez dachowania) samochodów z rocznika modelowego 1999 lub nowszych w latach 2004-2009.

Centralna poduszka powietrzna pomysłu General Motors ma chronić przed skutkami bocznych uderzeń. Fot. General Motors
General Motors
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

REKLAMA