REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy ride-sharing ma szansę zadziałać na krótkich dystansach?

BlaBlaCar.pl
– wspólne przejazdy: oszczędności i ekologia
BlaBlaCar
BlaBlaCar
BlaBlaCar

REKLAMA

REKLAMA

Wspólne przejazdy na długich dystansach stały się już istotnym uzupełnieniem tradycyjnej sieci transportu. W Polsce ponad 2 miliony kierowców i pasażerów zainteresowały się współdzielonymi podróżami pomiędzy miastami organizowanymi za pośrednictwem BlaBlaCar. Czy taki model może funkcjonować także na krótkich trasach? We Francji serwis BlaBlaCar w regionach Toulouse i Reims uruchomił pilotażową wersję krótkodystansowej aplikacji BlaBlaLines. Po udanych testach aplikacja zadebiutowała niedawno w Paryżu oraz całym regionie Ile-de-France.

Serwis BlaBlaCar znany do tej pory z łączenia prywatnych kierowców z pasażerami na długich trasach (średnio 300 km) testuje właśnie krótkodystansową aplikację BlaBlaLines, która może zrewolucjonizować transport podmiejski. W maju 2017 we Francji wystartowała pilotażowa wersja aplikacji łączącej kierowców i pasażerów, którzy podróżują w tym samym kierunku na krótkich trasach (średnio 15-80 km), dzieląc się ze sobą kosztami przejazdu. Po udanych testach we francuskich regionach Toulouse i Reims aplikacja została właśnie uruchomiona w Paryżu oraz całym regionie Ile-de-France. Aplikacja dostępna jest w systemach Android oraz iOS.

REKLAMA

REKLAMA

Jak działa BlaBlaLines?

Aby dojeżdżać codziennie lub dwa razy dziennie, podróżujący potrzebują niezawodnej i szybkiej aplikacji, dlatego BlaBlaLines łączy kierowców i pasażerów automatycznie. Podczas gdy na długich dystansach pasażerowie chcą mieć możliwość wyboru kierowcy, z którym będą podróżować, podczas krótkich i regularnych przejazdów kluczowa jest oszczędność czasu – stąd automatyczne łączenie kierowców i pasażerów. Jednocześnie kierowcy mogą zaakceptować lub odrzucić prośby pasażerów, którzy chcą wspólnie z nimi podróżować, dzieląc się kosztami przejazdu.

Zobacz również: Eksploatacja auta

W sytuacji, gdy kierowca doda przejazd na danej trasie, otwierana jest nowa linia. Jeśli pasażer również chce na niej podróżować, aplikacja automatycznie wyszukuje dla niego najlepszego kierowcę, który odbierze go z punktu spotkania wskazanego przez aplikację. Co ważne, system oferuje dużą swobodę pasażerom, ponieważ mogą podróżować do biura i z powrotem z różnymi kierowcami. BlaBlaLines pozwala pasażerom łączyć się ze wszystkimi kierowcami podróżującymi na danej trasie.

REKLAMA

Wszystkie miejsca spotkań, które ustalane są automatycznie przez aplikację, zawsze znajdują się na trasie kierowcy, a jednocześnie blisko pasażera.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mobilne rozwiązanie, które uzupełnia publiczny transport

Dla 43 mieszkańców regionu Ile-de-France, którzy dojeżdżają do pracy samochodem, BlaBlaLines oznacza znaczące dzienne oszczędności. Osoby podróżujące razem na krótkich dystansach, dzielą się kosztami przejazdu, redukując przy tym negatywny wpływ na środowisko i zmniejszając natężenie ruchu. Serwis uzupełnia także tradycyjną sieć transportu na nieobsługiwanych trasach, takich jak Cergy-Pontoise – Guyancourt czy Créteil – Vélizy — trasy te są dostępne na BlaBlaLines za kwotę od €2 do €4.

Krótkodystansowe wspólne przejazdy są zrównoważonym, długoterminowym rozwiązaniem dla miast i cieszymy się, że możemy uczestniczyć w ich rozwoju – mówi Frédéric Mazzella, jeden z założycieli serwisu BlaBlaCar. BlaBlaLines opiera się na technologii, która ma potencjał, aby zrewolucjonizować codzienne nawyki związane z podróżowaniem i to na dużą skalę. Usługa, którą oferujemy jest szybka, prosta i ekonomiczna, dzięki czemu już zjednała sobie wielu użytkowników, którzy nie wyobrażają sobie bez niej codziennych dojazdów – dodaje Mazzella.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA