REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

W co będą inwestować producenci samochodów?

Subskrybuj nas na Youtube
W co będą inwestować producenci samochodów?
W co będą inwestować producenci samochodów?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

W co będą inwestować producenci samochodów? Czy rozwój alternatywnych napędów to główny cel, w który najwięcej inwestują producenci samochodów? Okazuje się, że rozwój branży motoryzacyjnej najbardziej napędza rozwój nowych technologii komunikacyjnych.

Według raportu Global Automotive Executive Survey 2016 digitalizacja oraz zdolność łączenia się pojazdów otoczeniem to kluczowe trendy, które zdeterminują rozwój rynku motoryzacyjnego do 2025 roku. Przedstawiciele kadry zarządzającej z całego świata biorący udział w badaniu KMPG przyznali, że w skali całej branży mniejsze znaczenie odegrają m.in. ekspansja na nowo powstałe rynki czy rosnący wpływ pojazdów hybrydowych oraz napędzanych energią elektryczną. Czy nowe technologie zawładną motoryzacją na lata?

REKLAMA

W ostatnich latach dynamiczny rozwój nowych technologii dotknął większość obszarów ważnych dla konsumentów – od rynku sprzedaży detalicznej, przez finanse aż po rynek motoryzacyjny. Eksperci przyznają, że najważniejszym czynnikiem, który skłania potentatów branży do wielomilionowych inwestycji w segment nowych technologii staje się nie sam rozwój nowoczesnych rozwiązań, ale jego wpływ na globalną zmianę zachowań i potrzeb pojedynczych konsumentów.

Zobacz też: SYNC 3 - najnowszy system komunikacji pokładowej Forda

- Nowoczesne technologie tworzą nową jakość biznesu i coraz częściej stają się podstawą do zmiany modeli biznesowych. Firmy doradcze jak Gartner czy McKinsey przewidują, że do 2020 roku na rynku działać będzie ponad 50 miliardów urządzeń na stałe podłączonych do sieci. To daje nam pięć urządzeń na jednego mieszkańca Ziemi. Wyobraźmy sobie, że każdy z nas staje się częścią tego świata i jest z nim na stałe związany. Pytanie co będziemy w stanie z tym zrobić? Nasze ubrania, okulary, zegarki, buty będą zawierały sensory na skalę dotąd niespotykaną. Dzisiaj już większość urządzeń mobilnych jest powiązanych z komputerami poprzez współdzielenie informacji. Znaczna integracja występuje również w urządzeniach montowanych w samochodach, czego przykładem jest przejazd ciężarówki Mercedesa publiczną autostradą kierowaną przez autopilota sprzężonego z sensorami i urządzeniami GPS – komentuje Kinga Piecuch, Prezes SAP Polska.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Powszechnym rozwiązaniem jest już podłączanie samochodów bezpośrednio do internetu. Już teraz liczba takich pojazdów na całym świecie wynosi 23 miliony. Według prognoz IHS Automative do 2020 roku wartość ta będzie prawie siedmiokrotnie większa i wyniesie 152 miliony. Tak ważny trend digitalizacji ma również szczególne znaczenie w zakresie urządzeń mobilnych, których na całym świecie użytkuje się już ok. 72 miliardy egzemplarzy[2]. Nie dziwi zatem wzrost zainteresowania nowoczesnymi rozwiązaniami mobilnymi, które oferowane są w branży motoryzacyjnej - wyjątkowo często korzystającej z narzędzi pozwalających na zdalną kontrolę, w tym wypadku, samochodów lub nawet całych grup pojazdów.

Zobacz też: Jak działa system Lexus Dynamic Handling oparty na 4 kołach skrętnych?

Samochód na wyciągnięcie smartfona

Pojazdy już niedługo mają standardzie posiadać zdolność łączenia się z infrastrukturą miejską oraz urządzeniami mobilnymi. Już teraz powstają aplikacje, które pozwalają na kontrolę samochodu, jego parametrów czy wyszukiwanie jego pozycji w czasie rzeczywistym. Według prognoz, za kilka lat pełna kontrola nad pojazdem będzie możliwa jednym palcem – za pomocą telefonów komórkowych oraz tabletów. Istniejące na rynku rozwiązania mobilne bywają jednak mało zróżnicowane a ich wdrażanie ma więcej wspólnego z chaosem, niż precyzyjnym przełożeniem praktycznych informacji na realia codzienności.

- Obecnie tworzone rozwiązania mobilne coraz częściej wpisują się w najnowsze przewidywania rozwoju branży motoryzacyjnej. Firmy technologiczne wskazują, iż źródłem generującym wartość w nowych realiach rynku będzie tworzenie i zarządzanie systemami operacyjnym oraz ogólnym doznaniem doświadczanym przez podróżnych, a także wykorzystywanie zgromadzonych przy tej okazji danych[2]. Właśnie dlatego w 2015 roku skoncentrowaliśmy swoje działania wokół rozbudowy nowej aplikacji mobilnej Cartrack Fleet, która stała się narzędziem w pełni zintegrowanym z systemami monitoringu pojazdów – komentuje Kamil Jakacki, Dyrektor ds. Sprzedaży w Cartrack Polska.

Zobacz też: Seat Leon CUPRA 290

REKLAMA

Nowoczesne aplikacje mobilne pomogą nie tylko zarządzać samym pojazdem, ale pozwolą na analizę danych, które samochód pozyska dzięki połączeniu z infrastrukturą miejską. Firma Xerox stworzyła już rozwiązania, które ułatwiają np. poszukiwanie miejsc parkingowych. Odpowiednie narzędzia analityczne pomagają ustalić dostępność miejsc postojowych na terenie miasta, włączając w to miejsca abonamentowe, miejsca parkingowe dla celów działalności gospodarczej i strefy załadunku.

Warto jednak zaznaczyć, że sam przemysł motoryzacyjny jest już przygotowany na zmieniające się trendy rynkowe. Według badań KPMG to właśnie najwięksi producenci pojazdów będą wieść prym wśród innowatorów rynku samochodowego.


[1] https://home.kpmg.com/xx/en/home/insights/2015/12/kpmg-global-automotive-executive-survey-2016.html

[2]https://gsmaintelligence.com/

[2] http://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/pl/Documents/Reports/pl_future_of_mobilty_2015.pdf

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA