REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

W co będą inwestować producenci samochodów?

W co będą inwestować producenci samochodów?
W co będą inwestować producenci samochodów?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

W co będą inwestować producenci samochodów? Czy rozwój alternatywnych napędów to główny cel, w który najwięcej inwestują producenci samochodów? Okazuje się, że rozwój branży motoryzacyjnej najbardziej napędza rozwój nowych technologii komunikacyjnych.

Według raportu Global Automotive Executive Survey 2016 digitalizacja oraz zdolność łączenia się pojazdów otoczeniem to kluczowe trendy, które zdeterminują rozwój rynku motoryzacyjnego do 2025 roku. Przedstawiciele kadry zarządzającej z całego świata biorący udział w badaniu KMPG przyznali, że w skali całej branży mniejsze znaczenie odegrają m.in. ekspansja na nowo powstałe rynki czy rosnący wpływ pojazdów hybrydowych oraz napędzanych energią elektryczną. Czy nowe technologie zawładną motoryzacją na lata?

REKLAMA

W ostatnich latach dynamiczny rozwój nowych technologii dotknął większość obszarów ważnych dla konsumentów – od rynku sprzedaży detalicznej, przez finanse aż po rynek motoryzacyjny. Eksperci przyznają, że najważniejszym czynnikiem, który skłania potentatów branży do wielomilionowych inwestycji w segment nowych technologii staje się nie sam rozwój nowoczesnych rozwiązań, ale jego wpływ na globalną zmianę zachowań i potrzeb pojedynczych konsumentów.

Zobacz też: SYNC 3 - najnowszy system komunikacji pokładowej Forda

- Nowoczesne technologie tworzą nową jakość biznesu i coraz częściej stają się podstawą do zmiany modeli biznesowych. Firmy doradcze jak Gartner czy McKinsey przewidują, że do 2020 roku na rynku działać będzie ponad 50 miliardów urządzeń na stałe podłączonych do sieci. To daje nam pięć urządzeń na jednego mieszkańca Ziemi. Wyobraźmy sobie, że każdy z nas staje się częścią tego świata i jest z nim na stałe związany. Pytanie co będziemy w stanie z tym zrobić? Nasze ubrania, okulary, zegarki, buty będą zawierały sensory na skalę dotąd niespotykaną. Dzisiaj już większość urządzeń mobilnych jest powiązanych z komputerami poprzez współdzielenie informacji. Znaczna integracja występuje również w urządzeniach montowanych w samochodach, czego przykładem jest przejazd ciężarówki Mercedesa publiczną autostradą kierowaną przez autopilota sprzężonego z sensorami i urządzeniami GPS – komentuje Kinga Piecuch, Prezes SAP Polska.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Powszechnym rozwiązaniem jest już podłączanie samochodów bezpośrednio do internetu. Już teraz liczba takich pojazdów na całym świecie wynosi 23 miliony. Według prognoz IHS Automative do 2020 roku wartość ta będzie prawie siedmiokrotnie większa i wyniesie 152 miliony. Tak ważny trend digitalizacji ma również szczególne znaczenie w zakresie urządzeń mobilnych, których na całym świecie użytkuje się już ok. 72 miliardy egzemplarzy[2]. Nie dziwi zatem wzrost zainteresowania nowoczesnymi rozwiązaniami mobilnymi, które oferowane są w branży motoryzacyjnej - wyjątkowo często korzystającej z narzędzi pozwalających na zdalną kontrolę, w tym wypadku, samochodów lub nawet całych grup pojazdów.

Zobacz też: Jak działa system Lexus Dynamic Handling oparty na 4 kołach skrętnych?

Samochód na wyciągnięcie smartfona

Pojazdy już niedługo mają standardzie posiadać zdolność łączenia się z infrastrukturą miejską oraz urządzeniami mobilnymi. Już teraz powstają aplikacje, które pozwalają na kontrolę samochodu, jego parametrów czy wyszukiwanie jego pozycji w czasie rzeczywistym. Według prognoz, za kilka lat pełna kontrola nad pojazdem będzie możliwa jednym palcem – za pomocą telefonów komórkowych oraz tabletów. Istniejące na rynku rozwiązania mobilne bywają jednak mało zróżnicowane a ich wdrażanie ma więcej wspólnego z chaosem, niż precyzyjnym przełożeniem praktycznych informacji na realia codzienności.

- Obecnie tworzone rozwiązania mobilne coraz częściej wpisują się w najnowsze przewidywania rozwoju branży motoryzacyjnej. Firmy technologiczne wskazują, iż źródłem generującym wartość w nowych realiach rynku będzie tworzenie i zarządzanie systemami operacyjnym oraz ogólnym doznaniem doświadczanym przez podróżnych, a także wykorzystywanie zgromadzonych przy tej okazji danych[2]. Właśnie dlatego w 2015 roku skoncentrowaliśmy swoje działania wokół rozbudowy nowej aplikacji mobilnej Cartrack Fleet, która stała się narzędziem w pełni zintegrowanym z systemami monitoringu pojazdów – komentuje Kamil Jakacki, Dyrektor ds. Sprzedaży w Cartrack Polska.

Zobacz też: Seat Leon CUPRA 290

REKLAMA

Nowoczesne aplikacje mobilne pomogą nie tylko zarządzać samym pojazdem, ale pozwolą na analizę danych, które samochód pozyska dzięki połączeniu z infrastrukturą miejską. Firma Xerox stworzyła już rozwiązania, które ułatwiają np. poszukiwanie miejsc parkingowych. Odpowiednie narzędzia analityczne pomagają ustalić dostępność miejsc postojowych na terenie miasta, włączając w to miejsca abonamentowe, miejsca parkingowe dla celów działalności gospodarczej i strefy załadunku.

Warto jednak zaznaczyć, że sam przemysł motoryzacyjny jest już przygotowany na zmieniające się trendy rynkowe. Według badań KPMG to właśnie najwięksi producenci pojazdów będą wieść prym wśród innowatorów rynku samochodowego.


[1] https://home.kpmg.com/xx/en/home/insights/2015/12/kpmg-global-automotive-executive-survey-2016.html

[2]https://gsmaintelligence.com/

[2] http://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/pl/Documents/Reports/pl_future_of_mobilty_2015.pdf

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA