REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Protesty przewoźników dotyczące zakazu wjazdu do Rosji odwołane

PAP
tiry, kolejka, granica Fot. Fotolia
tiry, kolejka, granica Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Przewoźnicy prowadzący dotąd działalność na terenie Rosji nie planują protestów związanych z zakazem wjazdu do tego kraju. Czekają spokojnie na wyniki negocjacji pomiędzy polską a rosyjską stroną.

Zakaz wjazdu aut ciężarowych na teren Rosji

Przewoźnicy, pozbawieni zezwoleń transportowych na wjazd do Rosji, nie planują protestów. „Wszyscy ze zrozumieniem odnoszą się do negocjacji, nie ma żadnych emocji” – powiedział szef Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce Jan Buczek.

REKLAMA

W poniedziałek wieczorem zarząd Zrzeszenia spotkał się w Białej Podlaskiej (Lubelskie) z przewoźnikami, aby omówić sytuację powstałą w związku z brakiem porozumienia ws. zezwoleń na wjazd do Rosji. W spotkaniu uczestniczyło ponad stu przewoźników – poinformował Buczek.

„Nie zakładamy żadnych protestów, przewoźnicy dają szanse negocjatorom na wykorzystanie wszelkich możliwości negocjacyjnych, żeby uzyskać jak najlepsze warunki” – powiedział Buczek po zakończeniu spotkania.

Zobacz też: Do kiedy polscy kierowcy ciężarówek mogą wyjechać z Rosji?

REKLAMA

Buczek podkreślił, że negocjacje „toczą się we właściwym kierunku”. „Tego się spodziewają przewoźnicy, żeby ostatecznie wyjaśnić wszystkie aspekty dotyczące warunków wykonywania transportu drogowego na terenie Rosji. Przewoźnicy pochwalili za determinację, za kierunek, który obraliśmy i konsekwencję w negocjacjach. Mamy zielone światło do dalszych działań” – powiedział.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejnym krokiem ma być sformalizowanie uzgodnień dokonanych podczas negocjacji ze stroną rosyjską w ub. tygodniu w Warszawie. „Minister dzisiaj (w poniedziałek - PAP) wysłał projekt protokołu do Rosji, opisane są elementy, co do których udało się uzyskać porozumienie, po to żeby formalizować nasze uzgodnienia i określić liczby zezwoleń, które będą obowiązywały po wycofaniu się Rosji z tych jednostronnie wprowadzonych ograniczeń” – zaznaczył Buczek.

„My nic sobie tutaj nie uzurpujemy, polska strona, my chcemy równowagi i równoprawnych warunków, obiektywnie korzystnych dla obu stron. Główny warunek jest taki, żeby zamiast wprowadzonego przez Rosjan żądania pięciu dokumentów potwierdzających przewozy z polskiego obszaru na obszar rosyjski można było posiadać jeden” – dodał Buczek.

REKLAMA

Podczas ubiegłotygodniowych rozmów w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa nie udało się osiągnąć porozumienia w sprawie zezwoleń transportowych na wjazd do Rosji. W środę uczestniczyli w nich wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit oraz rosyjski wiceminister transportu Nikołaj Asauł. Po spotkaniu Szmit powiedział, że przyjęcie zaproponowanych przez Rosjan warunków oznaczałoby, „że 85 proc. polskich przewoźników zostanie wyeliminowanych z rynku rosyjskiego”.

Termin kolejnego spotkania nie został ustalony, ale Szmit zapowiedział, że strony są „już niedaleko zawarcia porozumienia”. Dodał, że Federacja Rosyjska zadeklarowała w ciągu dwóch miesięcy korektę swoich przepisów.

Ubiegłoroczne zezwolenia transportowe są nieważne, kierowcy polscy i rosyjscy mają do 15 lutego wrócić do swoich krajów.

W grudniu ub. roku Rosjanie wydali przepisy wykonawcze do umowy międzyrządowej między Polską a Rosją z 1996 r., która określa zasady realizowania przewozów drogowych pomiędzy oboma krajami. Zmieniły one znaczenie pojęcia przewozu na rzecz kraju trzeciego. Nowe przepisy strona rosyjska rozciąga także na towary produkowane w Polsce, np. przez filie firm zagranicznych. Przewóz na rzecz kraju trzeciego jest bardzo limitowany.

W 2015 r. obowiązywał kontyngent w wysokości 250 tys. zezwoleń dla polskich kierowców podzielonych na trzy kategorie: przewozy tranzytowe, przewozy dwustronne i tzw. kraje trzecie.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

REKLAMA

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

REKLAMA

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA