REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Niemiecki MAN zainwestuje w rozwój swojej fabryki w Polsce

Niemiecki MAN rozwija fabrykę w Polscetir, logistyka
Niemiecki MAN rozwija fabrykę w Polscetir, logistyka

REKLAMA

REKLAMA

Największa inwestycja sektora motoryzacyjnego w Małopolsce czyli fabryka ciężarówek MAN w Niepołomicach otrzyma kolejne pieniądze na rozwój. Powstaną nowe miejsca pracy a te już istniejące będą miały zagwarantowane istnienie do 2019 roku.

Niemiecki MAN rozwija fabrykę w Polsce

Firma MAN Truck, niemiecki producent ciężarówek, który od 2007 r. produkuje pojazdy w niepołomickiej podstrefie krakowskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej otrzymała zezwolenie na nową inwestycję polegającą na modernizacji fabryki. Koszt - to ponad 6,2 mln euro.

REKLAMA

REKLAMA

Jak poinformowała PAP w poniedziałek Krystyna Sadowska z Krakowskiego Parku Technologicznego, drugie zezwolenie dla MAN-a dotyczy „zasadniczej zmiany procesu technologicznego produkcji ciężarówek”. Firma zadeklarowała, że w związku z nowym przedsięwzięciem utworzy co najmniej 10 nowych miejsc pracy i utrzyma dotychczasowe zatrudnienie na poziomie 444 pracowników do połowy 2019 r.

Fabryka ciężarówek MAN w Niepołomicach została oddana do użytku w październiku 2007 r. Zakład wybudowano od podstaw w ciągu niecałych dwóch lat kosztem ok.100 mln euro. Zdolności produkcyjne fabryki wynoszą w trybie jednozmianowym ponad 15 tys. sztuk pojazdów rocznie. Inwestycja MAN to największe przedsięwzięcie sektora motoryzacyjnego w województwie małopolskim.

Zobacz też: Zarobki w fabryce Fiata w Tychach

W fabryce odbywa się końcowy montaż pojazdów. Podzespoły - osie, kabiny i silniki - sprowadzane są tam w ramach skojarzonego systemu produkcji bezpośrednio z zakładów MAN-a w Niemczech i Austrii lub dostawców zewnętrznych. Produkowane są tam głównie pojazdy ciężarowe serii TGS i TGX o wadze całkowitej powyżej 18 ton, w tym z silnikami spełniającymi normę emisji spalin Euro 6.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sadowska zaznaczyła, że inwestycja MAN w Niepołomicach przyczyniła się do powstania Niepołomickiej Strefy Inwestycyjnej (NSI), w której obecnie działa 60 firm. Jej obszar to ponad 500 ha, z czego 207 jest objętych statusem specjalnej strefy ekonomicznej.

„Inwestycja firmy MAN spowodowała efekt kuli śnieżnej. Niepołomicka Strefa Inwestycyjna, która częściowo jest objęta statusem specjalnej strefy ekonomicznej, jest dzisiaj jednym z największych parków przemysłowych w Małopolsce” - poinformowała.

Krakowska SSE powstała w 1997 r. Spółka nią zarządzająca wydała w sumie około 200 zezwoleń na działalność w strefie. Dotychczasowa wysokość nakładów inwestycyjnych to 3,8 mld zł i 17 tys. nowych miejsc pracy. Obecnie jej powierzchnia przekracza 707 ha w kilkudziesięciu podstrefach, położonych na terenie woj. małopolskiego i podkarpackiego.

Źródło: materiały prasowe PAP

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA