REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wyniki sprzedaży aut koncernu PSA Peugeot Citroën w 2014 orku lepsze o 4,3 %!

Peugeot 308 SW 2014
Peugeot 308 SW 2014
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

W 2014 roku koncern PSA zanotował ponad 4 procentowy wzrost sprzedaży. Oto wyniki jakie PSA uzyskał w poszczególnych rejonach świata.

Sprzedaż aut marki Peugeot Citroen w 2014 w Europie

Poprawa wyników Grupy w sytuacji wzrostu na ciągle niepewnym rynku

REKLAMA

  • Sprzedaż Grupy w Europie osiągnęła poziom 1 761 000 samochodów, co oznacza wzrost o +8,1% w porównaniu do 2013 r. Jest to efekt sukcesu modelu PEUGEOT 308, wybranego samochodem roku 2014, który sprzedał się w ilości 56 900 sztuk, oraz doskonałych wyników sprzedaży modelu CITROEN C4 Cactus.
  • Sprzedaż PEUGEOT wzrosła o 6,2% do 952 000 sztuk. Nowoczesne modele i spójna gama w połączeniu z wysokiej jakości obsługą wpłynęły na zwiększenie atrakcyjności marki i dzięki zastosowaniu zasady net pricing przez sieć sprzedaży zapewniły zdecydowany i rentowny wzrost. Doskonałym wskaźnikiem poprawy sytuacji jest wzrost sprzedaży dla klientów indywidualnych o 0,3 punktu.
  • CITROËN, rozwijający sprzedaż w najbardziej rentownych kanałach wzrostu, osiągnął wzrost sprzedaży o 7,2%, a więc większy niż rynek. W efekcie sprzedał 689 000 samochodów i zwiększył swój udział w najważniejszych rynkach (we Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Niemczech). Dynamika ta jest owocem udanej ofensywy produktowej,  zwłaszcza Nowego C4 Picasso, lidera w segmencie minivanów w Europie (120 000 sztuk w 2014 r.) oraz sukcesu 3 ubiegłorocznych debiutów rynkowych: Nowego Jumpera w kwietniu (31 000 sprzedanych samochodów), Nowego C1 (41 000 sztuk) i C4 Cactusa (42 000 sztuk) w czerwcu.

  • Marka DS sprzedała 85 900 samochodów, głównie w najbardziej rentownych kanałach sprzedaży, sprzyjających długotrwałemu utrzymaniu wysokiej wartości rezydualnej modeli. Obecnie posiada 61 dedykowanych punktów sprzedaży (58 z nich to tzw. Salony DS, a3  -DS STORE). Rok 2014 zwraca również uwagę mocną ofertą nowych rozwiązań technologicznych, a zwłaszcza 6 nowych silników oraz nowych świateł Xenon Full Led.

Sprzedaż aut marki Peugeot Citroen w 2014 w Chinach i Azji

Nowe rekordy sprzedaży w Chinach wszystkich trzech marek PEUGEOT, CITROEN i DS - Chiny stają się największym rynkiem zbytu Grupy

  • Rynek chiński ponownie odnotował znaczący wzrost o 11,5%. Tutejsza sprzedaż Grupy osiągnęła poziom 734 000 samochodów, dzięki czemu udział w runku wzrósł do poziomu 4,4% - w stosunku do 3,6% w 2013 r.
  • Marka PEUGEOT sprzedała w Chinach 386 565 samochodów, co oznacza kolejny rekordowy rok. Jej sprzedaż wzrosła o 43,1% - jest to największy wzrost wśród 20 najmocniejszych marek na rynku. Modele PEUGEOT 3008 i 2008 w pełni wykorzystały boom w segmencie SUV-ów. Stanowią obecnie jedną trzecią sprzedaży Dongfeng PEUGEOT. Nowy PEUGEOT 408 odnotował szybki i udany debiut w segmencie C (52% chińskiego rynku samochodów osobowych). W ciągu czterech miesięcy sprzedano 30 943 sztuki tego modelu. Marka rozwinęła również swoją sieć - w 2014 roku pojawiło się 100 nowych dilerów.
  • Również CITROËN odnotował wyższy wzrost niż rynek (o 14,3%), ustanawiając nowy rekord dzięki 320 tysiącom sprzedanych samochodów. Obecnie ponad 25% samochodów marki CITROËN sprzedawanych jest w Chinach, które stały się jej największym rynkiem zbytu (wyprzedzając Francję). Wyniki te napędza sukces ostatnio wprowadzonych modeli: Nowego CITROËN C-Elysée, bestsellera Dongfeng CITROËN (ponad 100 000 sprzedanych samochodów w 2014 r.) i CITROËN C4-L, który w sumie sprzedał się w ubiegłym roku w ilości 66 000 sztuk. Gamę wzmocniło również wprowadzenie nowego modelu - SUV-a C3-XR - w grudniu ubiegłego roku. Do wyników tych przyczynia się również stale rozbudowywana i ciesząca się doskonałą opinią sieć sprzedaży Dongfeng CITROËN,  zajmująca pierwsze miejsce w klasyfikacji JD Power 2014 SSI (pod względem poziomu zadowolenia klientów).
  • Dzięki ofercie premium obejmującej produkowane w Shenzhen modele DS 5, DS 5LS i DS 6 -, wprowadzone na rynek w przeciągu zaledwie 1 roku - sprzedaż DS w Chinach dynamicznie się rozwija (26 000 samochodów). Równolegle marka aktywnie rozwija swoją własną sieć dystrybucji. Obecnie posiada 80 DS STORE w 60 najważniejszych miastach Chin. Chiny reprezentują w dniu dzisiejszym 22% światowej sprzedaży Marki w stosunku do 2% w 2013 r.

Sprzedaż aut marki Peugeot Citroen w 201: regiony Eurazji, Ameryki Łacińskiej, Bliskiego Wschodu & Afryki i Azji-Pacyfiku

W pozostałych regionach świata sytuacja na rynku w 2014 r. była trudna (recesja na rynku samochodowym, niekorzystne kursy wymiany). Grupa PSA Peugeot Citroën położyła nacisk na rentowność i przyjęła rygorystyczną politykę cenową.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • W Eurazji  nacisk został położony na lokalną produkcję PEUGEOT 408 i sedana CITROEN C4, które osiągnęły 8% udziału w swoim segmencie w Rosji, sprzedając się w ilości odpowiednio 6 500 i 9 000 sztuk.
  • W Ameryce Łacińskiej, znajdującej się w trudnej sytuacji gospodarczej, sprzedaż Grupy wyniosła 200 000 sztuk. Grupa umocniła swoją pozycję w Argentynie, zdobywając 15,1% udziału w tamtejszym rynku. Widać efekty wprowadzenia na rynek nowych modeli: PEUGEOT 208 (49 000 sprzedanych samochodów) i CITROEN C4 Lounge (ponad 13 000 sztuk). Dobrze sobie radzi CITROËN C3, który sprzedał się w ilości 35 300 sztuk.
  • W strefie Bliskiego Wschodu & Afryki, priorytetem była poprawa rentowności pomimo niekorzystnego kursu wymiany. Grupa utrzymała mocną pozycję w wielu krajach. Jest liderem w Tunezji i departamentach zamorskich Francji i numerem 2 w Maroku. Marka PEUGEOT jest również numerem 2 w Algierii. Jej sprzedaż silnie wzrasta w Egipcie, gdzie sprzedano o 77% samochodów więcej.

Liderami w 2014 r. są nadal PEUGEOT 301 i CITROEN C-Elysée, które sprzedały się odpowiednio w ilości 30 400 i 14 800 sztuk. Flagowe modele PEUGEOT 2008 i 308 zostały wprowadzone w ciągu roku (odpowiednio 8 400 i 7 400 sprzedanych samochodów). Sprzedaż lekkich samochodów dostawczych wzrosła w stosunku do 2013 r.

  • W regionie Indii-Pacyfiku sprzedaż zwiększyła się wraz z niedawnymi debiutami rynkowymi modeli PEUGEOT 2008 (1000 zamówionych samochodów w ciągu 3 miesięcy) i 308 (3 200 sprzedanych samochodów) oraz  CITROEN C4 Picasso (1450 sprzedanych samochodów).

A oto wypowiedzi dyrektorów poszczególnych marek na temat wyników handlowych:

REKLAMA

Maxime Picat, Dyrektor Generalny PEUGEOT: „Rok 2014 był dla marki PEUGEOT rokiem sukcesów handlowych wraz ze wzrostem naszej ogólnoświatowej sprzedaży o 5,4% i doskonałymi wynikami na rynku chińskim, gdzie sprzedaż wzrosła o ponad 43%. Sukcesem było również globalne wprowadzenie gamy „ósemek”, o czym świadczy duży popyt na model 308 oraz crossovery 2008 i 3008, co pozwala nam ufnie spoglądać na  rok 2015”.

Linda Jackson, Dyrektor Generalny CITROËN:Rok 2014 był dla marki CITROËN bardzo dynamicznym rokiem: podwójny tytuł mistrza świata w WTCC, wzrost sprzedaży o 4%, wprowadzenie czterech nowych modeli symbolizujących odnowę Marki. CITROËN oznacza bardziej niż kiedykolwiek kreatywność i technologie w służbie komfortu”.

Yves Bonnefont, Dyrektor Generalny DS:W czerwcu 2014 r. potwierdziliśmy, że naszą ambicją jest stworzenie ogólnoświatowej marki premium dzięki długoterminowej strategii opartej na wzbogacaniu naszej gamy i stopniowym jej wprowadzaniu na całym świecie. Rok 2014 był także rokiem szybkiego wzrostu sprzedaży marki DS w Chinach, gdzie wprowadziliśmy z powodzeniem dwa nowe modele”.

Źródło: materiały prasowe Peugeot

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi
Kamil Fraszkiewicz
Citroen C4 Cactus 1.2 16V 82 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA