REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

W sierpniu nowych samochodów przybyło nieznacznie, spadła sprzedaż dostawczaków

Na rynku nowych samochodów spadła sprzedaż dostawczaków, przybyło nowych samochodów osobowych
Na rynku nowych samochodów spadła sprzedaż dostawczaków, przybyło nowych samochodów osobowych
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Z nowości wartych odnotowania w środku wakacji na rynku nowych samochodów, to rosnące zainteresowania pojazdami produkcji chińskiej, wśród tradycyjnych marek – nadzwyczaj duże zainteresowanie autami z logo Mazda. W sierpniu generalnie zainteresowanie kupnem nowych samochodów wyraźnie wyhamowało.

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, w sierpniu zarejestrowano 37 071 nowych samochodów osobowych (+2,5 proc. rdr) i 4 801 nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony (-3,4 proc. rdr). Skumulowany wzrost całego rynku wyniósł 1,8 procent rok do roku.

REKLAMA

Rynek nowych samochodów: w sierpniu nieoczekiwany popyt na nowe Mazdy

REKLAMA

Toyota cały czas pozostaje zdecydowanym liderem rynku nowych samochodów osobowych. Japońska marka w sierpniu co prawda odnotowała spadek liczby rejestracji względem analogicznego okresu ubiegłego roku aż o 17 proc., ale 7 213 rejestracji to i tak niemal dwa razy więcej niż druga marka z tego zestawienia zestawieniu.
Tą drugą marką jest oczywiście Skoda, która od jakiegoś czasu nie opuszcza tego stopnia podium. Co istotne, czeska marka zwiększyła liczbę rejestracji aż o 20 proc., osiągając rejestrację 3 700 egzemplarzy.
Na trzecim miejscu znalazł się Volkswagen z wynikiem 2 499 rejestracji.

W czołowej dziesiątce doszło do jednej niespodzianki. Znalazła się w niej bowiem Mazda z 1 279 egzemplarzami, co oznacza wzrost względem sierpnia 2023 roku aż o 69 proc. (najwięcej spośród marek TOP 15).

Nowe samochody: ubywa chętnych na osobowe Volvo, Audi wciąż przed Mercedesem i BMW

Audi pozostaje najlepiej sprzedającą się marką premium (2 339 egz.), wyprzedzając Mercedesa (2 150) i BMW (1 865). Kolejny świetny miesiąc odnotował Lexus, który ze 1 150 egzemplarzami zwiększył liczbę rejestracji rok do roku o 63 proc.
Na drugim biegunie w sierpniu znalazło się Volvo, którego sprzedaż mocno zanurkowała – o 37 proc. do 448 egzemplarzy. Szwedzka marka w analogicznym okresie ubiegłego roku była przed Lexusem, a teraz zamyka czołową dwudziestkę.

Toyota Corolla, Toyota Yaris Cross i Toyota Yaris to najchętniej kupowane modele na rynku nowych samochodów

REKLAMA

Najpopularniejszym modelem w sierpniu była Toyota Corollą (1 705 egz.) przed Toyotą Yaris Cross (1 591) i Toyotą Yaris (1 122).
Japoński producent zdominował więc to zestawienie. Na w/w świetną sprzedaż Mazdy zapracowały głównie Mazda CX-30 (578) oraz Mazda 3 (540). 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Biorąc pod uwagę rejestracje według rodzaju napędu, po sierpniu 2024 r. najpopularniejszym wyborem nadal są samochody na benzynę, ale ich udział w rynku szybko maleje. Od stycznia do sierpnia 2023 r. było to 43,4 proc., podczas gdy teraz to już tylko 36,9 proc.
Benzyniaki są też jedynym rodzajem napędu obok FCEV, którego liczba rejestracji spadła względem 2023 roku.

Drugim najpopularniejszym rodzajem napędu są miękkie hybrydy (MHEV), które wybiera 24,1 proc. klientów (wzrost o 40,7 proc. rdr), a trzecim pełne hybrydy – 22 proc. udziału w rynku i wzrost o 38,3 proc. rdr.
Diesle mają 8,7 proc. udziału, samochody elektryczne (BEV) 3,1 proc., samochody na LPG 2,7 proc., a hybrydy plug-in (PHEV) 2,6 proc.

Renault niezmiennie liderem w segmencie aut do 3,5 tony

Tak jak Toyota od dawna jest liderem rynku nowych samochodów osobowych, tak Renault nie ma konkurencji na rynku nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony.
W sierpniu zarejestrowano 985 samochodów francuskiego producenta, co pozwoliło mu objąć ponad 20 proc. udziału w rynku.

Podium w sierpniu dość spodziewanie uzupełniły Ford (717 egzemplarzy) oraz Fiat (526).
Dla amerykańskiego producenta najważniejszym wydarzeniem tego miesiącu jest odzyskanie pozycji lidera w segmencie pick-upów przez Forda Rangera po kilkunastu miesiącach przerwy. Spośród marek TOP 10 największy wzrost sprzedaży odnotował natomiast Citroen (+72,6 proc. rdr). 

Najpopularniejszym modelem w sierpniu był oczywiście Renault Master (725 egz.), którego liczba rejestracji była niemal dwa razy wyższa od drugiego Mercedesa Sprintera (374).
W czołowej piątce znalazły się jeszcze Fiat Ducato (369), Iveco Daily (344) oraz Toyota Proace City (314).

Co się najlepiej sprzedaje na platformie Superauto.pl

Uzupełnieniem danych sprzedażowych są liczby pochodzące z platformy sprzedażowej Superauto.pl. W sierpniu najpopularniejszą marką wolumenową na tej platformie była Skoda (15 proc.), która minimalnie wyprzedziła Toyotę (blisko 15 proc.) i Hyundaia (12 proc.).
Średnia cena samochodu marki popularnej wyniosła 133 467 zł, będąc niższą o ponad 6 tysięcy złotych niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Podobny trend ma miejsce w segmencie samochodów premium, gdzie średnia cena na platformie sprzedażowej Superauto.pl wyniosła 273 852 zł, podczas gdy rok temu było to 314 007 zł. Najpopularniejszą marką premium w sierpniu w Superauto.pl był Mercedes (43 proc.) przed Audi (21 proc.) i BMW (15 proc.). 

W segmencie samochodów dostawczych klienci Superauto.pl najczęściej decydowali się na Renault (31 proc.), Forda (19 proc.) i Fiata (16 proc.). Podobnie jak w pozostałych segmentach, średnia cena samochodu dostawczego względem sierpnia 2023 r. spadła z 147 789 zł – do 133 467 zł netto.
– Obserwując obecne trendy na polskim rynku motoryzacyjnym, dostrzegam zmiany w preferencjach konsumentów i dynamice rynku. Chociaż Toyota utrzymuje swoją dominującą pozycję, to wzrost popularności marek premium jest aż nadto widoczny – komentuje Bartosz Chojnacki, wiceprezes zarządu Superauto.pl.

– Widoczny jest również spadek udziału samochodów benzynowych na rzecz technologii hybrydowych oraz wzrost zainteresowania chińskimi samochodami – dodaje Bartosz Chojnacki.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA