REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kluczowe połączenie Polski z Ukrainą. Droga S17 się wydłuża: nowy odcinek coraz bliżej

Justyna Przeorek
Justyna Przeorek
Droga ekspresowa Bedzieszyn,,Poland,-,May,18,,2021:,Expressway,S6
Droga ekspresowa Bedzieszyn,,Poland,-,May,18,,2021:,Expressway,S6
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zakończyła przetarg na kolejny odcinek drogi ekspresowej S17. Odcinek Piaski Wschód - Łopiennik, o długości 16,6 km, stanie się ważnym elementem trasy łączącej Polskę z Ukrainą. Przetarg wygrało konsorcjum Aldesa Construcciones Polska oraz Aldesa Construcciones, które zrealizuje projekt za 810 mln zł. Inwestycja obejmuje nie tylko budowę nowej drogi, ale także rozwój infrastruktury dla bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Co oznacza ta inwestycja dla polskiej sieci drogowej i jak wpłynie ona na komunikację międzynarodową?

Nowy odcinek drogi S17

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) poinformowała o zakończeniu przetargu na budowę kluczowego odcinka drogi ekspresowej S17. Odcinek ten ma łączyć węzły: Piaski Wschód i Łopiennik. Po zawirowaniach wokół przetargu w maju 2024, obecny wybór padł na ofertę konsorcjum Aldesa Construcciones Polska oraz Aldesa Construcciones. Zrealizuje ono projekt o długości 16,6 km za cenę 810 mln zł. 

REKLAMA

Trasa będzie przebiegać wzdłuż obecnie istniejącej drogi krajowej nr 17. Poza samą budową odcinka Piaski – Łopiennik wraz z przebudową węzła Piaski Wschód, inwestycja obejmie także m.in.: budowę trzech nowych węzłów: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik. W ramach przetargu powstanie nowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej o długości prawie 17 km.

Projekt zakłada również budowę dodatkowych elementów infrastruktury, takich jak: 

  • drogi do obsługi ruchu lokalnego; 

  • obiekty inżynieryjne

  • zaawansowany system zarządzania ruchem;

  • system odwodnienia drogi w obrębie węzłów;

  • oświetlenie węzłów oraz

  • urządzenia ochrony środowiska, takie jak ekrany akustyczne czy przejścia dla zwierząt.

S17 - strategiczne połączenie między Polską a Ukrainą

Droga ekspresowa S17 będzie odgrywać kluczową rolę w komunikacji między Polską a Ukrainą, będąc jednocześnie częścią drogi międzynarodowej E372. Ta ostatnia prowadzi od Warszawy przez Lublin i Zamośćdo Lwowa.

REKLAMA

Poza tym droga S17, na węźle Piaski Wschód, łączyć się będzie z drogą ekspresową S12 Piaski – Dorohusk. Zaś za sprawą wybudowanych odcinków S12 na wspólnym przebiegu S17 oraz istniejącym już węzłom na obwodnicy Lublina, nowa trasa połączy się również z drogą S19.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wspomniany odcinek to jeden z fragmentów drogi ekspresowej S17, która będzie biec z Piasków pod Lublinem do granicy z Ukrainą w Hrebennem. W sumie będzie ona liczyć około 125 km. Obecnie trwa realizacja trzech odcinków tej trasy o łącznej długości prawie 50 km. Chodzi o fragmenty: Zamość Wschód – Zamość Południe, Zamość Południe – Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne. Rozpoczęcie ich budowy planowane jest jeszcze na ten rok.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA