Kluczowe połączenie Polski z Ukrainą. Droga S17 się wydłuża: nowy odcinek coraz bliżej
REKLAMA
REKLAMA
Nowy odcinek drogi S17
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) poinformowała o zakończeniu przetargu na budowę kluczowego odcinka drogi ekspresowej S17. Odcinek ten ma łączyć węzły: Piaski Wschód i Łopiennik. Po zawirowaniach wokół przetargu w maju 2024, obecny wybór padł na ofertę konsorcjum Aldesa Construcciones Polska oraz Aldesa Construcciones. Zrealizuje ono projekt o długości 16,6 km za cenę 810 mln zł.
REKLAMA
Trasa będzie przebiegać wzdłuż obecnie istniejącej drogi krajowej nr 17. Poza samą budową odcinka Piaski – Łopiennik wraz z przebudową węzła Piaski Wschód, inwestycja obejmie także m.in.: budowę trzech nowych węzłów: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik. W ramach przetargu powstanie nowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej o długości prawie 17 km.
Projekt zakłada również budowę dodatkowych elementów infrastruktury, takich jak:
drogi do obsługi ruchu lokalnego;
obiekty inżynieryjne;
zaawansowany system zarządzania ruchem;
system odwodnienia drogi w obrębie węzłów;
oświetlenie węzłów oraz
urządzenia ochrony środowiska, takie jak ekrany akustyczne czy przejścia dla zwierząt.
S17 - strategiczne połączenie między Polską a Ukrainą
Droga ekspresowa S17 będzie odgrywać kluczową rolę w komunikacji między Polską a Ukrainą, będąc jednocześnie częścią drogi międzynarodowej E372. Ta ostatnia prowadzi od Warszawy przez Lublin i Zamość aż do Lwowa.
REKLAMA
Poza tym droga S17, na węźle Piaski Wschód, łączyć się będzie z drogą ekspresową S12 Piaski – Dorohusk. Zaś za sprawą wybudowanych odcinków S12 na wspólnym przebiegu S17 oraz istniejącym już węzłom na obwodnicy Lublina, nowa trasa połączy się również z drogą S19.
Wspomniany odcinek to jeden z fragmentów drogi ekspresowej S17, która będzie biec z Piasków pod Lublinem do granicy z Ukrainą w Hrebennem. W sumie będzie ona liczyć około 125 km. Obecnie trwa realizacja trzech odcinków tej trasy o łącznej długości prawie 50 km. Chodzi o fragmenty: Zamość Wschód – Zamość Południe, Zamość Południe – Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne. Rozpoczęcie ich budowy planowane jest jeszcze na ten rok.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.