Samochód dla mamy. Czyli jakie auta kupują Polki?
REKLAMA
REKLAMA
- Kobiety w Polsce najczęściej kupują hatchbacki
- Astra i to najlepiej z automatem. Częsty wybór mam w Polsce
- Kobiety wolą silniki benzynowe. Stawiają też na 4x4 i głównie kolor szary
Samochód dla mamy to wynik analizy wykonanej przez zespół AAA Auto. I już pierwszy wniosek jest zaskakujący. Bo okazuje się, że kobiety stanowią około 31 proc. ogółu kupujących samochody używane w tej właśnie sieci. Jakie jednak modele wybierają? I tu większego zaskoczenia już nie ma. Myślą głównie o autach rodzinnych. Konkretnie o jednym typie nadwozia.
REKLAMA
Kobiety w Polsce najczęściej kupują hatchbacki
Motoryzacyjne preferencje Polek są jasne. Uwielbiają hatchbacki! Po niewielkim spadku zainteresowania pań używanymi hatchbackami jeszcze rok czy dwa lata temu, teraz ich sprzedaż znów rośnie. Aktualnie wynosi niemal 40 proc. wszystkich rodzajów nadwozi wybieranych przez kobiety. Czemu nie kombi? Te są bardziej praktyczne i przede wszystkim przestronne. Tyle że przez większą część roku wożą głównie... powietrze. A do tego trudniej się je parkuje i na co dzień wcale nie poprawiają właściwości transportowych. Można się domyślać, że taka właśnie jest motywacja kobiet.
2022 | 2023 | |
hatchback | 37,00 proc. | 38,41 proc. |
kombi | 21,45 proc. | 20,86 proc. |
SUV | 23,49 proc. | 23,38 proc. |
MPV | 9,47 proc. | 9,78 proc. |
sedan | 6,07 proc. | 5,21 proc. |
Astra i to najlepiej z automatem. Częsty wybór mam w Polsce
REKLAMA
W Polsce panie wybierają najczęściej używanego Opla Astrę. Przed zakupem konkretnego auta szczegółowo analizują parametry techniczne różnych samochodów, nie sugerując się wyłącznie ich wyglądem, ale stosunkiem jakości do ceny. Ostatecznie najczęściej wybierają samochody z nadwoziem typu hatchback, które świetnie sprawdzają się zarówno jako auta miejskie, jak i rodzinne. Natomiast, dla ponad 22 proc. kobiet priorytetem jest automatyczna skrzynia biegów, to najwyższy rezultat w 31-letniej historii AAA AUTO – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.
W Europie Środkowej preferencje zakupowe kobiet wyglądają nieco inaczej. Listę otwiera Skoda Fabia i Skoda Octavia. Ich udział w zakupach pań sięga ponad 7, 8 proc. Trzecia pozycja należy do Volkswagena Passata. Jego udział w "rynku" samochodów dla mam wynosi już jednak niespełna 3 proc. Na liście 15. najchętniej wybieranych modeli przez kobiety pojawia się jednak również Ford Focus, Volkswagen Golf, Hyundai i30, Kia Ceed, Renault Megane, Skoda Rapid, Opel Astra czy Hyundai i20. To typowi przedstawiciele segmentu hatchbacków.
Kobiety wolą silniki benzynowe. Stawiają też na 4x4 i głównie kolor szary
Z danych AAA AUTO wynika, że zdecydowanie więcej kobiet preferuje silniki benzynowe, niż mężczyźni – aż 62 proc. pań. Natomiast, zainteresowanie pań napędami alternatywnymi rośnie wolniej niż w przypadku mężczyzn, którzy częściej decydują się na zakup hybryd lub aut elektrycznych. Mimo to, 12 proc. kobiet kupuje auta z napędem 4x4. Największa zmiana w ciągu ostatniego roku zaszła w kwestii preferencji kolorów – kolor szary wciąż jest najbardziej popularny wśród kobiet (21,2 proc.), jednak zaraz za nim panie wybierają kolor biały (20,3 proc.).
Zobacz także: Hatchback
REKLAMA
REKLAMA