Piąta generacja hybryd Toyoty produkowana w Polsce
REKLAMA
REKLAMA
- Piąta generacja hybryd Toyoty. Produkcja w Polsce wystartowała
- Nowa, elektryczna przekładnia do hybryd. Co dały zmiany?
- Polska produkcja Toyoty to w 70. proc. napędy hybrydowe
- Polski zakład Toyoty jako jedyny ośrodek produkcji hybryd poza Azją
- Możliwości polskich fabryk Toyoty
Piąta generacja hybryd Toyoty. Produkcja w Polsce wystartowała
Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) rozpoczęła produkcję elektrycznych przekładni hybrydowych piątej generacji przeznaczonych do Toyoty Corolli. Nowe przekładnie zastąpią produkowane od 2018 roku napędy czwartej generacji. I w tym punkcie warto wskazać, że Polska to jedyny kraj w Europie, w którym Toyota wytwarza elektryczne przekładnie hybrydowe.
REKLAMA
Nowa, elektryczna przekładnia do hybryd. Co dały zmiany?
Elektryczne przekładnie hybrydowe piątej generacji charakteryzują się mniejszymi gabarytami oraz zwiększoną o 13 proc. mocą silników elektrycznych. To jeden z elementów modenizacji, który pozwolił jednostkom hybrydowym Toyoty na uzyskanie większej mocy, większego udziału napędu elektrycznego podczas zasilania pojazdu oraz niższym spalaniem. Napędy piątej generacji trafią do Toyoty Corolli produkowanej w Wielkiej Brytanii i Turcji.
Polska produkcja Toyoty to w 70. proc. napędy hybrydowe
W fabrykach w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach funkcjonuje łącznie aż sześć linii produkcyjnych głównych podzespołów hybrydowych, w tym trzy linie elektrycznych przekładni hybrydowych oraz trzy linie silników benzynowych zaprojektowanych w architekturze TNGA (Toyota New Global Architecture). Udział napędów hybrydowych w całkowitej produkcji TMMP wynosi obecnie 70 proc. Oczywiście uzyskanie takiej wartości nie byłoby możliwe, gdyby nie regularne inwestycje. Tylko w ramach ostatniej Toyota wyłożyła w sumie 360 mln zł.
Polski zakład Toyoty jako jedyny ośrodek produkcji hybryd poza Azją
Ciekawostka? W TMMP funkcjonuje Dział Testów i Oceny Napędów Hybrydowych, którego celem jest przyspieszenie procesu testowania podzespołów oraz lokalizacji produkcji komponentów hybrydowych w Europie. TMMP to pierwszy poza Azją ośrodek produkcji i rozwoju napędów hybrydowych na świecie.
Możliwości polskich fabryk Toyoty
REKLAMA
TMMP posiada dwa zakłady zlokalizowane na Dolnym Śląsku. Fabryka w Wałbrzychu produkuje elektryczne przekładnie do niskoemisyjnych samochodów hybrydowych z silnikiem 1,8 l, 1,5 l oraz 1-litrowe i 1,5-litrowe silniki benzynowe, a także manualne skrzynie biegów. Jej obecne roczne możliwości produkcyjne sięgają 525 tysięcy elektrycznych przekładni do napędów hybrydowych, 413 tysięcy silników oraz 633 tysięcy skrzyń biegów.
Zakład w Jelczu-Laskowicach produkuje silniki benzynowe 1,5 l oraz 2,0 l TNGA, a jego zdolności produkcyjne wynoszą 337 tysięcy jednostek napędowych rocznie. W obu zakładach pracuje łącznie 3400 osób. Fabryki TMMP zaopatrują montownie samochodów Toyoty prowadzone przez spółki europejskie w Czechach, Wielkiej Brytanii, Francji, Turcji oraz poza Europą: w Republice Południowej Afryki.
REKLAMA
REKLAMA