Hilux na wodór. Toyota szykuje konkurenta dla modelu Mirai
REKLAMA
REKLAMA
- Hilux na wodór. Pierwsze prototypy w roku 2023
- Japończycy znowu pod prąd. Pick-up na wodór to ciekawy pomysł
- Hilux na wodór z dotacją brytyjskiego APC
Hilux na wodór. Pierwsze prototypy w roku 2023
Celem projektu Toyota Motor Manufacturing UK jest budowa bezemisyjnego terenowego pick-upa z elektrycznym napędem zasilanym wodorowymi ogniwami paliwowymi drugiej generacji. Pierwsze prototypowe Hiluxy z napędem wodorowym powstaną w 2023 roku w zakładzie TMUK w Burnaston. Po fazie testów firma zajmie się wdrożeniem auta do produkcji w małych seriach.
REKLAMA
Prototypowy Hilux zostanie wyposażony w komponenty napędu Toyoty Mirai drugiej generacji.
Japończycy znowu pod prąd. Pick-up na wodór to ciekawy pomysł
Projekt wodorowego Hiluxa daje szansę zastosowania technologii ogniw paliwowych Toyoty w zupełnie nowym, nieeksplorowanym dotąd segmencie samochodów. Terenowe pick-upy służą wielu branżom gospodarki oraz służbom mundurowym, które potrzebują praktycznych i niezawodnych, bezemisyjnych samochodów, aby zrealizować własne strategie dekarbonizacji. Pomysł opracowania bezemisyjnego Hiluxa z napędem wodorowym to odpowiedź na zmieniające się potrzeby klientów.
Hilux na wodór z dotacją brytyjskiego APC
REKLAMA
Na opracowanie wodorowej wersji Hiluxa Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) otrzymała grant brytyjskiego rządu. W ubiegłym roku TMUK złożyła wniosek o grant do Advanced Propulsion Centre (APC), organizacji ufundowanej przez brytyjską branżę motoryzacyjną i budżet państwa zajmującej się finansowaniem projektów badawczo-rozwojowych nad nisko- i bezemisyjnymi technologiami napędowymi.
Wielka Brytania jest jednym z kluczowych rynków dla pick-upów i ważnym rynkiem dla Toyoty. Finansowanie APC stanowi ogromną szansę na opracowanie bezemisyjnego samochodu w bardzo ważnym segmencie rynku. Chcielibyśmy podziękować rządowi Wielkiej Brytanii za wsparcie, które przyspieszy realizację celu dekarbonizacji transportu – skomentował Matt Harrison, prezydent i CEO Toyota Motor Europe.
REKLAMA
REKLAMA