REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota Prius. Nowy model stanie się wyłącznie hybrydą plug-in

Nowy Prius 2023. Toyota stanie się wyłącznie hybrydą plug-in
Nowy Prius 2023. Toyota stanie się wyłącznie hybrydą plug-in
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Prius 2023? Toyota właśnie zaprezentowała piątą generację legendarnej już hybrydy. Auto otrzymało najbardziej wydajny napęd w historii modelu.
rozwiń >

Toyota Prius to rewolucjonista. Taki prawdziwy!

Toyota Prius to niezaprzeczalna legenda. Gdy w roku 1995 Japończycy zaprezentowali koncept auta spalinowo-elektrycznego, wszyscy przecierali oczy ze zdziwienia. Nikt nie wierzył w tą technologię. Mimo wszystko już w roku 1997 zaczęła się historia sukcesu tego auta. Początkowo kwitła nieśmiało, z czasem jednak wybuchła. Hybryda przekonała do siebie Europejczyków. Zaraz później koncepcja zdobyła szereg nagród, a nawet uznanie na rynku amerykańskim. I dość szybko zaczęła się... rozsiewać najpierw po reszcie gamy Toyoty, a później także innych producentów. Blisko 3 dekady historii sprawiają, że marka modelu uśmiercić nie może. Stąd prezentacja kolejnej generacji.

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Prius 2023, Toyota Prius, nowa Toyota Prius, prius plug in, napęd hybrydowy, segment C, toyoty prius, plug in hybrid

Nowy Prius 2023. Toyota stanie się wyłącznie hybrydą plug-in

Materiały prasowe Toyota

Nowa Toyota Prius i napęd hybrydowy

Toyota Prius spopularyzowała napęd hybrydowy. I pod koniec lat 90. XX wieku było to mocno nieoczekiwane. Powód? Japończycy dość nietypowo wybrali model auta do prezentacji innowacji. Zazwyczaj nowe rozwiązania pojawiały się w pojazdach drogich i topowo wyposażonych. A Toyota Prius należy to przecież segment C. Czyli segment małych samochodów rodzinnych. Czemu twórcy pomyśleli o napędzie hybrydowym w kontekście takiego właśnie auta? Chodziło o zaproponowanie realnej alternatywy i pokazanie, że nowoczesne technologie sprawdzają się w każdym aucie.

Toyota Prius początkowo wykorzystywała standardowy napęd hybrydowy. W nim to silni benzynowy pełnił rolę dominującej siły napędowej. W roku 2011 koncepcja jednak uległa zmianie. To wtedy właśnie zaprezentowana została pierwsza wersja o napędzie hybrydowym typu plug-in. W tym przypadku silnik benzynowy mógł nie pracować wcale. Przynajmniej przez pierwsze 25 kilometrów do momentu, w którym starczyło prądu w baterii na jazdę w trybie elektrycznym. Dziś nowa Toyota Prius w Europie będzie oferowana wyłącznie z napędem hybrydowym oferującym możliwość ładowania baterii z gniazdka.

Nowy Prius 2023 i nowa jednostka plug-in hybrid. Dane techniczne

W przypadku nowego Priusa 2023 kluczowy jest napęd. Na rynku europejskim auto będzie dostępne wyłącznie jako hybryda plug-in. Japończycy postawili jednak na kolejną generację tej jednostki. Jej serce stanowi 2-litrowy motor benzynowy TNGA o mocy 148 koni mechanicznych, który wraz z silnikiem elektrycznym (o mocy 160 koni mechanicznych) dostarcza na drogę w sumie 223 konie mechaniczne. Dane techniczne już w tym momencie brzmią dobrze? A to nie koniec. Spora moc gwarantuje naprawdę dobre osiągi. Nowy Prius osiąga pierwszą setkę w zaledwie 6,7 sekundy. To niewiele wolniej np. od obecnego Golfa GTI! A to bez wątpienia świetny wynik jak na segment C.

REKLAMA

Nowy Prius 2023, Toyota Prius, nowa Toyota Prius, prius plug in, napęd hybrydowy, segment C, toyoty prius, plug in hybrid

Nowy Prius 2023. Toyota stanie się wyłącznie hybrydą plug-in

Materiały prasowe Toyota

Bateria nowej Toyoty Prius z większym zasięgiem

Układ współpracuje z baterią litowo-jonową o pojemności 13,6 kWh. Ta otrzymała ogniwa o wyższej gęstości, co pozwoliło na zachowanie jej kompaktowych rozmiarów. Co więcej, ulokowanie baterii pod tylną kanapą, obniżyło środek ciężkości. Zasięg? Producent deklaruje, że ten jest większy o ponad 50 proc. niż u poprzednika. A to może oznaczać zasięg w trybie elektrycznym wynoszący nawet 75 km. Poza tym można go zwiększyć. A wszystko za sprawą faktu, że w Toyota Prius nowej generacji otrzymuje do współpracy z napędem hybrydowym zestaw paneli fotowoltaicznych umieszczonych na dachu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Panele fotowoltaiczne brzmią śmiesznie w takim aucie? Toyota zapewnia, że rocznie są w stanie wydłużyć zasięg auta nawet o 1250 km! A taka liczba bez wątpienia jest już poważna.

Jak wygląda nowy Prius 2023?

Nowy Prius plug-in 2023 jest mocniejszy, szybszy i zdecydowanie bardziej ekologiczny. A na tym japońska rewolucja nie miała zamiaru zatrzymywać się. Bo Toyota postawiła też na całkowicie nową stylizację. Sylwetka auta odrzuciła delikatnie mówiąc "oryginalność" poprzednich wersji. W jej miejsce styliści zarysowali muskularnie i dynamicznie wyglądającą bryłę liftbacka. Forma nadwozia jest czysta (wręcz szwedzka chciałoby się powiedzieć) i została uzupełniona:

  • efektownymi lampami z przodu ze światłami do jazdy dziennej zarysowanymi w kształcie litery C.
  • głęboko wchodzącą w obrys nadwozia szybą tylnej klapy.
  • nowoczesnym pasem tylnym ze światłem przechodzącym przez całą szerokość klapy oraz kończącym się i zaczynającym prawie na nadkolu.
  • 19-calowymi felgami ze stopów lekkich.

Nowa Toyota Prius 2023 jest o 4,6 cm krótsza i o 2,2 cm szersza od swojego poprzednika. Na tym jednak nie koniec, bo jednocześnie rozstaw osi pojazdu wzrósł o 5 cm i o 5 cm obniżone zostało nadwozie. Toyota Prius V powstał w architekturze TNGA na bazie platformy GA-C drugiej generacji.

Nowy Prius 2023

Nowy Prius 2023. Toyota stanie się wyłącznie hybrydą plug-in

Materiały prasowe Toyota

Wnętrze nowej Toyoty Prius 2023. Co o nim wiadomo?

Wnętrze? Wyraźnie czuć tu klimat współczesnych Toyot. Chociażby za sprawą charakterystycznej, srebrnej listwy ułożonej w kształt fali i idącej przez całą szerokość konsoli. Ta jest znana chociażby z Corolli, RAV4, jak i Highlandera. Poza tym w oczy rzuca się 7-calowy ekran TFT LCD pełniący rolę zegarów. Ten powędrował na szczyt deski rozdzielczej, prawie pod samą szybę. To ma poprawić jego widzialność. Reszta konsoli jest zdominowana przez naprawdę duży ekran systemu multimedialnego.

Ciekawostka? Podświetlenie deski rozdzielczej jest powiązane z powiadomieniami systemu Toyota Safety Sense, sygnalizując ostrzeżenia poprzez zmianę kolorów.

Nowy Prius 2023. Toyota stanie się wyłącznie hybrydą plug-in
Materiały prasowe Toyota
Nowy Prius 2023. Toyota stanie się wyłącznie hybrydą plug-in
Materiały prasowe Toyota
Nowy Prius 2023. Toyota stanie się wyłącznie hybrydą plug-in
Materiały prasowe Toyota
Nowy Prius 2023. Toyota stanie się wyłącznie hybrydą plug-in
Materiały prasowe Toyota
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

REKLAMA

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA