REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najczęściej kradzione samochody w 2013 r.

Subskrybuj nas na Youtube
Najczęściej kradzione samochody w 2013 r. Fot. Fotolia
Najczęściej kradzione samochody w 2013 r. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Do najczęściej kradzionych marek samochodowych w Polsce wciąż należą Volkswagen i Audi. A gdzie najczęściej dochodzi do kradzieży samochodów?

W pierwszej trójce zestawienia samochodów najczęściej kradzionych w 2013 r. znalazły się kolejno: Volkswagen Golf, Volkswagen Passat oraz Audi A4. Zaraz za nimi znalazły się kolejne dwa niemieckie auta: Audi A6 i A3. Dziesiątkę najczęściej kradzionych aut zamyka Toyota Corolla.

REKLAMA

Marka Model Liczba ukradzionych aut
VOLKSWAGEN GOLF 991
VOLKSWAGEN PASSAT 681
AUDI A4 677
AUDI A6 343
AUDI A3 289
SEAT LEON 272
VOLKSWAGEN TOURAN 262
HONDA CIVIC 251
FORD MONDEO 250
TOYOTA COROLLA 247

Zobacz też: Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – usterki

Dlaczego w Polsce kradną samochody niemieckie?

Głównymi powodami, dla których najczęściej kradzione są właśnie te modele są zapotrzebowanie na części zamienne, ich dostępność oraz wartość. Auta po kradzieży zwykle bywają rozbierane na pojedyncze elementy, „legalizowane” za pomocą podrobionych dokumentów bądź wywożone za granicę. Na kradzież narażone są szczególnie samochody nowe z dobrym wyposażeniem i mocnym silnikiem. Samochodowi przestępcy nie ograniczają się jednak do kradzieży aut z najmłodszych roczników. Ze statystyk Ergo Hestii wynika, że „odbiorców” znajdują również pojazdy starsze niż pięcioletnie. Są to zazwyczaj auta legitymujące się stosunkowo niedużym przebiegiem i utrzymującą się wysoką wartością.

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT ALLGRIP

Samochody najczęściej kradzione są z ulicy

Jak wynika z policyjnych danych dotyczących roku 2012, zdecydowanie najczęściej samochody giną z niestrzeżonych parkingów (6 995 kradzieży) i ulic (7 069). Często są to również parkingi przy centrach handlowych (216 przestępstw). Pojazdy ginęły także w następujących miejscach:
• garaż – 195
• stacja paliw – 49
• autostrada, droga ekspresowa – 47
• ogródki działkowe – 32
• las – 30

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet

Jak złodzieje kradną samochody?

Przestępcy najczęściej dostają się do środka samochodu wyłamując zamki bądź wybijając szybę. Niestety, właściciele aut w roztargnieniu i pośpiechu potrafią zostawiać otwarte drzwi lub szyby, co może przykuć uwagę złodzieja
i skończyć się utratą mienia. Inną metodą kradzieży auta jest załadowanie go na lawetę i przewóz do tak zwanej „dziupli”, czyli miejsca, w którym pojazd zostanie rozebrany na części lub po okresie postoju wywieziony do „nowego właściciela”.
Poszkodowani zgłaszali także przypadki kradzieży samochodów podczas snu właścicieli. Złodzieje włamywali się do domów, zabierali kluczyki i wyjeżdżali z garażu. W przypadku aut luksusowych o bardzo dużej wartości sprawcy nieraz wykazywali się dużą inwencją. W zgłoszeniach policyjnych znane są przypadki kradzieży kluczyków z… ubrań posiadaczy pojazdów. Do takich sytuacji dochodziło w sklepach, a także restauracjach, teatrach czy też imprezach sportowych.
Po dokładnej obserwacji swoich „ofiar” sprawcy potrafili niepostrzeżenie skraść kluczyki, na przykład z kieszeni kurtki odwieszonej na oparciu krzesła, a chwilę potem odjechać autem z parkingu.
Łupem złodziei padają również elementy stanowiące integralne części aut: od lusterek, listew ozdobnych czy kołpaków, po sprzęt elektroniczny znajdujący się często w widocznym miejscu, taki jak nawigacja satelitarna, radio czy telefon.

Źródło: Materiały prasowe Hestia

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA