REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa nawigacja dla kierowców ciężarówek

Subskrybuj nas na Youtube
TomTom 5150 PRO TRUCK LIVE
TomTom 5150 PRO TRUCK LIVE

REKLAMA

REKLAMA

Specjalnie dla kierowców ciężarówek firma TomTom zaprezentowała technologię nawigacyjną, która prowadzi kierowcę po trasach przyjaznych dla największych użytkowników europejskich dróg. Urządzenie PRO 5150 TRUCK LIVE unika ograniczeń związanych z wymiarami, wagą i przewozem materiałów niebezpiecznych.

Nawigacja PRO 5150 TRUCK LIVE oferuje również rok bezpłatnych usług LIVE, w tym usługę TomTom HD Traffic, która pomaga skrócić czas podróży i uniknąć korków. Usługa przyczynia pozwala dokładniej wyznaczyć czas przyjazdu, dzięki czemu ogranicza zużycie paliwa.

REKLAMA

Usługa TomTom HD Traffic zapewniaja najdokładniejsze wskazówki dotyczące zatorów na drodze. Usługa działa od razu po włączeniu urządzenia[1], a niezależne testy potwierdzają, że obejmuje większość dróg i dostarcza najprecyzyjniejszych danych. Pozwala kierowcom optymalizować czas wypoczynku w celu uniknięcia opóźnień, co wpływa na ograniczenie czasów dotarcia do celu i zużycia paliwa.

Zobacz też: Kanadyjczycy zainwestują w FSO

Nowe urządzenie może też obsługiwać zaawansowane rozwiązanie TomTom WEBFLEET z kompletnymi funkcjami zarządzania flotą, co zmienia je w profesjonalne rozwiązanie.

REKLAMA

„Nasze nowe urządzenie PRO 5150 TRUCK LIVE pozwala kierowcom oszczędzić pieniądze, zaplanować podróż z uwzględnieniem sytuacji drogowej i ograniczyć czas podróży” — powiedziała Corinne Vigreux, dyrektor zarządzający w firmie TomTom. — „Jest to zarazem urządzenie przyszłościowe, ponieważ oferuje usługę Lifetime Maps. Może zostać również zmodernizowane tak, aby stanowić część zaawansowanego rozwiązania do zarządzania flotą, jeśli kierowcy będą tego potrzebować”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

TomTom PRO 5150 TRUCK LIVE oferuje specjalne zaprogramowany sposób wyznaczanie trasy, uwzględniający typ ciężarówki, ładunek, wysokość, długość, wagę, ograniczenia oraz prędkość maksymalną. W oparciu o te parametry oraz największą światową bazę aktualnych prędkości na drogach – IQ Routes – PRO 5150 TRUCK LIVE oblicza realny czas przyjazdu oraz pomaga unikać wąskich ulic i ślepych zaułków, gwałtownych zakrętów, zwrotów o 180 stopni, niskich mostów i prześwitów oraz wąskich tuneli. Dzięki nawigacji TomTom PRO 5150 TRUCK LIVE kierowcy są mniej narażeni na możliwość utknięcia w drodze, opóźnienia albo przejechanie zbędnych kilometrów.

Ceny i dostępność TomTom PRO 5150 TRUCK LIVE

Urządzenie TomTom 5150 PRO TRUCK LIVE jest dostępne u resellerów rozwiązań biznesowych, oraz od połowy września w wybranych sklepach detalicznych. Z końcem września będzie można również kupić je w internetowym sklepie TomTom w cenie 335 euro bez VAT.

Zobacz też: Volkswagen inwestuje w Rosji 250 mln Euro

Funkcje 5150 PRO TRUCK LIVE:

  • Rok bezpłatnych usług LIVE
  • Funkcja TomTom Places, która pomaga kierowcom ciężarówek znaleźć najlepsze miejsca postoju  na drodze
  • Przyjazne dla ciężarówek trasy w 45 europejskich krajach, uwzględniające

ograniczenia związane z wymiarami, wagą i przewozem materiałów niebezpiecznych w 22 spośród tych krajów

  • Lifetime Maps: bezpłatne kwartalne aktualizacje map, które zapewniają dostęp do najnowszych tras
  • Bezpłatne codzienne aktualizacje map za pomocą funkcji TomTom Map Share
  • Urządzenie gotowe do obsługi WEBFLEET®

Zobacz też: Nie przegap promocji w salonach Mitsubishi

Obsługa rozwiązania WORKsmart™ do zarządzania flotą

Zgodność z WEBFLEET® oznacza, że poprzez zmianę oprogramowania można:

  • Wykazać, że godziny jazdy są zgodne z przepisami o czasie pracy
  • Sprawdzać wydajność za pomocą raportów internetowych
  • Ograniczyć prowadzoną ręcznie dokumentację poprzez prowadzenie automatycznego dziennika internetowego
  • Zwiększyć efektywność planowania poprzez wysyłanie do urządzenia predefiniowanych tras i szczegółów zadania

[1] Użytkownicy muszą zarejestrować przez Internet swoje urządzenie, aby usługi Live zostały uaktywnione

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Prawo jazdy seniorów: Czy możesz je stracić od 1 lipca 2025?

W życie miały wejść nowe przepisy dla kierowców, którzy ukończyli 65 lat. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, seniorzy mieli regularnie przechodzić badania lekarskie kierowców po 65. roku życia, aby zachować ważność prawa jazdy. Dodatkowe obowiązki, w tym częstsze kontrole specjalistyczne (okulistyczne i neurologiczne), czekają również kierowców po 75. roku życia.

Jeden błąd i po egzaminie. Sprawdź nowe zasady egzaminu na prawo jazdy od 1 lipca 2025

Od 1 lipca 2025 roku obowiązują nowe przepisy, które rewolucjonizują sposób przeprowadzania egzaminów na prawo jazdy. Wprowadzenie tzw. błędów krytycznych sprawia, że wystarczy jeden poważny błąd, by zakończyć egzamin wynikiem negatywnym – bez szansy na dokończenie jazdy. Sprawdź, czego unikać, aby nie oblać na pierwszym zakręcie.

R.Kubica: Le Mans to wyścig, który powinien zostać zakazany. Ludzie nie śpią przez dwa dni próbując się zdrzemnąć na krzesełku. Jak spalić 12 tys. kalorii w jedną noc

Robert Kubica uważa, że zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans było jego celem odkąd wystąpił w nim pierwszy raz w 2021 r. "Dało mi to mnóstwo pozytywnych emocji, mimo że był to jeden z trudniejszych momentów w mojej karierze" - powiedział podczas briefingu w Warszawie. Podkreślił wyczerpujący charakter tego wyścigu, a brak snu był jednym z poważniejszych wyzwań.

Do którego momentu dziecko musi jeździć w foteliku? Czy wiek dziecka ma znaczenie? Kto nie musi zapinać pasów bezpieczeństwa? {przepisy}

Nie każdy musi zapinać pasy bezpieczeństwa, ale warto pamiętać, że za nieprzestrzeganie przepisów grożą mandaty. Czy wiesz do którego momentu dziecko musi podróżować w foteliku? Kto jest zwolniony z obowiązku zapinania pasów bezpieczeństwa?

REKLAMA

Rząd otwiera drogi dla pojazdów autonomicznych [projekt przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy umożliwiający testowanie pojazdów autonomicznych na polskich drogach. Nowe regulacje mają wesprzeć innowacje i rozwój branży motoryzacyjnej, dostosowując przepisy do wyzwań współczesnego transportu.

Zmiana zasad rejestracji pojazdów w 2026 r. Nowelizacja Prawa o ruchu drogowym - projekt deregulacyjny

W dniu 17 czerwca 2025 r. opublikowany został projekt ustawy, która ma znowelizować Prawo o ruchu drogowym. Nowelizacja ta ma zrealizować m.in. postulaty deregulacyjne zespołu SprawdzaMy kierowanego przez Rafała Brzoskę - w szczególności w zakresie rejestracji pojazdów. Zmiany mają wejść w życie w większości po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, a więc z pewnością już w 2026 roku.

REKLAMA