Nowy Peugeot 208 już od 39 900 zł
REKLAMA
REKLAMA
Auto w najlżejszej wersji waży 975 kg. Średnio 110 kg mniej w porównaniu z modelem 207. Maksymalna różnica między modelami może wynieść aż 173 kg. Równie imponujący jest współczynnik oporu powietrza – Cx – 0,29. Samochód jest także o 7 cm krótszy i o 1 cm niższy. Może się wydawać, że odbije się to wewnątrz auta, lecz nic bardziej mylnego – dla pasażerów podróżujących z tyłu wygospodarowano więcej miejsca na nogi, a bagażnik urósł o 15 litrów.
REKLAMA
Zobacz też: Odświeżona fiesta na 35-lecie modelu
„Staraliśmy się stworzyć pojazd mniejszy na zewnątrz i większy w środku w stosunku do modelu 207”. Christophe Clochard, Szef Syntezy Modelu 208
REKLAMA
Peugeot 208 jest przedstawicielem aktualnej linii stylistycznej francuskiego producenta. Charakterystyczna ‘unosząca’ się atrapa chłodnicy, stylowe lampy przednie i tylne w kształcie bumerangu – wszystko zostało zaprojektowane tak, by uzyskać idealne proporcje nadwozia. Sylwetka sprawia wrażenie atletycznej, a zarazem wyrafinowanej. Dwie oferowane wersje nadwozia różnią się od siebie stylistycznie - w odmianie 3-drzwiowej tylny bok nawiązuje do linii jednego z większych modeli producenta.
W środku auta również można odczuć duży krok naprzód w kwestii zarówno stylistyki, jak i ergonomii. Wszystkie wskaźniki i przełączniki zostały zaprojektowane tak, aby ich obsługa była prosta i intuicyjna. Ich umieszczenie sprzyja komfortowi, funkcjonalności, a co za tym idzie – bezpieczeństwu. Co ciekawe, aż 25% masy wszystkich polimerów użytych do produkcji auta, stanowią materiały pochodzenia naturalnego, lub z recyklingu.
Zobacz też: Panoramiczna szyba w nowej Astrze GTC
Prawie każde nowe auto, oprócz kuszącego wyglądu, czy atrakcyjnej ceny, powinno być ekologiczne. Takie jest też nowe 208. W stosunku do modelu 207 ograniczono emisję CO2 o 37g/km, co będzie się równało z najniższą emisją w swoim segmencie. Pięć silników Diesla, z których cztery wyposażone są w system Stop&Start najnowszej generacji (e-HDi) zapewniają emisję CO2 w przedziale od 87 g/km do 99 g/km oraz niskie zużycie paliwa – średnio 3,4 l/100 km. W gamie nowego Peugeota pojawią się także benzynowe silniki 3-cylindrowe 1,0l i 1,2l o wyjątkowo niskim zużyciu paliwa – średnio 4,3l. Emisja od 99g/km.
Niebawem opublikujemy pełny cennik nowego Peugeota 208.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.