Peugeot 4008 - robi wrażenie
REKLAMA
REKLAMA
Najnowszy Peugeot 4008 zostanie zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Genewie w 2012 r. Producent tym samym uzupełni gamę modelową o kompaktowego SUV-a, przedstawiciela klasy zyskującej zainteresowanie klientów na wszystkich rynkach. Najnowsze wcielenie 4008 ma długość 4,34 m, szerokość 1,80 m, wysokość 1,63 m.
REKLAMA
Kierowca nowego 4008 z napędem 4x4 będzie mógł wybierać spośród trybu napędu na dwa koła (2WD), na cztery koła (4WD) oraz blokady napędu na 4 koła (LOCK).
Zobacz też: Dodge Charger po faceliftingu
W obu trybach z napędem na cztery koła (4WD i LOCK) rozdział momentu obrotowego, przekazywanego na przednią i tylną oś, jest sterowany elektronicznie. W trybie LOCK napęd na cztery koła jest stały, ale większa część momentu obrotowego przekazywana jest na koła tylne. Na rynku europejskim model 4008 będzie dostępny jedynie w wersji 4x4.
Do napędu Peugeot'a 4008 posłużą cztery jednostki napędowe:
Benzynowe:
- 1,6 l 85 kW (116 KM) / 152 Nm 5-biegowa, manualna skrzynia biegów
- 2,0 l 113 kW (150 KM) / 198 Nm 5-biegowa, manualna lub automatyczna skrzynia biegów
Diesle HDi:
- 1,6 l HDi FAP 82 kW (112 KM) / 270-280 Nm (overboost) 6-biegowa, manualna skrzynia biegów
- 1,8 l HDi FAP 110 kW (150 KM) / 300 Nm 6-biegowa, manualna skrzynia biegów
Zobacz też: MissionL - nowy kompaktowy model Skody
W gamie jednostek napędowych dostępnych w Europie znajdą się jedynie silniki wysokoprężne. Na innych rynkach 4008 będzie oferowany z silnikami odpowiadającymi lokalnym potrzebom.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.