Jakimi autami jeżdżą kobiety na zachodzie Europy?
REKLAMA
REKLAMA
Instytut CAR pod kierownictwem Ferdynanda Dudenhoffera, zastanawia się, dlaczego oferta niemieckich koncernów nie trafia w gusta pań?
REKLAMA
Od początku 2011 roku rejestracje nowych aut przypadające na panie stanowiły 33,3% całego rynku niemieckiego. W porównaniu do ubiegłego, 2010 roku (34,2%) jest to nieznacznie niższy wynik. Największy rekord pod tym względem uzyskano w roku 2009, kiedy rejestracje na kobiety stanowiły 38,9%. Akurat wtedy w Niemczech wprowadzono program dopłat polegający na zachęcie do wymiany starego auta na nowe. Najlepsze wyniki sprzedaży w tym czasie odnotowały takie marki jak, np. Fiat 500 oraz MINI. Kobiety stawiają na samochody miejskie, niewielkie, które nie sprawią problemów podczas parkowania.
Zobacz też: Spada import aut używanych
REKLAMA
Jak wygląda sytuacja wśród niemieckich marek? Przy tegorocznym udziale kobiet w rejestracjach nowych aut na poziomie nieco ponad 33%, niemieckie marki wypadają słabo: Volkswagen (33,1%), Opel (32,6%), Audi (30,5%), BMW (25,7%), Porsche (18,7%) oraz Mercedes-Benz (16,9%).
Ogromną sympatią wśród kobiet cieszy się marka MINI. Udział rejestracji przypadających od początku roku 2011 tej marki to aż 49,6%. Podobnym wynikiem może poszczycić się także marka Daihatsu.
Zobacz też: Hyundai bije rekordy sprzedaży w Europie
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.