Grupa Volkswagena dominuje na polskim rynku motoryzacyjnym
REKLAMA
REKLAMA
W 2010 roku łączna sprzedaż pojazdów marki Skoda wyniosła prawie 38 tysięcy sztuk. Skoda ma ponad 11 procentowy udział w rynku i dużą przewagę nad konkurencją. Na drugim miejscu w rankingu popularności znajduje się Volkswagen, który w ubiegłym roku sprzedał o około 10 tysięcy samochodów mniej, a na trzecim znajduje się Ford, ze sprzedażą niższą od lidera o blisko 11 tysięcy.
REKLAMA
Volkswagen wyprzedził w tym roku marki takie jak Fiat, Toyota i Opel, które w poprzednich latach notowały sprzedaż wyższą niż Vw, a w tym roku zajęły odpowiednio czwartą, piątą i szóstą lokatę w rankingu.
Zobacz również: Zmiany w ubezpieczeniach OC i AC w 2011 roku
REKLAMA
Eksperci twierdzą, że awans Volkswagena to zasługa reeksportu. To znaczy, że dzięki wynegocjowaniu przez polskiego importera nieco niższych niż u zagranicznych sprzedawców cen Volkswagenów, dealerzy i indywidualni klienci kupowali auta niemieckiej marki w Polsce.
Instytut Samar podał, za Centralną Ewidencją Kierowców i Pojazdów, że w 2010 roku zarejestrowano w Polsce około 20 tysięcy Volkswagenów, czyli poza naszym krajem sprzedano prawie 8 tysięcy egzemplarzy zamówionych przez Polaków.
Zobacz również: Ile kosztuje Hyundai Genesis Coupe?
Z danych Samaru wynika, że drugim koncernem w Polsce pod względem liczby zarejestrowanych aut jest Ford. W 2010 roku zarejestrowano w sumie ponad 25 tysięcy samochodów tej marki.
Jedną z przyczyn rekordowych wyników sprzedaży Skody i Forda była zbliżająca się zmiana dotycząca odliczana podatku VAT. To właśnie przedsiębiorcy spowodowali, że w grudniu 2010 roku sprzedano o ponad 26% pojazdów więcej niż w tym samym miesiącu rok wcześniej. Sprzedaż aut osobowych w całym 2010 roku osiągnęła poziom 333,5 tysiąca egzemplarzy, to o ponad 4% więcej niż w roku 2009.
REKLAMA
REKLAMA