REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Audi A6 Avant - konkurent dla Volvo V90 i Mercedesa Klasy E Kombi

Sebastian Tomaszewski
Audi A6 Avant / fot. Audi
Audi A6 Avant / fot. Audi
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Czas najwyższy na zmianę wysłużonej generacji C7 w praktycznej odmianie kombi. Nowe Audi A6 Avant potrafi samo wjechać do garażu i przejęło projekt wnętrza z flagowego A8.
Audi A6 Avant / fot. Audi

Audi

Audi

REKLAMA

Odchodzące już Audi A6 Avant o oznaczeniu C7 zostało zaprezentowane w 2011 roku i na tle nowych rywali prosiło się o nową generację. Nowy model stylistycznie nawiązuje do modeli A7 Sportback i A8 - Audi nie ma w zwyczaju eksperymentowania ze stylistyką swoich modeli. Mam wrażenie, że w porównaniu do A8 i jej kosmicznych tylnych świateł, nadwozie nowego A6 Avant jest jedynie ewolucją poprzednika. I bardzo dobrze - niewiele jest aut, które tak godnie się starzeją, jak poprzedni model. Za to nowa generacja niemieckiego kombi urosła. Jest wyższa, szersza oraz niższa od poprzedniej generacji. Auto w pięciodrzwiowym nadwoziu ma długość 4,94 m, szerokość 1,89 m i wysokość 1,47 m.

REKLAMA

Wnętrze też nawiązuje do większych modeli. Znajdziemy w nim aż cztery wyświetlacze. Dwa z nich służą do obsługi systemu multimedialnego oraz sterowania klimatyzacją i trybami jazdy. Pozostałe to cyfrowy zestaw wskaźników i wyświetlacz head-up na przedniej szybie. Ponadto system multimedialny w nowym Audi A6 skutecznie rozpoznaje odręczne pismo - bardzo praktyczne. W porównaniu do odmiany sedan, w nowym A6 Avant powiększono bagażnik o 35 litrów. Pojemność bagażnika to 565 litrów z możliwością go powiększenia do 1680 litrów po złożeniu tylnych oparć kanapy.

Sytuacja coraz rzadziej spotykana w dzisiejszym świecie ostrych norm emisji spalin i walki z silnikami wysokoprężnymi - Audi zdecydowało się wprowadzić na początku sprzedaży aż trzy diesle i tylko jeden motor benzynowy. Pierwsze z nich to 3.0 TDI w dwóch wersjach (231 KM i 286 KM) oraz 2.0 TDI o mocy 204 KM. Oferta "benzyniaków" na razie ograniczona jest do 3.0 TFSI legitymującego się mocą 340 KM. Oprócz tego, silniki V6 będą mogły być wyposażone w technologię mild hybryd, czyli tzw. miękka hybrydę. Pozwoli to na redukcję spalania paliwa (Audi obiecuję zużycie mniejsze nawet o 0,7 litra na 100 km) i możliwość "żeglowania" przy wyłączonym silniku przy prędkości od 55 km/h do 160 km/h.

Cennik Audi A6 Avant powinniśmy poznać już niebawem.

Audi A6 Avant / fot. Audi
Audi
Audi A6 Avant / fot. Audi
Audi
Audi A6 Avant / fot. Audi
Audi
Audi A6 Avant / fot. Audi
Audi
Audi A6 Avant / fot. Audi
Audi
Audi A6 Avant / fot. Audi
Audi
Audi A6 Avant / fot. Audi
Audi
Audi A6 Avant / fot. Audi
Audi
Audi A6 Avant / fot. Audi
Audi
Audi A6 Avant / fot. Audi
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA