REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ford pokazał IV. generację Focusa

Łukasz Kuźmiuk
Ford Focus / fot. Ford
Ford Focus / fot. Ford
Ford

REKLAMA

REKLAMA

Focus to jeden z najważniejszych modeli dla Forda, bowiem od lat amerykański kompakt świetnie się sprzedaje i ma rzeszę fanów. Oto nowa, IV. generacja Forda Focusa.
Ford Focus / fot. Ford

Ford

Ford

REKLAMA

Pojawienie się nowej generacji Focusa akurat w tym momencie jest dość niespodziewane biorąc pod uwagę fakt, że niedawno miał miejsce salon samochodowy w Genewie. Czwarta już generacja amerykańskiego kompakta będzie musiała stawić czoła silnym rywalom pokroju Volkswagena Golfa i Hyundaia i30, jednak można odnieść wrażenie, że Amerykanie dobrze przygotowali się do starcia. Nowy Ford Focus nie tylko wygląda nowocześniej i dynamiczniej od poprzednika, ale także jest zupełnie nowym wozem. Rozstaw osi Focusa uległ powiększeniu o 53 mm, ale inżynierom udało się odchudzić auto o 90 kg, co z pewnością pozytywnie wpłynie na prowadzenie pojazdu. W Europie nowy Ford Focus będzie oferowany z nadwoziem typu hatchback i kombi - sedan będzie sprzedawany na rynku amerykańskim, ale za to tamtejsi klienci nie będą mogli wybrać kombi. Warto dodać, że nowy Ford będzie dostępny w wielu różnych wersjach, w tym m.in. Active, ST-Line i Vignale.

REKLAMA

Najnowsze wcielenie bestsellera Forda kontynuuje nowy nurt stylistyczny marki, który został wcześniej zaprezentowany na przykładzie Fiesty, co widać zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz pojazdu. Deska rozdzielcza jest podobna do tej z nowej Fiesty, a na jej szczycie króluje ekran systemu multimedialnego, który może mieć przekątną 6,5 cala lub 8 cali. Producent twierdzi, że kabina pasażerska auta została wykończona lepszymi materiałami w porównaniu do poprzedniej generacji modelu, a bogatsze wersje wyposażeniowe zawierają m.in. elementy dekoracyjne z drewna.

Ford tworząc nową generację Focusa zadbał o szeroką paletę jednostek napędowych. Motory benzynowe mają po trzy cylindry i otrzymały turbodoładowanie, a gama "benzyniaków" prezentuje się następująco: 1.0 EcoBoost w wariantach 85, 100 i 125 KM oraz 1.5 EcoBoost w wersji 150- i 180-konnej. Turbodiesle to 1.5 EcoBlue (95 i 120 KM) oraz 2.0 EcoBlue o mocy 150 KM. W zależności od konfiguracji silniki mogą być połączone z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi lub automatycznymi przekładniami o 8 przełożeniach. Ford twierdzi, że już niebawem pokaże Focusa w wersjach ST i RS.

Cennik nowego Forda Focusa powinniśmy poznać jeszcze w tym miesiącu, a po jego opublikowaniu dilerzy marki zaczną zbierać zamówienia na nowy model. Pierwsze egzemplarze powinny trafić do klientów w drugiej połowie lipca bieżącego roku.

Ford Focus / fot. Ford
Ford
Ford Focus / fot. Ford
Ford
Ford Focus / fot. Ford
Ford
Ford Focus / fot. Ford
Ford
Ford Focus / fot. Ford
Ford
Ford Focus / fot. Ford
Ford
Ford Focus / fot. Ford
Ford
Ford Focus / fot. Ford
Ford
Ford Focus / fot. Ford
Ford
Ford Focus / fot. Ford
Ford
Ford Focus / fot. Ford
Ford
Ford Focus / fot. Ford
Ford
Ford Focus / fot. Ford
Ford
Ford Focus / fot. Ford
Ford
Ford Focus / fot. Ford
Ford
Ford Focus / fot. Ford
Ford
Ford Focus / fot. Ford
Ford
Ford Focus / fot. Ford
Ford
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA