REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Opel Insignia Grand Sport 2017

Tomasz Korniejew
Nowy Opel Insignia Grand Sport 2017
Nowy Opel Insignia Grand Sport 2017
Opel

REKLAMA

REKLAMA

W 2017 r. do salonów sprzedaży Opla wjedzie następca popularnego modelu Insignia. Insignia Grand Sport jest konstrukcją o wiele bardziej zaawansowaną od poprzedniczki. Czy będzie hitem wśród sprzedaży flotowej?

Choć długość nadwozia Grand Sport (489,7 cm) jest odrobinę większa niż w przypadku modelu wciąż obecnego na rynku, to masa pojazdu, który zadebiutuje na rynku w 2017 r. zmniejszyła się aż o 175 kg w stosunku do modelu pierwszej generacji.

REKLAMA

Ponadto konstruktorzy zwiększyli aż o 9,2 cm rozstaw osi i o 1,1 cm poszerzono rozstaw kół. Nowy Opel Insignia Grand Sport jest też niższy od poprzednika o 2,9 cm.

Spoglądając na pierwsze zdjęcia nowego modelu trzeba przyznać, że prezentuje się efektownie. Zwłaszcza w konfiguracji z nowymi reflektorami matrycowymi LED IntelliLux. Jak czytam w informacji od producenta „Moduł świateł drogowych składa się teraz z 32 segmentów LED — to dwukrotnie więcej niż w Astrze.”

Nowy Opel Insignia Grand Sport 2017

Nowy Opel Insignia Grand Sport 2017

Opel

Opel

Więcej informacji na temat marki Opel znajdziesz tutaj

Nowy Opel Insignia Grand Sport 2017 – wnętrze

Zwiększony rozstaw osi nowej Insigni przełożył się na obszerność kabiny. Pasażerowie tylnej kanapy Insigni Grand Sport mają do dyspozycji o 3,2 cm więcej miejsca na wysokości ud, o 2,5 cm więcej przestrzeni na wysokości ramion i kolan oraz o 8 mm więcej przestrzeni nad głową porównując do Insigni pierwszej generacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bagażnik nowego Opla ma objętość 490 l. Po rozłożeniu tylnej kanapy przestrzeń na pakunki rośnie do 1450 l.

Według informacji producenta, kierowca Insigni Grand Sport siedzi o 3 cm niżej niże w modelu poprzedniej generacji. Na pierwszych zdjęciach okazale prezentuje się tablica przyrządów z dużym kolorowym wyświetlaczem umieszczonym na górze konsoli centralnej. Daje się też zauważyć wyświetlacz „zegarów” podobny do tego, który można zamówić do Insigni obecnej na rynku.

Nowy Opel Insignia Grand Sport 2017

Nowy Opel Insignia Grand Sport 2017

Opel

Opel

Zobacz też: Pierwsza jazda: Opel Zafira po faceliftngu

Nowy Opel Insignia Grand Sport 2017 – nowa skrzynia biegów i nowy napęd na obie osie

Nowością w ofercie Insigni Grand Sport będzie ośmiobiegowa przekładnia automatyczna oraz nowy napęd na obie osie z wektorowaniem momentu obrotowego. Jak czytamy w informacji producenta Insignia Grand Sport z napędem na obie osie będzie wyposażona w zaawansowane pięciowahaczowe zawieszenie„(…)zestawiono go (napęd na obie osie) z zupełnie nowym, pięciowahaczowym, zaawansowanym konstrukcyjnie tylnym zawieszeniem. Dwa sterowane elektronicznie sprzęgła wielotarczowe w systemie napędu zastępują tradycyjny mechanizm różnicowy w tylnej osi, zapewniając znacznie większą precyzję przekazywania mocy na każde z tylnych kół, niezależnie od rodzaju podłoża, w tym na nawierzchni szutrowej, mokrej, oblodzonej lub zaśnieżonej. W trakcie pokonywania zakrętu dodatkowy moment obrotowy trafia do tylnego zewnętrznego koła, aby subtelnie ograniczyć podsterowność i poprawić precyzję prowadzenia. System reaguje w ułamku sekundy na naciśnięcie pedału przyspieszenia, gwarantując zachowanie lepszej stabilności i ułatwiając zapanowanie nad kierunkiem jazdy w każdej sytuacji.”   

Nowy Opel Insignia Grand Sport 2017

Nowy Opel Insignia Grand Sport 2017

Opel

Opel

W debiutującym w 2017 r. samochodzie nie mogło zabraknąć wielu współczesnych systemów multimedialnych. Insignia Grand Sport zostanie wyposażona w szereg asystentów kierowcy, m.in. w asystenta pasa ruchu z automatyczną korektą toru jazdy i ostrzeżeniem o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW), czy kamerę 360°, a dokładnie system czterech kamer umieszczonych z każdej strony pojazdu.

Nowy Opel Insignia Grand Sport 2017

Nowy Opel Insignia Grand Sport 2017

Opel

Opel

Zobacz też: Pierwsza jazda - Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM

Rozwiązaniem podnoszącym komfort użytkowania będzie też podgrzewana przednia szyba.

Oprócz tego „wraz z nową Insignią wprowadzona zostanie także nowa usługa osobistego asystenta, w ramach której doradca OnStar będzie mógł np. pomóc w rezerwacji pokoju w wybranym hotelu. Ponadto moduł OnStar umożliwia ustanowienie punktu dostępowego 4G LTE4 Wi-Fi , przez który wszystkie osoby podróżujące Insignią mogą podłączyć swoje urządzenia mobilne do Internetu.”

Opel Insignia Grand Sport zadebiutuje podczas targów samochodowych w Genewie w marcu 2017 r.

Źródło: Opel

Nowy Opel Insignia Grand Sport 2017
Opel
Nowy Opel Insignia Grand Sport 2017
Opel
Nowy Opel Insignia Grand Sport 2017
Opel
Nowy Opel Insignia Grand Sport 2017
Opel
Nowy Opel Insignia Grand Sport 2017
Opel
Nowy Opel Insignia Grand Sport 2017
Opel
Nowy Opel Insignia Grand Sport 2017
Opel
Nowy Opel Insignia Grand Sport 2017
Nowy Opel Insignia Grand Sport 2017
Opel
Nowy Opel Insignia Grand Sport 2017
Opel
Nowy Opel Insignia Grand Sport 2017
Opel
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bez dofinansowania zakupu w programie Mój elektryk sprzedaż samochodów elektrycznych w Polsce całkowicie wyhamuje

W rok niemal podwoiła się liczba samochodów elektrycznych zarejestrowanych w Polsce. Teraz jednak nastąpiło gwałtowne hamowanie tego trendu. Eksperci prognozują: polska droga do elektromobilności wyglądała na długą, teraz zaś zniknęła nawet perspektywa mety.

Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

REKLAMA

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

REKLAMA

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

REKLAMA