Nowy Opel Insignia Grand Sport 2017
REKLAMA
REKLAMA
Choć długość nadwozia Grand Sport (489,7 cm) jest odrobinę większa niż w przypadku modelu wciąż obecnego na rynku, to masa pojazdu, który zadebiutuje na rynku w 2017 r. zmniejszyła się aż o 175 kg w stosunku do modelu pierwszej generacji.
REKLAMA
Ponadto konstruktorzy zwiększyli aż o 9,2 cm rozstaw osi i o 1,1 cm poszerzono rozstaw kół. Nowy Opel Insignia Grand Sport jest też niższy od poprzednika o 2,9 cm.
Spoglądając na pierwsze zdjęcia nowego modelu trzeba przyznać, że prezentuje się efektownie. Zwłaszcza w konfiguracji z nowymi reflektorami matrycowymi LED IntelliLux. Jak czytam w informacji od producenta „Moduł świateł drogowych składa się teraz z 32 segmentów LED — to dwukrotnie więcej niż w Astrze.”
Więcej informacji na temat marki Opel znajdziesz tutaj
Nowy Opel Insignia Grand Sport 2017 – wnętrze
Zwiększony rozstaw osi nowej Insigni przełożył się na obszerność kabiny. Pasażerowie tylnej kanapy Insigni Grand Sport mają do dyspozycji o 3,2 cm więcej miejsca na wysokości ud, o 2,5 cm więcej przestrzeni na wysokości ramion i kolan oraz o 8 mm więcej przestrzeni nad głową porównując do Insigni pierwszej generacji.
Bagażnik nowego Opla ma objętość 490 l. Po rozłożeniu tylnej kanapy przestrzeń na pakunki rośnie do 1450 l.
Według informacji producenta, kierowca Insigni Grand Sport siedzi o 3 cm niżej niże w modelu poprzedniej generacji. Na pierwszych zdjęciach okazale prezentuje się tablica przyrządów z dużym kolorowym wyświetlaczem umieszczonym na górze konsoli centralnej. Daje się też zauważyć wyświetlacz „zegarów” podobny do tego, który można zamówić do Insigni obecnej na rynku.
Zobacz też: Pierwsza jazda: Opel Zafira po faceliftngu
Nowy Opel Insignia Grand Sport 2017 – nowa skrzynia biegów i nowy napęd na obie osie
Nowością w ofercie Insigni Grand Sport będzie ośmiobiegowa przekładnia automatyczna oraz nowy napęd na obie osie z wektorowaniem momentu obrotowego. Jak czytamy w informacji producenta Insignia Grand Sport z napędem na obie osie będzie wyposażona w zaawansowane pięciowahaczowe zawieszenie – „(…)zestawiono go (napęd na obie osie) z zupełnie nowym, pięciowahaczowym, zaawansowanym konstrukcyjnie tylnym zawieszeniem. Dwa sterowane elektronicznie sprzęgła wielotarczowe w systemie napędu zastępują tradycyjny mechanizm różnicowy w tylnej osi, zapewniając znacznie większą precyzję przekazywania mocy na każde z tylnych kół, niezależnie od rodzaju podłoża, w tym na nawierzchni szutrowej, mokrej, oblodzonej lub zaśnieżonej. W trakcie pokonywania zakrętu dodatkowy moment obrotowy trafia do tylnego zewnętrznego koła, aby subtelnie ograniczyć podsterowność i poprawić precyzję prowadzenia. System reaguje w ułamku sekundy na naciśnięcie pedału przyspieszenia, gwarantując zachowanie lepszej stabilności i ułatwiając zapanowanie nad kierunkiem jazdy w każdej sytuacji.”
W debiutującym w 2017 r. samochodzie nie mogło zabraknąć wielu współczesnych systemów multimedialnych. Insignia Grand Sport zostanie wyposażona w szereg asystentów kierowcy, m.in. w asystenta pasa ruchu z automatyczną korektą toru jazdy i ostrzeżeniem o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW), czy kamerę 360°, a dokładnie system czterech kamer umieszczonych z każdej strony pojazdu.
Zobacz też: Pierwsza jazda - Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM
Rozwiązaniem podnoszącym komfort użytkowania będzie też podgrzewana przednia szyba.
Oprócz tego „wraz z nową Insignią wprowadzona zostanie także nowa usługa osobistego asystenta, w ramach której doradca OnStar będzie mógł np. pomóc w rezerwacji pokoju w wybranym hotelu. Ponadto moduł OnStar umożliwia ustanowienie punktu dostępowego 4G LTE4 Wi-Fi , przez który wszystkie osoby podróżujące Insignią mogą podłączyć swoje urządzenia mobilne do Internetu.”
Opel Insignia Grand Sport zadebiutuje podczas targów samochodowych w Genewie w marcu 2017 r.
Źródło: Opel
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.