REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volvo S60 w sportowej wersji Polestar

Subskrybuj nas na Youtube
Volvo S60 Polestar
Volvo S60 Polestar
Volvo

REKLAMA

REKLAMA

Inżynierowie z Polestar przygotowali jeszcze mocniejszą wersję Volvo S60 o mocy 367 KM. Nowy model można już zamawiać w salonach szwedzkiej marki. Czym się wyróżnia nowa wersja?

Volvo S60 od Polestara z dwulitrowym silnikiem o mocy 367 KM

W ubiegłym roku do Polski trafiła krótka seria modelu S60 Polestar o mocy 350 KM. Wszystkie auta sprzedały się na pniu. Volvo idzie za ciosem i prezentuje nową wzmocnioną wersję modeli Polestar. Zastosowano w nich dwulitrowy silnik z gamy Drive-E, który osiąga moc 367 KM i współpracuje z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Jednostka powstała na bazie nowego silnika T6, który można znaleźć choćby w nowym modelu XC90. Wyposażono ją w większą turbosprężarkę i wydajniejszy kompresor, mocniejsze korbowody, inne wałki rozrządu, większy dolot powietrza i wydajniejszą pompę paliwową. Napęd na cztery koła realizowany jest przez układ dostarczony przez firmę Borg Warner. Polestar zredukował również masę samochodu. 24 kilogramy mniej na przedniej osi i 20 kilogramów mniej na tylnej w stosunku do poprzednika poprawiło zachowanie się auta w zakrętach. Po tych modyfikacjach model S60 Polestar rozpędza się od 0-100 km/h w 4,7 s. Wcześniej było to 4,9 s. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

REKLAMA

Sportowy sedan do jazdy na co dzień

Te auta są dostatecznie szybkie - powiedział Niels Möller dyrektor ds. operacyjnych Polestar. Są jednak czymś więcej. Łączą dwudziestoletnie doświadczenie Polestar w motorsporcie z wrodzonym pragmatyzmem i dziedzictwem inżynierii Volvo. Są to bardzo szybkie i sportowe modele, które doskonale nadają się do codziennego użytkowania.

Zobacz też: Test Volvo S60 T6 AWD Polestar: własny styl poparty technologią!

REKLAMA

Oba modele, w prostej linii wywodzą się z wyścigowego Volvo S60 Polestar TC1, samochodu wyścigowego zespołu Polestar Cyan Racing. Nowe drogowe modele korzystają z tej samej płyty podłogowej, bloku silnika i wielu innych elementów wersji wyścigowej.

Chociaż używane w zupełnie różnych warunkach, oba samochody łączy dużo więcej niż tylko technologia. Oba auta były tworzone z dokładnie tą samą filozofią, przez pasjonatów dla pasjonatów. Wszystko polega na tym, aby stworzyć auto o nieprzeciętnych osiągach ale też takie, które można użytkować na co dzień, niezależnie czy walczy się o cenne sekundy na torze, czy chce bezpiecznie czerpać radość z jazdy przez cały rok – powiedział Thed Björk kierowca Polestar Cyan Racing.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zarówno samochód wyścigowy jak i jego wersja drogowa wykorzystują czterocylindrowy silnik w technologii Drive-E o pojemności 2 litrów. Doładowana jednostka generuje 367 koni mechanicznych i 470 Nm momentu obrotowego.

Zobacz też: Pierwsza jazda: nowe silniki Drive-E w zmodernizowanych modelach Volvo

Pomimo zwiększonych osiągów i wydajności, udało się zredukować zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla. Średnie zużycia paliwa na poziomie 7,8 l/100 km i 179 CO2 g/km – te parametry przy takich osiągach to inżynieryjny majstersztyk.

Auto otrzymało także nowe 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, poprawione elektryczne wspomaganie kierownicy, a także nowy układ hamulcowy z dwuczęściowymi tarczami o średnicy 371mm.

Krótka seria tych aut trafi do Polski w drugiej połowie roku.

Źródło: materiały prasowe Volvo

Volvo S60 Polestar
Volvo
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA