REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Citroën E-MEHARI by Courrèges - stylowe auto z elektrycznym napędem

Citroën E-MEHARI by Courrèges
Citroën E-MEHARI by Courrèges
Citroen

REKLAMA

REKLAMA

Słynny dom mody Courrèges przygotował wspólnie z Citroenem niesamowite auto. Wyróżniający się nietuzinkowym stylem Citroën E-MEHARI by Courrèges to kabriolet wyposażony w całkowicie elektryczny zespół napędowy!

Elektryczne auto wprost z domu mody Courrèges

REKLAMA

W prawie 50 lat po wprowadzeniu modelu Méhari w 1968 r. dwie wizjonerskie, francuskie marki spotykają się, by przedstawić wspólny projekt: model koncepcyjny Citroën E-MEHARI by Courrèges. Bazuje on na zaprezentowanym w grudniu 2015 r. Citroënie E-MEHARI, który stanowi nawiązanie do dawnego, kultowego modelu tej marki, a zarazem zdecydowanie zwraca się ku przyszłości. Ten przyjazny dla środowiska, czteromiejscowy kabriolet o napędzie całkowicie elektrycznym, utrzymany w nowoczesnym i pogodnym stylu, doskonale oddaje wyznawane przez Citroëna wartości: kreatywność, wolność i optymizm.

REKLAMA

Podobne wartości cechują dom mody Courrèges, który zawsze wyrażał optymizm i temperament poprzez styl swoich nowatorskich kreacji. Tak jak Citroën modelem Méhari zrewolucjonizował rynek motoryzacji, tak Courrèges odbił swoje piętno na modzie lat 60. i 70. Obydwie marki stworzone zostały przez twórczych i niezależnych wizjonerów.

Citroën E-MEHARI by Courrèges

Citroën E-MEHARI by Courrèges

Citroen

Citroen

REKLAMA

Ta wspólnota ducha i charakteru obu marek sprawiła, że Citroën uznał dom mody Courrèges za najbardziej naturalnego partnera i powierzył mu stworzenie specjalnej, ekskluzywnej wersji modelu E-MEHARI. Jacques Bungert i Frédéric Torloting, szefowie Courrèges, którzy wierzą w sens łączenia i krzyżowania różnych dziedzin kreatywności, podjęli to wyzwanie. Opracowaniem i realizacją modelu koncepcyjnego zajęli się projektanci z ich studia, wspólnie z Centrum Designu Citroëna. Efektem tej współpracy jest jasny, radosny i zdecydowanie stylowy samochód, który będzie wyznaczać trendy na każdym polu. Biorąc pod uwagę renomę i doświadczenie marki Courrèges, rezultat nie mógł być inny.

Przez ten projekt obydwaj partnerzy chcieli wykreować nowy, nieszablonowy styl. Wykorzystując materiały przyszłości, postanowili stworzyć dzieło łączące prawdziwe piękno z użytecznością, sportowym duchem i witalnością. Współpraca Citroëna i Courrèges zaowocowała modelem koncepcyjnym emanującym niezwykłą energią, pełnym światła, otwartym na otoczenie i napędzanym elektrycznością z nowatorskiej baterii litowo-metalowo-polimerowej.

Citroën E-MEHARI by Courrèges: biel i siła światła

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Citroën bez wahania dał Courrèges pełną swobodę i zachęcał do przedstawienia własnej interpretacji samochodu. W rezultacie powstał samochód, który jest modny ze swojej istoty. Citroën E-MEHARI by Courrèges to pojazd elektryczny o silnej osobowości, grający kolorami i materiałami skupionymi wokół dominującej bieli – zarówno w duchu dawnego Méhari, jak i w natychmiast rozpoznawalnym stylu Courrèges.

Citroën E-MEHARI by Courrèges zachowuje charakterystyczne drzwi modelu E-MEHARI, z przetłoczeniami nawiązującymi do karoserii oryginalnego Méhari, usztywnionej poziomym użebrowaniem. Najważniejszym motywem jest biel, obejmująca nie tylko kolor całego nadwozia, lecz także felgi, ozdobione tylko pomarańczowym pasem. Ten kolorowy motyw znajduje kontynuację w różnych miejscach nadwozia, przede wszystkim wzdłuż krawędzi pałąka ochronnego. Pałąk tylny zastąpiono dwoma ukośnymi pasami bocznymi, by nie ograniczać cennej przestrzeni.

Wnętrze zostało zaprojektowane jako esencja komfortu i wyrafinowania. Obicia drzwi są wykonane z luksusowej białej skóry; tablica rozdzielcza i tylne siedzenia celowo otrzymały kanciaste, architektoniczne kształty. Kolor pomarańczowy powraca w formie efektownych winylowych obwódek, biegnących wzdłuż tablicy rozdzielczej i charakterystycznie ukształtowanych otworów nawiewu powietrza. Kontrast bieli z pomarańczem występuje także na klamkach drzwi. Zdecydowanie nieszablonowa jest jednoramienna i jednobarwna kierownica; od schematów odbiega również podłoga z białymi dywanikami i skórzanymi wykończeniami.

Charyzmatyczny styl Citroëna E-MEHARI by Courrèges w żaden sposób nie ogranicza praktyczności ani nie osłabia pogodnego ducha właściwego modelowi E-MEHARI. Samochód ma cztery pełnowymiarowe, wysoko umieszczone siedzenia i rozjaśniający wnętrze dach z matowego pleksiglasu. Po otwarciu tylnej klapy, zapewniającej dostęp do bagażnika, ukazuje się ekskluzywna seria bagaży. Złożona jest ona z trzech toreb podróżnych wykonanych z białej skóry z wykończeniami z pomarańczowego winylu, doskonale dopasowanych do stylu pojazdu.

Napęd w 100 proc. ELEKTRYCZNY: to przecież oczywiste

Nowatorski, niszowy Citroën E-MEHARI by Courrèges przejmuje rozwiązania techniczne Citroëna E-MEHARI: całkowicie elektryczny napęd z użyciem technologii LMP® (bateria litowo-metalowo-polimerowa), opracowanej przez francuskich inżynierów z grupy Bolloré. Prędkość maksymalna wynosi 110 km/h, a zasięg w trybie jazdy miejskiej sięga 200 km. Naładowanie baterii do pełna przy użyciu stacji ładującej o natężeniu 16 A (stacje domowe lub publiczne typu Autolib) trwa 8 godz., a naładowanie jej ze standardowego gniazdka domowego prądem o natężeniu 10 A zajmuje 13 godz. Citroën E-MEHARI by Courrèges dostarcza jedynych w swoim rodzaju doznań swobodnej, beztroskiej i niemal bezszelestnej jazdy. Tak jak oryginalny model Méhari z 1968 r., zapewnia niepowtarzalne wrażenie wolności, ale dostosowane do ducha dzisiejszych czasów: czujesz wiatr we włosach, a jednocześnie otacza Cię cisza, jaką może dać tylko napęd elektryczny.

Wysoki prześwit Citroëna E-MEHARI pozwala wjechać na każdą drogę. Wszechstronność i porywający wygląd sprawiają, że czuje się on pewnie zarówno w ekskluzywnych dzielnicach wielkiego miasta, jak i w najmodniejszych kurortach nadmorskich. Koncepcyjny Citroën E-MEHARI by Courrèges uosabia ducha joie de vivre, łącząc piękno z użytecznością. Źródłem takiego charakteru samochodu jest jedna z naczelnych wartości wspólnych dla marek Citroën i Courrèges: optymizm.

„Koncepcyjny Citroën E-MEHARI by Courrèges, inspirowany przełomowym modelem Méhari z 1968 r., jest pojazdem wyrażającym radość i zmysł poszukiwania przygód. Ten ekskluzywny, modny samochód to rewolucyjny model Citroëna, zrodzony z olbrzymiego doświadczenia konstruktorskiego firmy, w reinterpretacji domu mody Courrèges” , komentuje Linda Jackson, Dyrektor Generalny Citroëna.

„Spoglądając w 1968 r., na puste, nieczynne stacje benzynowe na rue François 1er w Paryżu, Coqueline Courrèges jako jedna z pierwszych uświadomiła sobie, że ropy naftowej nie starczy nam na zawsze. Postanowiła wtedy, że czas zrobić coś dla dobra naszej planety i jeszcze w tym samym roku wjechała na wybieg pokazu mody domu Courrèges pierwszym zbudowanym przez siebie małym autkiem elektrycznym. W trzydzieści lat później Coqueline trwale otworzyła wrota dla samochodów o napędzie elektrycznym, dzięki rozwiązaniom technicznym jej słynnych prototypów, które wygrywały w swojej klasie imprezy z cyklu Challenge Bibendum. Od kiedy przejęliśmy jej firmę, Coqueline zajęła się tą dziedziną z jeszcze większą pasją, osobiście opracowując innowacyjne projekty, oparte na architekturze i systemach samochodu elektrycznego, by dalej zmieniać nasz sposób i styl życia. Współpraca z Citroënem była dla nas naturalnym posunięciem: chcemy wspierać wszelkie inicjatywy, które przyczyniają się do rozwijania nowych źródeł energii. Do przyszłości w tym zakresie podchodzimy optymistycznie”, mówią Jacques Bungert i Frédéric Torloting.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

REKLAMA

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

REKLAMA

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

Od 17 czerwca 2024 roku polskie prawo jazdy - nowe przepisy dla kierowcy

Kierowcy muszą przygotować się na nowe przepisy, które wchodzą w życie już 17 czerwca 2024 roku. Od tej daty akceptowane będzie tylko polskie prawo jazdy. Jakie jeszcze zmiany będą obowiązywać?

REKLAMA