REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Citroën E-MEHARI by Courrèges - stylowe auto z elektrycznym napędem

Subskrybuj nas na Youtube
Citroën E-MEHARI by Courrèges
Citroën E-MEHARI by Courrèges
Citroen

REKLAMA

REKLAMA

Słynny dom mody Courrèges przygotował wspólnie z Citroenem niesamowite auto. Wyróżniający się nietuzinkowym stylem Citroën E-MEHARI by Courrèges to kabriolet wyposażony w całkowicie elektryczny zespół napędowy!

Elektryczne auto wprost z domu mody Courrèges

W prawie 50 lat po wprowadzeniu modelu Méhari w 1968 r. dwie wizjonerskie, francuskie marki spotykają się, by przedstawić wspólny projekt: model koncepcyjny Citroën E-MEHARI by Courrèges. Bazuje on na zaprezentowanym w grudniu 2015 r. Citroënie E-MEHARI, który stanowi nawiązanie do dawnego, kultowego modelu tej marki, a zarazem zdecydowanie zwraca się ku przyszłości. Ten przyjazny dla środowiska, czteromiejscowy kabriolet o napędzie całkowicie elektrycznym, utrzymany w nowoczesnym i pogodnym stylu, doskonale oddaje wyznawane przez Citroëna wartości: kreatywność, wolność i optymizm.

REKLAMA

REKLAMA

Podobne wartości cechują dom mody Courrèges, który zawsze wyrażał optymizm i temperament poprzez styl swoich nowatorskich kreacji. Tak jak Citroën modelem Méhari zrewolucjonizował rynek motoryzacji, tak Courrèges odbił swoje piętno na modzie lat 60. i 70. Obydwie marki stworzone zostały przez twórczych i niezależnych wizjonerów.

Citroën E-MEHARI by Courrèges

Citroen

Citroen

Ta wspólnota ducha i charakteru obu marek sprawiła, że Citroën uznał dom mody Courrèges za najbardziej naturalnego partnera i powierzył mu stworzenie specjalnej, ekskluzywnej wersji modelu E-MEHARI. Jacques Bungert i Frédéric Torloting, szefowie Courrèges, którzy wierzą w sens łączenia i krzyżowania różnych dziedzin kreatywności, podjęli to wyzwanie. Opracowaniem i realizacją modelu koncepcyjnego zajęli się projektanci z ich studia, wspólnie z Centrum Designu Citroëna. Efektem tej współpracy jest jasny, radosny i zdecydowanie stylowy samochód, który będzie wyznaczać trendy na każdym polu. Biorąc pod uwagę renomę i doświadczenie marki Courrèges, rezultat nie mógł być inny.

Przez ten projekt obydwaj partnerzy chcieli wykreować nowy, nieszablonowy styl. Wykorzystując materiały przyszłości, postanowili stworzyć dzieło łączące prawdziwe piękno z użytecznością, sportowym duchem i witalnością. Współpraca Citroëna i Courrèges zaowocowała modelem koncepcyjnym emanującym niezwykłą energią, pełnym światła, otwartym na otoczenie i napędzanym elektrycznością z nowatorskiej baterii litowo-metalowo-polimerowej.

REKLAMA

Citroën E-MEHARI by Courrèges: biel i siła światła

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Citroën bez wahania dał Courrèges pełną swobodę i zachęcał do przedstawienia własnej interpretacji samochodu. W rezultacie powstał samochód, który jest modny ze swojej istoty. Citroën E-MEHARI by Courrèges to pojazd elektryczny o silnej osobowości, grający kolorami i materiałami skupionymi wokół dominującej bieli – zarówno w duchu dawnego Méhari, jak i w natychmiast rozpoznawalnym stylu Courrèges.

Citroën E-MEHARI by Courrèges zachowuje charakterystyczne drzwi modelu E-MEHARI, z przetłoczeniami nawiązującymi do karoserii oryginalnego Méhari, usztywnionej poziomym użebrowaniem. Najważniejszym motywem jest biel, obejmująca nie tylko kolor całego nadwozia, lecz także felgi, ozdobione tylko pomarańczowym pasem. Ten kolorowy motyw znajduje kontynuację w różnych miejscach nadwozia, przede wszystkim wzdłuż krawędzi pałąka ochronnego. Pałąk tylny zastąpiono dwoma ukośnymi pasami bocznymi, by nie ograniczać cennej przestrzeni.

Wnętrze zostało zaprojektowane jako esencja komfortu i wyrafinowania. Obicia drzwi są wykonane z luksusowej białej skóry; tablica rozdzielcza i tylne siedzenia celowo otrzymały kanciaste, architektoniczne kształty. Kolor pomarańczowy powraca w formie efektownych winylowych obwódek, biegnących wzdłuż tablicy rozdzielczej i charakterystycznie ukształtowanych otworów nawiewu powietrza. Kontrast bieli z pomarańczem występuje także na klamkach drzwi. Zdecydowanie nieszablonowa jest jednoramienna i jednobarwna kierownica; od schematów odbiega również podłoga z białymi dywanikami i skórzanymi wykończeniami.

Charyzmatyczny styl Citroëna E-MEHARI by Courrèges w żaden sposób nie ogranicza praktyczności ani nie osłabia pogodnego ducha właściwego modelowi E-MEHARI. Samochód ma cztery pełnowymiarowe, wysoko umieszczone siedzenia i rozjaśniający wnętrze dach z matowego pleksiglasu. Po otwarciu tylnej klapy, zapewniającej dostęp do bagażnika, ukazuje się ekskluzywna seria bagaży. Złożona jest ona z trzech toreb podróżnych wykonanych z białej skóry z wykończeniami z pomarańczowego winylu, doskonale dopasowanych do stylu pojazdu.

Napęd w 100 proc. ELEKTRYCZNY: to przecież oczywiste

Nowatorski, niszowy Citroën E-MEHARI by Courrèges przejmuje rozwiązania techniczne Citroëna E-MEHARI: całkowicie elektryczny napęd z użyciem technologii LMP® (bateria litowo-metalowo-polimerowa), opracowanej przez francuskich inżynierów z grupy Bolloré. Prędkość maksymalna wynosi 110 km/h, a zasięg w trybie jazdy miejskiej sięga 200 km. Naładowanie baterii do pełna przy użyciu stacji ładującej o natężeniu 16 A (stacje domowe lub publiczne typu Autolib) trwa 8 godz., a naładowanie jej ze standardowego gniazdka domowego prądem o natężeniu 10 A zajmuje 13 godz. Citroën E-MEHARI by Courrèges dostarcza jedynych w swoim rodzaju doznań swobodnej, beztroskiej i niemal bezszelestnej jazdy. Tak jak oryginalny model Méhari z 1968 r., zapewnia niepowtarzalne wrażenie wolności, ale dostosowane do ducha dzisiejszych czasów: czujesz wiatr we włosach, a jednocześnie otacza Cię cisza, jaką może dać tylko napęd elektryczny.

Wysoki prześwit Citroëna E-MEHARI pozwala wjechać na każdą drogę. Wszechstronność i porywający wygląd sprawiają, że czuje się on pewnie zarówno w ekskluzywnych dzielnicach wielkiego miasta, jak i w najmodniejszych kurortach nadmorskich. Koncepcyjny Citroën E-MEHARI by Courrèges uosabia ducha joie de vivre, łącząc piękno z użytecznością. Źródłem takiego charakteru samochodu jest jedna z naczelnych wartości wspólnych dla marek Citroën i Courrèges: optymizm.

„Koncepcyjny Citroën E-MEHARI by Courrèges, inspirowany przełomowym modelem Méhari z 1968 r., jest pojazdem wyrażającym radość i zmysł poszukiwania przygód. Ten ekskluzywny, modny samochód to rewolucyjny model Citroëna, zrodzony z olbrzymiego doświadczenia konstruktorskiego firmy, w reinterpretacji domu mody Courrèges” , komentuje Linda Jackson, Dyrektor Generalny Citroëna.

„Spoglądając w 1968 r., na puste, nieczynne stacje benzynowe na rue François 1er w Paryżu, Coqueline Courrèges jako jedna z pierwszych uświadomiła sobie, że ropy naftowej nie starczy nam na zawsze. Postanowiła wtedy, że czas zrobić coś dla dobra naszej planety i jeszcze w tym samym roku wjechała na wybieg pokazu mody domu Courrèges pierwszym zbudowanym przez siebie małym autkiem elektrycznym. W trzydzieści lat później Coqueline trwale otworzyła wrota dla samochodów o napędzie elektrycznym, dzięki rozwiązaniom technicznym jej słynnych prototypów, które wygrywały w swojej klasie imprezy z cyklu Challenge Bibendum. Od kiedy przejęliśmy jej firmę, Coqueline zajęła się tą dziedziną z jeszcze większą pasją, osobiście opracowując innowacyjne projekty, oparte na architekturze i systemach samochodu elektrycznego, by dalej zmieniać nasz sposób i styl życia. Współpraca z Citroënem była dla nas naturalnym posunięciem: chcemy wspierać wszelkie inicjatywy, które przyczyniają się do rozwijania nowych źródeł energii. Do przyszłości w tym zakresie podchodzimy optymistycznie”, mówią Jacques Bungert i Frédéric Torloting.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA