REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot 308 R HYbrid: szybki niczym Ferrari!

Subskrybuj nas na Youtube
Peugeota 308 R HYbrid 500 KM
Peugeota 308 R HYbrid 500 KM
peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 308 w wersji hybrydowej z osiągami porównywalnymi ze sportowymi samochodami najwyższej klasy. Nierealne? Może kilka lat temu. Dziś Peugeot 308 R HYbrid to auto, które mimo ekologicznego napędu rozpędza się 0-100 km/h w 4,0 sekundy!

Peugeot 308 R HYbrid: dwukolorowe nadwozie

Już na pierwszy rzut oka Peugeot 308 R HYbrid różni się diametralnie od pozostałych wersji z gamy. Jego sportowy charakter podkreśla grill z wzorem szachownicy, ogromny przedni zderzak z potężnymi wlotami powietrza, spojler na klapie bagażnika i przede wszystkim niespotykane połączenie wyjątkowo intensywnego, niebieskiego lakieru z dodatkiem fluorescencyjnych pigmentów i cząstek szkła z jego czarnym, matowym odpowiednikiem w tylnej części pojazdu.

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 308 R HYbrid: sportowe wnętrze

Imponujące jest także wnętrze Peugeota 308 R HYbrid. Ogromne, 4 kubełkowe fotele pokryte brązową skórą, deska rozdzielcza obita tkaną cyfrowo tkaniną i liczne czerwone akcenty jak m.in. obramowania zegarów, oznaczenie środka kierownicy czy elementy środkowej konsoli, to charakterystyczne cechy dla wersji R HYbrid.

REKLAMA

Nowoczesna hybryda

Peugeot 308 R HYbrid to auto o niesamowitych osiągach. Dzięki napędowi hybrydowemu o mocy 500 KM, zbudowanemu w oparciu o silnik benzynowy 1.6 THP 270 KM i dwa silniki elektryczne każdy o mocy 115 KM, auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,0 sekundy. Prędkość maksymalna sięga 250 km/h. Dla zapewnienia idealnego zachowania na drodze, inżynierowie maksymalnie obniżyli środek ciężkości pojazdu i przesunięto go do środka auta. Litowo-jonowy akumulator trakcyjny o pojemności 3 kWh i doskonałym stosunku mocy względem zwartości budowy jest umieszczony pod tylną kanapą w miejscu zbiornika paliwa. Natomiast 50-litrowy zbiornik paliwa został przeniesiony do bagażnika i umieszczony nad tylnym silnikiem elektrycznym i dwoma transformatorami. W dążeniu do perfekcji, konstruktorzy z PEUGEOT Sport zmodyfikowali dno zbiornika, by jak najdokładniej dopasować jego kształt do podzespołów auta. Zyskano tym sposobem kilka dodatkowych milimetrów w pionie, z korzyścią dla osiągów auta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ciekawostką Peugeota 308 R HYbrid jest możliwość wyboru mocy układu napędowego. Wśród czterech trybów wybierać można dostępne są:

- Tryb „Hot Lap”, zapewniający najwyższe osiągi, w którym wykorzystywany jest całkowity potencjał wszystkich trzech źródeł mocy, czyli łącznie 500 KM i 730 Nm momentu obrotowego. 

- Tryb „Track”, pozwalający uzyskać 400 KM i 530 Nm, głównie z silnika spalinowego i tylnego silnika elektrycznego. Przedni silnik elektryczny pełni w tym przypadku rolę „dopalacza” w fazach przyspieszania.

- Tryb „Road”, przeznaczony w szczególności do przejazdów pozamiejskich, z maksymalną mocą 300 KM i 400 Nm momentu obrotowego. W tym trybie wykorzystywana jest pełna moc silnika spalinowego, silnik elektryczny pełni rolę wspomagania w fazach przyspieszania, a przedni silnik elektryczny nie działa.

- Tryb „ZEV”, w którym napęd PEUGEOT 308 R HYbrid jest zapewniany głównie przez tylny silnik elektryczny. Przedni silnik elektryczny jest uruchamiany w zależności od stopnia wciśnięcia pedału przyspieszenia.

Aby utrzymać auto w ryzach Peugeot 308 R HYbrid wyposażony został w potężny układ hamulcowy. Z przodu posiada tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm, a z tyłu 290 mm. Auto zostało jednak tak zaprojektowane, by do skutecznego hamowania wykorzystywać silniki elektryczne i to w pełnym zakresie prędkości (do 250 km/h). Lepsze prowadzenie to zasługa

Sportowe osiągi, sportowe hamulce, sportowe fotele...a jak wyglądają wyniki spalania tego niezwykle szybkiego hatchbacka o mocy 500 KM? Średnio jest to 3,0 l benzyny na 100 km. Bez komentarza.

Peugeota 308 R HYbrid 500 KM
peugeot
Peugeota 308 R HYbrid 500 KM
peugeot
Peugeota 308 R HYbrid 500 KM
peugeot
Peugeota 308 R HYbrid 500 KM
peugeot
Peugeota 308 R HYbrid 500 KM
peugeot
Peugeota 308 R HYbrid wnętrze
peugeot
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA