Audi RS3 2.5 TFSI 367 KM: 280 km/h w kompakcie!

REKLAMA
REKLAMA
Audi RS3 2.5 TFSI 367 KM
Audi łamie schematy i wprowadza na rynek najmocniejszego hatchbacka w swej historii! Nowy RS 3, bo o nim mowa, otrzymał pięciocylindrowy, wielokrotnie nagradzany silnik 2.5 TFSI o mocy podniesionej aż do 367 KM! Jednostka napędowa o długości 49 cm, waży 180 kg, wyposażona jest w turbosprężarkę o doładowaniu 1,3 Bara, kolektor dolotowy o zmiennej długości (klapy), odlewaną z żeliwa wermikularnego skrzynię korbową oraz bezpośredni wtrysk paliwa. Prawidłowy obieg oleju w silniku zapewnia z kolei elektryczna pompa, generująca ciśnienie cieczy na poziomie 38 barów. Moc oraz imponujący moment obrotowy (465 Nm dostępne od 1625 obr./min do 5550 obr./min) przekazywane są poprzez 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG, na wszystkie cztery koła (sprzęgło wielopłytkowe). Całości dopełnia aktywny układ wydechowy, który w zależności od obciążenia silnika i wybranego trybu jazdy generuje inną barwę dźwięku.
REKLAMA
Zobacz też: Audi A7 Sportback h-tron z ogniwami paliwowymi
Osiągi nowego RS3 dysponującego tak potężnym układem napędowym są imponujące. Przyspieszenie 0-100 km/h trwa zaledwie 4,3 s a prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie wynosi albo 250 km/h, albo nawet 280 km/h (granica przesunięta za dopłatą).
Audi RS3 2015' z ceramicznymi tarczami hamulcowymi
Aby RS3 skutecznie wytracało swą prędkość, wyposażone go z przodu w 370-milemetrowe tarcze hamulcowe typu wave oraz ośmiotłoczkowe zaciski. Z tyłu znalazły się za to wentylowane tarcze o średnicy 310-milimetrów. Po raz pierwszy w historii w aucie kompaktowym pojawią się też opcjonalne, ceramiczne tarcze hamulcowe.
Audi RS3 2015': zawieszenie i układ kierowniczy
Zawieszenie, obniżone w stosunku do standardowych wersji A3 Sportback o 25 mm, oparto z przodu na kolumnach MacPhersona, a w z tyłu na stalowym układzie wielowahaczowym. W opcji dostępne będzie także adaptacyjny, elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride. O prawidłowy tor jazdy dba także układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu.
Audi RS3 2015': wygląd
Oczywiście Audi RS3 znacząco różni się od pozostałych odmian modelu A3 pod względem stylizacyjnym, choć zmiany, zwłaszcza we wnętrzu, są delikatne. Lśniąca czernią kratownica o strukturze plastra miodu otoczona jest ramą o barwie i strukturze matowego aluminium, nie zabrakło także dużych wlotów powietrza w przednim zderzaku, poszerzonych błotników, masywnych progów, matowoszarych obudów lusterek oraz dużego, tylnego spoilera nad tylną klapą oraz dwóch dużych, owalnych końcówek rur wydechowych. We wnętrzu zagościła nowa kierownica obita skórą i alcantarą, sportowe fotele ze skóry Feinnapa, inna dźwignia zmiany biegów, nakładki pedałów wykonane ze stali szlachetnej, szare cyferblaty wskaźników z logiem RS, oraz pokryte alcantarą boczki drzwi.
Nowe Audi RS3 trafi do sprzedaży latem 2015 roku.




REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA