REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi RS3 2.5 TFSI 367 KM: 280 km/h w kompakcie!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Audi RS3 2015
Audi RS3 2015
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze Audi RS3 to najmocniejszy kompakt dostępny obecnie na polskim rynku. Niemiecki koncern nie poszedł na szczególne kompromisy i zaprojektował auto kompaktowe zdolne rozpędzić się do 280 km/h!

Audi RS3 2.5 TFSI 367 KM

Audi łamie schematy i wprowadza na rynek najmocniejszego hatchbacka w swej historii! Nowy RS 3, bo o nim mowa, otrzymał pięciocylindrowy, wielokrotnie nagradzany silnik 2.5 TFSI o mocy podniesionej aż do 367 KM! Jednostka napędowa o długości 49 cm, waży 180 kg, wyposażona jest w turbosprężarkę o doładowaniu 1,3 Bara, kolektor dolotowy o zmiennej długości (klapy), odlewaną z żeliwa wermikularnego skrzynię korbową oraz bezpośredni wtrysk paliwa. Prawidłowy obieg oleju w silniku zapewnia z kolei elektryczna pompa, generująca ciśnienie cieczy na poziomie 38 barów. Moc oraz imponujący moment obrotowy (465 Nm dostępne od 1625 obr./min do 5550 obr./min) przekazywane są poprzez 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG, na wszystkie cztery koła (sprzęgło wielopłytkowe). Całości dopełnia aktywny układ wydechowy, który w zależności od obciążenia silnika i wybranego trybu jazdy generuje inną barwę dźwięku.

REKLAMA

Zobacz też: Audi A7 Sportback h-tron z ogniwami paliwowymi

Osiągi nowego RS3 dysponującego tak potężnym układem napędowym są imponujące. Przyspieszenie 0-100 km/h trwa zaledwie 4,3 s a prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie wynosi albo 250 km/h, albo nawet 280 km/h (granica przesunięta za dopłatą).

Audi RS3 2015' z ceramicznymi tarczami hamulcowymi

Aby RS3 skutecznie wytracało swą prędkość, wyposażone go z przodu w 370-milemetrowe tarcze hamulcowe typu wave oraz ośmiotłoczkowe zaciski. Z tyłu znalazły się za to wentylowane tarcze o średnicy 310-milimetrów. Po raz pierwszy w historii w aucie kompaktowym pojawią się też opcjonalne, ceramiczne tarcze hamulcowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audi RS3 2015': zawieszenie i układ kierowniczy

Zawieszenie, obniżone w stosunku do standardowych wersji A3 Sportback o 25 mm, oparto z przodu na kolumnach MacPhersona, a w z tyłu na stalowym układzie wielowahaczowym. W opcji dostępne będzie także adaptacyjny, elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride. O prawidłowy tor jazdy dba także układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu.

Audi RS3 2015': wygląd

Oczywiście Audi RS3 znacząco różni się od pozostałych odmian modelu A3 pod względem stylizacyjnym, choć zmiany, zwłaszcza we wnętrzu, są delikatne. Lśniąca czernią kratownica o strukturze plastra miodu otoczona jest ramą o barwie i strukturze matowego aluminium, nie zabrakło także dużych wlotów powietrza w przednim zderzaku, poszerzonych błotników, masywnych progów, matowoszarych obudów lusterek oraz dużego, tylnego spoilera nad tylną klapą oraz dwóch dużych, owalnych końcówek rur wydechowych. We wnętrzu zagościła nowa kierownica obita skórą i alcantarą, sportowe fotele ze skóry Feinnapa, inna dźwignia zmiany biegów, nakładki pedałów wykonane ze stali szlachetnej, szare cyferblaty wskaźników z logiem RS, oraz pokryte alcantarą boczki drzwi.

Nowe Audi RS3 trafi do sprzedaży latem 2015 roku.

Audi RS3 2015
Audi
Audi RS3 2015
Audi
Audi RS3 2015
Audi
Audi RS3 2015 wnętrze
Audi
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA