REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Volkswagen Golf GTI. Auto ma regulować dynamikę jazdy!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nowy Volkswagen Golf GTI. Auto ma regulować dynamikę jazdy!
Nowy Volkswagen Golf GTI. Auto ma regulować dynamikę jazdy!
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

W roku 2019 Niemcy pokazali ósmą odsłonę Volkswagena Golfa. Teraz do palety dołącza wersja GTI. Trzy litery oznaczają sportowy rodowód i... nowy system regulacji dynamiki jazdy.

Stylistycznie nowy Volkswagen Golf GTI stanowi wyłącznie rozwinięcie standardowego hatchbacka. Przedni zderzak otrzymał aerodynamiczne "wąsy", większe wloty powietrza i punktowe światła LED-owe do jazdy dziennej. Linia boczna jest uzupełniona czarną nakładką na próg i co najmniej 17-calowymi obręczami aluminiowymi, podczas gdy tył został zdominowany przez dwie końcówki układu wydechowego - po jednej na stronę. Do napędu samochodu wykorzystany zostanie 2-litrowy silnik TSI. Jego moc powinna sięgnąć 245 koni mechanicznych.

REKLAMA

Nowy Golf GTI ze zredukowaną podsterownością

Choć specyfikacja techniczna nowego Golfa GTI nie różni się zasadniczo od poprzednika, Niemcy zastosowali w ósmej odsłonie hatchbacka szereg nowinek technologicznych. Przykład? Kluczowy stanowi system regulacji dynamiki. Ten będzie dobierać ustawienia nie tylko amortyzatorów, ale również układu napędowego. Poza tym w konstrukcji nowego GTI pojawi się też mechanizm różnicowy wyposażony w blokadę. Tak skomponowany zestaw miał przynieść jeden skutek. Chodziło o ograniczenie podsterowności.

Nowy Volkswagen Golf GTI, Volkswagen Golf GTI

Nowy Volkswagen Golf GTI, Volkswagen Golf GTI

Nowy Volkswagen Golf GTI. Auto ma regulować dynamikę jazdy!

Materiały prasowe Volkswagen

Niemcy przygotowali też kilka ciekawostek dla kierowców nowego Volkswagena Golfa GTI. Zamiast stacyjki, w aucie pojawia się przycisk. Ten będzie pulsować na czerwono od momentu otwarcia drzwi aż do rozruchu silnika. Poza tym standardem jest charakterystyczna dla GTI kraciasta tapicerka (tym jednak razem z mniejszą domieszką czerwonego koloru) na sportowych fotelach, grube koło kierownicy oraz co najmniej 8,25-calowy ekran multimedialny. Ten może zostać powiększony do 10 cali - w przypadku, w którym kierowca dopłaci za system multimedialny Discover Pro.

Nowy Golf GTI: ile kosztuje hot-hatch?

Na razie Niemcy nie opublikowali jeszcze cennika nowego Golfa GTI. W kuluarach mówi się jednak o tym, że model będzie o około 10 proc. droższy od swojego poprzednika. A to może oznaczać kwotę wynoszącą niespełna 160 tysięcy złotych.

Nowy Volkswagen Golf GTI. Auto ma regulować dynamikę jazdy!
Materiały prasowe Volkswagen
Nowy Volkswagen Golf GTI. Auto ma regulować dynamikę jazdy!
Materiały prasowe Volkswagen
Nowy Volkswagen Golf GTI. Auto ma regulować dynamikę jazdy!
Materiały prasowe Volkswagen
Nowy Volkswagen Golf GTI. Auto ma regulować dynamikę jazdy!
Materiały prasowe Volkswagen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA