REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi A3 Cabriolet - czwarta wersja nadwoziowa

Audi A3 Cabriolet
Audi A3 Cabriolet
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Ledwo opadły pierwsze emocje po wprowadzeniu przez Audi modelu A3 Limousine, a niemiecki koncern już przedstawia kolejny wariant nadwozia tego modelu - Cabriolet. Oto najważniejsze dane na temat Audi A4 Cabriolet!

Audi A3 Cabriolet: wygląd zewnętrzny

Porównując z poprzednikiem, nowe Audi A3 Cabriolet urosło. Jego długość zwiększyła się z 4,24 do 4,42 m, rozstaw osi z 2,58 do 2,60 m, a szerokość z 1,77 do 1,79 m. Jedynie wysokość zmniejszyła się o 15 mm (1,41 m). Dzięki temu otwarty, czteromiejscowy wariant Audi A3 bardziej elegancko i sportowo prezentuje się na jezdni. Pojemność bagażnika wzrosła o 60 litrów, a sam bagażnik jest teraz łatwiejszy w załadunku. W obszernych wnękach znajdują się duże koła o średnicy aż do 19 cali. Podobnie jak w modelu A3 Limousine na życzenie, Audi może zamontować reflektory diodowe – novum w segmencie samochodów kompaktowych premium - z płynną regulacją zasięgu wiązki światła.

REKLAMA

Zobacz też: Pierwsza jazda: Audi A3 Limousine

Audi A3 Cabriolet: automatycznie otwierany dach

Nowe Audi A3 Cabriolet wyposażono w materiałowy dach, rozpostarty na lekkim kinematycznym stelażu, wykonanym z magnezu i stali. Dach otwiera się i zamyka elektrohydraulicznie, po przyciśnięciu przycisku, w czasie poniżej 18 sekund. Mechanizm otwierania i składania działa również podczas jazdy, jeśli prędkość nie przekracza 50 km/h. Otwarty, spoczywa złożony w trzy fałdy, w specjalnej skrzyni, która nieznacznie tylko zmniejsza pojemność 287-litrowego bagażnika.W pełni automatyczny, seryjnie czarny dach, posiada tylną szybę ze szkła. Alternatywnie można wybrać w pełni automatyczny dach akustycznie szczelny, z grubszą piankową warstwą wewnętrzną, który jeszcze bardziej redukuje i tak niski poziom hałasu we wnętrzu Audi A3 Cabriolet.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audi A3 Cabriolet: bezpieczeństwo w trakcie dachowania

Podczas ewentualnego wypadku i koziołkowania samochodu, aktywny system ochrony przed skutkami wywrotki chroni pasażerów. System składa się z dwóch mocnych, wysuwanych przy pomocy sprężyn płyt, które schowano w karoserii.

Audi A3 Cabriolet: masa własna

W wersji podstawowej, ciężar auta wynosi jedynie 1365 kg. Nowe Audi A3 Cabriolet, mimo sporych rozmiarów i większego komfortu, jest o 50 kg lżejsze od poprzednika. Wraz ze specjalnymi wzmocnieniami, zapewniającymi wysoką sztywność skrętną, karoseria bez elementów dodatkowych waży o 30 kg mniej niż dotychczas. Maskę silnika wykonano z aluminium.

Zobacz też: Audi A3 Limousine - opis modelu i ceny

Audi A3 Cabriolet: wnętrze

Zarówno siedzenia, jak  i kierownica zostały zaprojektowane od nowa. Oparcia obu tylnych siedzeń można złożyć, uzyskując w ten sposób dużą przestrzeń ładunkową.Przycisk uruchamiający elektromechaniczny hamulec postojowy, umieszczono na konsoli tunelu środkowego.

Zobacz też: Audi Sport Quattro - szybki i bardzo oszczędny

Klienci mogą wybrać jedną spośród trzech linii wyposażeniowych: Attraction, Ambition i Ambiente. Wnętrze pojazdu wyposażonego w pakiet sportowy S line utrzymane jest w całości w czerni. Klienci mogą także wybrać rodzaj obić: obicia materiałowe, obicie skórzane oraz kombinację tkanina Alcantara/skóra. Linia wzornicza Audi design selection, w której dostępny jest kolor brązowy Lasso, ma szczególnie ekskluzywny charakter.

Audi A3 Cabriolet: systemy bezpieczeństwa

Paleta rozwiązań dostępnych opcjonalnie obejmuje tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control, asystenta zmiany pasa ruchu side assist, aktywnego asystenta toru jazdy Audi active lane assist oraz funkcjonujące w oparciu o kamerę funkcje: rozpoznawania znaków drogowych, asystenta parkowania z selektywnym wskazywaniem i system bezpieczeństwa Audi pre sense, dostępny w różnych wersjach.

Audi A3 Cabriolet: napęd

Swój sportowy charakter Audi A3 Cabriolet zawdzięcza w dużym stopniu trzem nowo zaprojektowanym silnikom, które będą dostępne już od dnia jego debiutu. Dwa silniki benzynowe TFSI z pojemności 1,4 i 1,8 litra generują odpowiednio 103 kW (140 KM) i 132 kW (180 KM). Jednostka 2.0 TDI ma moc 110 kW (150 KM). W przyszłości pojawią się kolejne wersje silnikowe – poczynając od 1.6 TDI o mocy 81 kW (110 KM), a kończąc na 2.0 TFSI o mocy 221 kW (300 KM), która będzie dostępna w Audi S3 Cabriolet. We wszystkich jednostkach napędowych nowego Audi A3 Cabriolet zastosowano wtrysk bezpośredni, turbodoładowanie i system start-stop.

Zobacz też: Nowy Opel Insignia OPC - poprawiony wygląd i prowadzenie

Również układ przeniesienia napędu Audi A3 Cabriolet to przykład najnowocześniejszego rozwiązania. Wersja z silnikiem 1.8 TFSI będzie początkowo dostępna z siedmiostopniową przekładnią automatyczną S tronic. W połączeniu z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select ma funkcję wolnego biegu, pozwalającą zaoszczędzić paliwo. Wersja z silnikiem 1.4 TFSI oraz z silnikiem 2.0 TDI sprzedawana jest z sześciobiegową skrzynią manualną. Napęd na cztery koła quattro – kolejna nowość i unikalna cecha kompaktowego kabrioletu – dostępny będzie już wkrótce.

Audi A3 Cabriolet: podwozie

Sportowe manewrowanie, wysokie bezpieczeństwo jazdy i nieograniczony komfort – w podwoziu nowego Audi A3 Cabriolet zastosowano wiele złożonych rozwiązań. Elementy zawieszenia McPhersona osi przedniej wykonano częściowo z aluminium. Czterowahaczowe zawieszenie osi tylnej pochłania siły wzdłużne i poprzeczne niezależnie od siebie. Wspomaganie układu kierowniczego posiada efektywny napęd elektromechaniczny.

Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC ma elektroniczną blokadę. Sprawia ona, że pokonywanie szybkich zakrętów przebiega jeszcze płynniej i bezpieczniej. Hamulce są duże i niezawodne. Rozmiar kół sięga od 16 do 19 cali, a opon – aż po wymiary 235/35. Sportowe podwozie dostępne jest w dwóch wersjach, tradycyjne podwozie sportowe obniżono o 15 mm,  podwozie sportowe S line o 25 mm.

Źródło: materiały prasowe Audi

Audi A3 Cabriolet
Audi
Audi A3 Cabriolet
Audi
Audi A3 Cabriolet
Audi
Audi A3 Cabriolet
Audi
Audi A3 Cabriolet
Audi
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

REKLAMA

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA