REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi A3 Cabriolet - czwarta wersja nadwoziowa

Audi A3 Cabriolet
Audi A3 Cabriolet
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Ledwo opadły pierwsze emocje po wprowadzeniu przez Audi modelu A3 Limousine, a niemiecki koncern już przedstawia kolejny wariant nadwozia tego modelu - Cabriolet. Oto najważniejsze dane na temat Audi A4 Cabriolet!

Audi A3 Cabriolet: wygląd zewnętrzny

Porównując z poprzednikiem, nowe Audi A3 Cabriolet urosło. Jego długość zwiększyła się z 4,24 do 4,42 m, rozstaw osi z 2,58 do 2,60 m, a szerokość z 1,77 do 1,79 m. Jedynie wysokość zmniejszyła się o 15 mm (1,41 m). Dzięki temu otwarty, czteromiejscowy wariant Audi A3 bardziej elegancko i sportowo prezentuje się na jezdni. Pojemność bagażnika wzrosła o 60 litrów, a sam bagażnik jest teraz łatwiejszy w załadunku. W obszernych wnękach znajdują się duże koła o średnicy aż do 19 cali. Podobnie jak w modelu A3 Limousine na życzenie, Audi może zamontować reflektory diodowe – novum w segmencie samochodów kompaktowych premium - z płynną regulacją zasięgu wiązki światła.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Pierwsza jazda: Audi A3 Limousine

Audi A3 Cabriolet: automatycznie otwierany dach

Nowe Audi A3 Cabriolet wyposażono w materiałowy dach, rozpostarty na lekkim kinematycznym stelażu, wykonanym z magnezu i stali. Dach otwiera się i zamyka elektrohydraulicznie, po przyciśnięciu przycisku, w czasie poniżej 18 sekund. Mechanizm otwierania i składania działa również podczas jazdy, jeśli prędkość nie przekracza 50 km/h. Otwarty, spoczywa złożony w trzy fałdy, w specjalnej skrzyni, która nieznacznie tylko zmniejsza pojemność 287-litrowego bagażnika.W pełni automatyczny, seryjnie czarny dach, posiada tylną szybę ze szkła. Alternatywnie można wybrać w pełni automatyczny dach akustycznie szczelny, z grubszą piankową warstwą wewnętrzną, który jeszcze bardziej redukuje i tak niski poziom hałasu we wnętrzu Audi A3 Cabriolet.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audi A3 Cabriolet: bezpieczeństwo w trakcie dachowania

Podczas ewentualnego wypadku i koziołkowania samochodu, aktywny system ochrony przed skutkami wywrotki chroni pasażerów. System składa się z dwóch mocnych, wysuwanych przy pomocy sprężyn płyt, które schowano w karoserii.

Audi A3 Cabriolet: masa własna

W wersji podstawowej, ciężar auta wynosi jedynie 1365 kg. Nowe Audi A3 Cabriolet, mimo sporych rozmiarów i większego komfortu, jest o 50 kg lżejsze od poprzednika. Wraz ze specjalnymi wzmocnieniami, zapewniającymi wysoką sztywność skrętną, karoseria bez elementów dodatkowych waży o 30 kg mniej niż dotychczas. Maskę silnika wykonano z aluminium.

Zobacz też: Audi A3 Limousine - opis modelu i ceny

Audi A3 Cabriolet: wnętrze

Zarówno siedzenia, jak  i kierownica zostały zaprojektowane od nowa. Oparcia obu tylnych siedzeń można złożyć, uzyskując w ten sposób dużą przestrzeń ładunkową.Przycisk uruchamiający elektromechaniczny hamulec postojowy, umieszczono na konsoli tunelu środkowego.

Zobacz też: Audi Sport Quattro - szybki i bardzo oszczędny

Klienci mogą wybrać jedną spośród trzech linii wyposażeniowych: Attraction, Ambition i Ambiente. Wnętrze pojazdu wyposażonego w pakiet sportowy S line utrzymane jest w całości w czerni. Klienci mogą także wybrać rodzaj obić: obicia materiałowe, obicie skórzane oraz kombinację tkanina Alcantara/skóra. Linia wzornicza Audi design selection, w której dostępny jest kolor brązowy Lasso, ma szczególnie ekskluzywny charakter.

Audi A3 Cabriolet: systemy bezpieczeństwa

Paleta rozwiązań dostępnych opcjonalnie obejmuje tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control, asystenta zmiany pasa ruchu side assist, aktywnego asystenta toru jazdy Audi active lane assist oraz funkcjonujące w oparciu o kamerę funkcje: rozpoznawania znaków drogowych, asystenta parkowania z selektywnym wskazywaniem i system bezpieczeństwa Audi pre sense, dostępny w różnych wersjach.

Audi A3 Cabriolet: napęd

Swój sportowy charakter Audi A3 Cabriolet zawdzięcza w dużym stopniu trzem nowo zaprojektowanym silnikom, które będą dostępne już od dnia jego debiutu. Dwa silniki benzynowe TFSI z pojemności 1,4 i 1,8 litra generują odpowiednio 103 kW (140 KM) i 132 kW (180 KM). Jednostka 2.0 TDI ma moc 110 kW (150 KM). W przyszłości pojawią się kolejne wersje silnikowe – poczynając od 1.6 TDI o mocy 81 kW (110 KM), a kończąc na 2.0 TFSI o mocy 221 kW (300 KM), która będzie dostępna w Audi S3 Cabriolet. We wszystkich jednostkach napędowych nowego Audi A3 Cabriolet zastosowano wtrysk bezpośredni, turbodoładowanie i system start-stop.

Zobacz też: Nowy Opel Insignia OPC - poprawiony wygląd i prowadzenie

Również układ przeniesienia napędu Audi A3 Cabriolet to przykład najnowocześniejszego rozwiązania. Wersja z silnikiem 1.8 TFSI będzie początkowo dostępna z siedmiostopniową przekładnią automatyczną S tronic. W połączeniu z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select ma funkcję wolnego biegu, pozwalającą zaoszczędzić paliwo. Wersja z silnikiem 1.4 TFSI oraz z silnikiem 2.0 TDI sprzedawana jest z sześciobiegową skrzynią manualną. Napęd na cztery koła quattro – kolejna nowość i unikalna cecha kompaktowego kabrioletu – dostępny będzie już wkrótce.

Audi A3 Cabriolet: podwozie

Sportowe manewrowanie, wysokie bezpieczeństwo jazdy i nieograniczony komfort – w podwoziu nowego Audi A3 Cabriolet zastosowano wiele złożonych rozwiązań. Elementy zawieszenia McPhersona osi przedniej wykonano częściowo z aluminium. Czterowahaczowe zawieszenie osi tylnej pochłania siły wzdłużne i poprzeczne niezależnie od siebie. Wspomaganie układu kierowniczego posiada efektywny napęd elektromechaniczny.

Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC ma elektroniczną blokadę. Sprawia ona, że pokonywanie szybkich zakrętów przebiega jeszcze płynniej i bezpieczniej. Hamulce są duże i niezawodne. Rozmiar kół sięga od 16 do 19 cali, a opon – aż po wymiary 235/35. Sportowe podwozie dostępne jest w dwóch wersjach, tradycyjne podwozie sportowe obniżono o 15 mm,  podwozie sportowe S line o 25 mm.

Źródło: materiały prasowe Audi

Audi A3 Cabriolet
Audi
Audi A3 Cabriolet
Audi
Audi A3 Cabriolet
Audi
Audi A3 Cabriolet
Audi
Audi A3 Cabriolet
Audi
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA