REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Seat Exeo - koniec z cukierkową stylizacją

Seat Exeo
Seat Exeo

REKLAMA

REKLAMA

Seat w końcu zaprezentował oficjalne fotografie samochodu, jakim debiutuje w klasie średniej.

Najpierw była Ibiza, która okazała się bardzo udanym i groźnym rywalem Fiata Grande Punto. Nie ma jednak, w przeciwieństwie do oczekiwań, sportowego, a przez niektórych nazywanego landrynkowego stylu. Modelem Exeo firma definitywnie potwierdza, że kończy z cukierkowatym imagem zapoczątkowanym przez Alteę. W jego miejsce wchodzi stonowana, ale wciąż mająca odrobinę sportowej werwy stylistyka.

REKLAMA

REKLAMA

Można się jednak sprzeczać, czy taki odwrót będzie dla pełniącego w koncernie Volkswagena funkcję Alfy Romeo Seata korzystny. Zapewne obrażą się rozkochani w obecnym Leonie Cupra miłośnicy, a przeciętny Kowalski w końcu nie będzie się musiał trudzić, czy z nad przeciwka nadjeżdża Toledo, Leon, a może Altea XL.

Zobacz też: Podrasowany Hyundai Genenesis Coupe

Exeo oparte jest na solidnych fundamentach. Ten samochód to nic innego jak odmłodzone Audi A4 poprzedniej generacji, czyli podstawowy środek transportu dla nie jednego menadżera. Niektórzy mówią, że to idiotyzm, aby wskrzeszać produkcję starego modelu pod inną marką. Zgoda, ale jeśli byłaby mowa o Fiacie 126p. Każdy, kto choć usiadł za kierownicą poprzedniej A-czwórki, wie, jak udany był (jest?) to samochód. Exeo od swojego pierwowzoru różni się tak naprawdę innym przodem i tyłem. Trzeba jednak przyznać, że nie jest to porywający samochód, wygląda ładnie i z pewnością przez bardzo długi czas nie będzie o nim mówić, że jest archaiczny. A przecież w tej klasie, na nieudane eksperymenty miejsca nie ma.

REKLAMA

Zobacz też: Ford B-Max czyli Fiesta w wersji XL

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gama silników zapewne będzie opierała się na bardzo udanych benzyniakach TSI i dieslach TDI, które od tego roku są wyposażane w wtrysk typu common rail. Wiemy już w 100 procentach, że Exeo będzie można kupić z turbodoładowanym, dwulitrowym silnikiem 2.0 o mocy 200 KM znanym z Golfa GTI. Ponieważ jednak Seat jest marką sportową, z pewnością nie będzie to topowy motor w tym aucie.

We wnętrzu, poza znaczkiem nie zmieniono nic. Jak widać na załączonych zdjęciach, może byc wykończone w jasnych barwach, ale będzie to domena głównie bogatszych wersji.

Zobacz też: Salon Samochodowy - Genewa 2011

Chociaż Exeo jest tylko zrestylizowanym Audi A4 B7, to jednak ten samochód będzie miał się czym pochwalić. Wciąż jest to nowoczesny, dobrze wyglądający samochód, a jako, że jest także owocem debiutu Seata w klasie średniej, producent zapewnia, że ceny będą bardzo kuszące. Czas pokaże czy owoc ten będzie bardzo słodki czy też bardzo kwaśny.

Seat Exeo
Seat Exeo
Seat Exeo
Seat Exeo
Seat Exeo
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA