REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Seat Exeo - koniec z cukierkową stylizacją

Subskrybuj nas na Youtube
Seat Exeo
Seat Exeo

REKLAMA

REKLAMA

Seat w końcu zaprezentował oficjalne fotografie samochodu, jakim debiutuje w klasie średniej.

Najpierw była Ibiza, która okazała się bardzo udanym i groźnym rywalem Fiata Grande Punto. Nie ma jednak, w przeciwieństwie do oczekiwań, sportowego, a przez niektórych nazywanego landrynkowego stylu. Modelem Exeo firma definitywnie potwierdza, że kończy z cukierkowatym imagem zapoczątkowanym przez Alteę. W jego miejsce wchodzi stonowana, ale wciąż mająca odrobinę sportowej werwy stylistyka.

REKLAMA

Można się jednak sprzeczać, czy taki odwrót będzie dla pełniącego w koncernie Volkswagena funkcję Alfy Romeo Seata korzystny. Zapewne obrażą się rozkochani w obecnym Leonie Cupra miłośnicy, a przeciętny Kowalski w końcu nie będzie się musiał trudzić, czy z nad przeciwka nadjeżdża Toledo, Leon, a może Altea XL.

Zobacz też: Podrasowany Hyundai Genenesis Coupe

Exeo oparte jest na solidnych fundamentach. Ten samochód to nic innego jak odmłodzone Audi A4 poprzedniej generacji, czyli podstawowy środek transportu dla nie jednego menadżera. Niektórzy mówią, że to idiotyzm, aby wskrzeszać produkcję starego modelu pod inną marką. Zgoda, ale jeśli byłaby mowa o Fiacie 126p. Każdy, kto choć usiadł za kierownicą poprzedniej A-czwórki, wie, jak udany był (jest?) to samochód. Exeo od swojego pierwowzoru różni się tak naprawdę innym przodem i tyłem. Trzeba jednak przyznać, że nie jest to porywający samochód, wygląda ładnie i z pewnością przez bardzo długi czas nie będzie o nim mówić, że jest archaiczny. A przecież w tej klasie, na nieudane eksperymenty miejsca nie ma.

Zobacz też: Ford B-Max czyli Fiesta w wersji XL

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gama silników zapewne będzie opierała się na bardzo udanych benzyniakach TSI i dieslach TDI, które od tego roku są wyposażane w wtrysk typu common rail. Wiemy już w 100 procentach, że Exeo będzie można kupić z turbodoładowanym, dwulitrowym silnikiem 2.0 o mocy 200 KM znanym z Golfa GTI. Ponieważ jednak Seat jest marką sportową, z pewnością nie będzie to topowy motor w tym aucie.

We wnętrzu, poza znaczkiem nie zmieniono nic. Jak widać na załączonych zdjęciach, może byc wykończone w jasnych barwach, ale będzie to domena głównie bogatszych wersji.

Zobacz też: Salon Samochodowy - Genewa 2011

Chociaż Exeo jest tylko zrestylizowanym Audi A4 B7, to jednak ten samochód będzie miał się czym pochwalić. Wciąż jest to nowoczesny, dobrze wyglądający samochód, a jako, że jest także owocem debiutu Seata w klasie średniej, producent zapewnia, że ceny będą bardzo kuszące. Czas pokaże czy owoc ten będzie bardzo słodki czy też bardzo kwaśny.

Seat Exeo
Seat Exeo
Seat Exeo
Seat Exeo
Seat Exeo
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA