Grand Cherokee po nowemu
REKLAMA
REKLAMA
Początek 2011 roku przyniósł zmiany w gamie Jeepa. Jeden z najbardziej znanych modeli tej marki zyskał nową stylistykę nadwozia i wnętrza oraz kilka ciekawych nowinek technicznych.
REKLAMA
W nowym modelu zastosowano opcjonalny pneumatyczny system zawieszenia Quadra-Lift, który umożliwia regulację wysokości zawieszenia w zakresie 105,0 mm. Quadra-Lift działa automatycznie lecz może także być sterowany manualnie z konsoli środkowej pojazdu. Oferowane są również do wyboru dwa systemy napędu 4x4: Quadra-Trac II i Quadra-Drive II.
Zobacz też: Lifting Toyoty Land Cruiser
Dwustopniowa skrzynka rozdzielcza systemu Quadra-Trac II „zbiera” sygnały z różnych czujników systemu, aby możliwie niezwłocznie wykryć i przeciwdziałać poślizgowi kół. Natomiast system Quadra-Drive II rozpoznaje poślizg danego koła i płynnie przekazuje moc na inne koła zachowujące przyczepność do podłoża. W pewnych przypadkach system zdolny jest do „przewidywania” zaniku trakcji i aktywnego minimalizowania lub eliminacji tego zjawiska. Uzupełnieniem pneumatycznej regulacji wysokości zawieszenia Quadra-Lift jest nowy system kontroli trakcji Selec-Terrain, umożliwiający wybór najkorzystniejszych ustawień napędu w różnych warunkach jazdy.
Zobacz też: Ssangyoung Korando Sports - koreański pickup
Do napędu posłużą dwa silniki. V-6 Pentastar o pojemności 3,6 litra rozwija moc 286 KM przy 6350 obr/min oraz moment obrotowy 347 Nm przy 4300 obr/min i w stosunku do swego poprzednika charakteryzuje się obniżonym o ponad 10 procent apetytem na paliwo. Współpracuje z pięciostopniową przekładnią automatyczną typu W5A580. Z kolei legendarna, 5,7-litrowa jednostka Hemi V-8 z systemami MDS i VVT produkuje 352 KM przy 5200 obr/min oraz moment obrotowy 520 Nm przy 4200 obr/min. System zmiennej pojemności czynnej MDS w sposób niezauważalny zmienia tryb pracy z ośmiocylindrowego na czterocylindrowy w sytuacjach zmniejszonego zapotrzebowania na moc lub odwrotnie − gdy niezbędna jest pełna siła napędu. Pozwala to optymalizować zużycie paliwa bez uszczerbku dla osiągów ani potencjału użytkowego pojazdu.
Źródło: Mototarget
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.