REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Grand Prix Holandii: zaskakujący wynik Kubicy?

Maciej Olesiuk
Grand Prix Holandii: zaskakujący wynik Kubicy?
Grand Prix Holandii: zaskakujący wynik Kubicy?
Materiały Alfa Romeo Racing ORLEN

REKLAMA

REKLAMA

Wyścig zorganizowany po raz pierwszy od 36 lat w Holandii wygrał Max Verstappen. W zawodach z dobrym wynikiem wziął udział też Robert Kubica.

Verstappen nad Hamiltonem

Holender (team Red Bull), dzięki zwycięstwu w sobotnich kwalifikacjach, startował z pole position. Tuż za nim znaleźli się Lewis Hamilton i Valtteri Bottas (obaj z teamu Mercedes).  Vestappen dobrze rozpoczął wyścig i zyskał przewagę nad Brytyjczykiem. Zmniejszył ją jednak po zjeździe na pit stop na 22-gim okrążeniu (Hamilton zjechał okrążenie wcześniej).
Chociaż postój Holendra był krótszy, to po wyjechaniu na tor miał mniejszą przewagę niż wcześniej (2 sekundy przed Brytyjczykiem). Dodatkowo musiał uporać się z prowadzącym wówczas Bottasem. Mimo pewnych problemów Verstappen utrzymał prowadzenie i zakończył wyścig na pierwszym miejscu. Tym samym odebrał Hamiltonowi prowadzenie w klasyfikacji generalnej.

REKLAMA

Hamilton kontra Mercedes

W trakcie wyścigu Mercedes próbował strategicznie odrobić przewagę Verstappena nad Hamiltonem poprzez dodatkowy pit stop i wymianę opon. Nie zmieniło to losów wyścigu, ale rozzłościło Brytyjczyka, który robił wyrzuty swojemu teamowi, że zmiana opon nie była wówczas konieczna. Pod koniec wyścigu doszło do bratobójczej walki między kierowcami Mercedesa. Dodatkowy punkt za najszybsze okrążenie należał do Bottasa, ale Hamilton nie chciał odpuścić i w końcu odebrał go koledze z teamu.

Kubica na torze

Robert Kubica zastąpił w wyścigu Kimiego Raikkonena, który uzyskał pozytywny wynik testu na Covid-19. Wcześniej ostatni raz Kubica startował w Grand Prix Abu Zabi w grudniu 2019r. Zajął wtedy ostatnie miejsce. Obecnie jest kierowcą testowym teamu Alfa Romeo Racing Orlen. Za sterami bolidu przebrnął przez kwalifikacje, kończąc na 18-tej pozycji. W niedzielę startował jednak z 16-tego pola z powodu kar nałożonych na Sergio Pereza (czwarta wymiana silnika na dopuszczalne trzy oraz wymiana baterii) oraz Nicholasa Latifiego (wymienione nos i przednie skrzydło różniły się specyfikacją w stosunku do tych używanych podczas kwalifikacji). Meksykanin i Kanadyjczyk zostali dopuszczeni do zawodów, jednak czekał ich start z alei.

Dobry wynik Polaka

Polak długo nie zjeżdżał do boksu, wskutek czego zajmował nawet 13-te miejsce. Kiedy wrócił na tor był 18-ty. Ostatecznie zakończył wyścig na 15-tej pozycji, pokonując Nicholasa Latifiego, George’a Russella i Micka Schumachera. ,,Wczoraj mogłem zrobić trochę lepszą robotę, ale dziś, biorąc pod uwagę wszystkie czynniki, pojadę do domu z satysfakcją.” - powiedział Kubica w wywiadzie dla Przeglądu Sportowego. W przyszłym tygodniu odbędzie się Grand Prix Włoch. Nie wiadomo, czy Raikkonen będzie mógł wrócić, więc drugi start Polaka w wyścigu w sezonie jest możliwy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA