REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

GP Węgier: Hamilton zwycięża!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Lewis Hamilton okazał się najszybszym kierowcą zarówno w trakcie kwalifikacji jak i wyścigu o GP Węgier.
Lewis Hamilton okazał się najszybszym kierowcą zarówno w trakcie kwalifikacji jak i wyścigu o GP Węgier.

REKLAMA

REKLAMA

Lewis Hamilton przypomniał o swoich możliwościach wygrywając drugi raz w tym sezonie. Tuż za nim linię mety przekroczył Kimi Raikkonen oraz jego zespołowy partner Romain Grosjean.

Niedzielny wyścig rozpoczął się od awarii bolidu Michaela Schumachera, która miała miejsce jeszcze przed rozpoczęciem okrążenia formującego. Z tego powodu sędziowie zarządzili dodatkowe okrążenie formujące, a pojazd Schumachera został zepchnięty do alei serwisowej, z której doświadczony Niemiec ruszał do wyścigu.

REKLAMA

REKLAMA

W pierwszej linii do zawodów ustawieni byli Lewis Hamilton(zwycięzca kwalifikacji) oraz Romain Grosjean.  Zaraz za nimi, na sygnał od startera wyczekiwali Sebastian Vettel oraz Jenson Button.  Żaden z nich nie zagroził jednak Hamiltonowi, gdy ten błyskawicznie zareagował na zapalenie się zielonych świateł na sygnalizatorze i pewnie obronił pierwszą pozycję.  O drugie miejsce zacięcie walczyli ze sobą Grosjean i Vettel , jednak młody Francuz obronił swoją drugą lokatę. Pomógł mu w tym Button, który przystąpił do ataku na Vettela i co więcej, zdołał go nawet wyprzedzić.  

Zobacz też: GP Niemiec: Alonso triumfuje po raz trzeci w tym sezonie!

Dalsza część wyścigu była jednak znacznie mniej ciekawa i przypominała dawne „procesje”, które tak brutalnie wytykane były przez przeciwników Formuły 1. O pozycji na mecie zadecydowała przede wszystkim taktyka objęta przez poszczególne zespoły.  Poza efektownym manewrem wyprzedzenia, którym popisał się Alonso w trakcie walki o 7-dme miejsce z Perezem, prawie w ogóle nie było widać bezpośredniej walki na torze pomiędzy zawodnikami.

REKLAMA

Każdy z czołowych zespołów przygotował trochę inną taktykę co do liczby pit-stopów oraz rodzaju opon jakie przygotował dla swoich kierowców. Hamilton zjeżdżał do alei serwisowej trzy razy i korzystał z opon typu Soft, Medium, Medium. Identyczną taktykę przyjął zespół Ferrari w stosunku do Alonso. Raikkonen i Grosjean korzystali dwukrotnie z opon wykonanych z miękkiej mieszanki i raz ze średniej. W przeciwieństwie do nich Vettel oraz Button zjeżdżali do swoich mechaników nie trzy a czterokrotnie. W rezultacie Hamilton do końca musiał odpierać ataki Raikkonena, który wcześniej zwyciężył w bratobójczym pojedynku z Grosjean i miał tego dnia wyraźny apetyt na zwycięstwo.  Zwycięzca poprzedniego Grand Prix, Fernando Alonso nie był tym razem w stanie zbliżyć się do czołówki i wyścig zakończył na 5-tym miejscu.  Hiszpan nadal jednak prowadzi w klasyfikacji generalnej sezonu 2012, a dzięki słabemu wynikowi Marka Webbera w GP Węgier, Alonso wyprzedza go już o 40 punktów. Trzeci Vettel ma na swoim koncie 122 punkty i odrobi do Alonso 2 punkty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Klasyfikacja generalna wyścigu o GP Węgier 2012:

Lp.

Imię i nazwisko

Zespół

Czas/Strata

Pkt.

1

L. Hamilton

McLaren

25

2

K. Raikkonen

Lotus

1 sek.

18

3

R. Grosjean

Lotus

10.5 sek.

15

4

S. Vettel

Red Bull

11.6 sek.

12

5

F. Alonso

Ferrari

26.6 sek.

10

6

J. Button

McLaren

30.2 sek.

8

7

B. Senna

Williams F1

33.8 sek.

6

8

M. Webber

Red Bull

34.4 sek.

4

9

F. Massa

Ferrari

38.3 sek.

2

10

N. Rosberg

Mercedes GP

51.2 sek.

1

11

N. Hulkenberg

Force India

57.2 sek.

12

P. di Resta

Force India

62.8 sek.

13

P. Maldonado

Williams F1

63.6 sek.

14

S. Perez

Sauber

64.4 sek.

15

D. Ricciardo

Toro Rosso

1 okr.

16

J. Vergne

Toro Rosso

1 okr.

17

H. Kovalainen

Caterham

1 okr.

18

K. Kobayashi

Sauber

2 okr.

19

W. Pietrow

Caterham

2 okr.

20

C. Pic

Marussia

2 okr.

21

T. Glock

Marussia

3 okr.

22

P. de la Rosa

Hispania Racing

3 okr.

23

N. Karthikeyan

Hispania Racing

9 okr.

n/u

M. Schumacher

Mercedes GP

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA