REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Maldonado zwycięża pod Barceloną-GP Hiszpanii

Zaciętą rywalizację podczas tegorocznego GP Hiszpanii wygrał Pastor Maldonado z teamu Williamsa.
Zaciętą rywalizację podczas tegorocznego GP Hiszpanii wygrał Pastor Maldonado z teamu Williamsa.
www.williamsf1.com

REKLAMA

REKLAMA

Pastor Maldonado odniósł swoje pierwsze zwycięstwo za kierownicą bolidu Formuły 1. Na mecie GP Hiszpanii był lepszy od obu Mistrzów Świata- drugiego Fernando Alonso oraz trzeciego w klasyfikacji generalnej wyścigu Kimiego Raikkonena.

Wyścig o GP Hiszpanii rozpoczął się od pojedynku o pierwsze miejsce pomiędzy Fernandem Alonso z Ferrari a zdobywcą pole position, Pastorem Maldonado z Williamsa. Wenezuelczyk próbował odeprzeć atak Hiszpana, usilnie blokując mu drogę z prawej strony toru, jednak to Alonso wyszedł triumfalnie z pierwszego zakrętu na torze Circuit de Catalunya. Tu za ich plecami ambitnie piął się do przodu, startujący z 6-tego miejsca Sergio Perez z Suabera, jednak i on musiał skapitulować już w pierwszym zakręcie, bowiem w jego bolidzie uszkodzeniu uległa tylna opona.

REKLAMA

Z samego końca stawki do rywalizacji o GP Hiszpanii przystąpił pierwotny zwycięzca sobotnich kwalifikacji, Lewis Hamilton. Pomimo uzyskania podczas nich najlepszego czasu, Brytyjczyk ruszał do wyścigu z ostatniej linii startowej, bowiem po kwalifikacjach okazało się, że w baku jego McLarena brakuje wymaganej ilości paliwa do przeprowadzenia jego badań przez komisję sędziowską.

Zobacz też: Rajd Argentyny- Superoes dla Forda!

REKLAMA

Po 10 okrążeniach opony w swoim bolidzie zmienił, jako pierwszy z czołówki, Fernando Alonso. Zaraz za nim uczynił to Maldonado. Na 12-stym okrążeniu Michael Schumacher próbując wyprzedzić Bruno Senne, przecenił swoje możliwości i z dużą siłą uderzył w tył bolidu Brazylijczyka, doszczętnie rozbijając oba bolidy. Senna próbował jeszcze wrócić uszkodzonym bolidem do pit-stopu, jednak z powodu dużych zniszczeń w swoim pojeździe, musiał porzucić ten pomysł.

Cały czas świetne tempo w wyścigu prezentowali obaj kierowcy Lotusa. Po 16-stu okrążeniach Raikkonen był trzeci a Grosjean czwarty. Lewis Hamilton sukcesywnie piął się do przodu zajmując w tym momencie 12-ste miejsce. Stawce przewodził dwukrotny Mistrz Świata w F1 Fernando Alonso, jednak jego przewaga nad drugim w klasyfikacji Pastorem Maldonado stale oscylowała w granicach dwóch sekund. Hiszpan jechał równym tempem utrzymując wyprawcowaną przewagę czasową jednak jego pracę zniweczył Charles Pic z zespołu Marussia. Francuz wyraźnie blokował Alonso w trackie gdy ten próbował go dublować przez co Alonso stracił w trakcie zmian opon swoją pozycje na rzecz Maldonado. Pic za swoje zachowanie dostał później karę przejazdu przez aleję serwisową. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: To już prawie reguła- Kajetanowicz zwycięzcą 40. Rajdu Świdnickiego

REKLAMA

O zwycięstwie w wyścigu zadecydowało zarówno zachowanie Pica jak i taktyka obu zespołów. Zarówno Ferrari jak i Williams zaplanowało dla swych kierowców wykonanie w trakcie wyścigu trzech zmian opon. Różnica pomiędzy strategiami polegała jednak na tym, że team z Maranello nie dysponował w trakcie wyścigu nowymi oponami, a jedynie częściowo już zużytymi. Różnica nie była duża, jednak uniemożliwiła Hiszpanowi wyprzedzenie w końcówce wyścigu młodego Wenezuelczyka. Co więcej czasy jakie uzyskiwał Alonso na ostatnich 15-stu okrążeniach(na zużytych oponach) były o prawie sekundę gorsze od goniącego czołówkę Raikkonena. Nie wiele brakowało a to Fin zająłby drugie miejsce w wyścigu.

W wyścigu od dobrej strony zaprezentował się Nico Rosberg z Mercedesa. Jego czasy były konkurencyjne a sam zawodnik wielokrotnie odpierał ataki szybszych rywali. Skapitulował dopiero na 61 okrążeniu, gdy udanym, acz ryzykownym, manewrem wyprzedzania popisał się Kamui Kobayashi z Saubera. Japończyk w trakcie walki o piąte miejsce, wręcz otarł się o bolid Mercedesa, jednak szczęśliwie obaj kierowcy wyszli bez szwanku z tej konfrontacji. Na jedno okrążenie przed metą, zniszczone opony w samochodzie Rosberga spowodowały, że linię mety przekraczał on tuż za tylnym skrzydłem bolidu Sebastiana Vettela z Redbulla. Zespół z Milton Keynes nie ma jednak powodów do nadmiernego optymizmu, bowiem tempo obu ich bolidów znacząco odbiega od tych z czołówki. Powtórzenie sukcesu z ubiegłego roku przez Sebastiana Vettela nie będzie już tak proste. Co więcej, w trakcie GP Hiszpanii z niewyjaśnionych przyczyn w obu samochodach Redbulla uszkodzeniu uległo przednie skrzydło, które zapewne miało spory wpływ na słabe czasy uzyskiwane przez obu kierowców „czerwonych byków”. Usterka jest już badana przez inżynierów z Milton Keynes.

Zobacz też: GP Chin - Nico Rosberg w końcu zwycięża!

Z bardzo dobrej strony w wyścigu zaprezentował się także Lewis Hamilton. Brytyjczyk startujący z 24 pola startowego, dzięki taktyce zakładającej tylko dwie „wizyty” w pit-stopie, oraz swej odważnej jeździe, zdołał ukończyć rywalizację na 8-mym miejscu. Brytyjczyk pomimo problemów jakie ponownie zgotowali mu jego mechanicy w boksie, zaprezentował widowiskową i efektywną jazdę na torze. Jego zespołowy kolega Jenson Button przez cały weekend w Hiszpanii uskarżał się na złe zbalansowanie swojego bolidu, które przeszkodziło mu walczyć o czołowe lokaty na torze pod Barceloną. W klasyfikacji wyścigu zajął dopiero dziewiąte miejsce.

Do annałów historii przejdzie natomiast przede wszystkim pierwsze w karierze zwycięstwo Pastora Maldonado. Zespół Williamsa przygotował mu konkurencyjny bolid, którym nareszcie mistrz serii GP2 mógł pokazać swój potencjał a team dzięki temu mógł świętować swój pierwszy triumf od 2004 roku. Ku rozpaczy Hiszpańskich kibiców, na najwyższym stopniu podium zabrakło Fernando Alonso. Trzeba jednak zauważyć, że Ferrari znacznie poprawiło osiągi swojego bolidu i przywróciło nadzieje utytułowanemu Hiszpanowi na zdobycie trzeciego tytułu mistrzowskiego w Formule 1.To kto zostanie Mistrzem Świata jest jednak nadal sprawą otwartą co sprawia, że każdy wyścig będzie bardzo emocjonujący.

Klasyfikacja generalna wyścigu o GP Hiszpanii 2012 :

 Poz.

  Kierowca

Zespół

Czas

  1

  P.Maldonado

Williams

1:39:09.145

  2

  F.Alonso

Ferrari

+ 3,1 s.

  3

  K.Raikkonen

Lotus

+ 3,8 s.

  4

  R.Grosjean

Lotus

+ 14,7 s.

  5

  K.Kobayashi

Sauber

+ 64,6 s.

  6

  S.Vettel

Red Bull

+ 67,5 s.

  7

  N.Rosberg

Mercedes

+ 77,9 s.

  8

  L.Hamilton

McLaren

+ 78,1 s.

  9

  J.Button

McLaren

+ 85,2 s.

  10

  N.Hulkenberg

Force India

+ 1 okr.

  11

  M.Webber

Red Bull

+ 1 okr.

  12

  J.E.Vergne

Toro Rosso

+ 1 okr.

  13

  D.Ricciardo

Toro Rosso

+ 1 okr.

  14

  P. di Resta

Force India

+ 1 okr.

  15

  F.Massa

Ferrari

+ 1 okr.

  16

  H.Kovalainen

Caterham

+ 1 okr.

  17

  W.Pietrow

Caterham

+ 1 okr.

  18

  T.Glock

Marussia

+ 2 okr.

  19

  P.de la Rosa

HRT F1

+ 3 okr.

  20

  S.Perez

Sauber

n/u

  21

  C.Pic

Marussia

n/u

  22

  N.Karthikeyan

HRT F1

n/u

  23

  B.Senna

Williams

n/u

  24

  M.Schumacher

Mercedes

n/u

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

REKLAMA

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

Ceny paliw w Polsce. Ile zapłacimy za benzynę, olej napędowy czy gaz?

Portal e-petrol.pl prognozuje, że ceny hurtowe paliw wkrótce zaczną spadać. To może oznaczać, że na stacjach nie będzie większych zmian w cenach.

REKLAMA

Nowe zasady przeglądu samochodu. Od 1 czerwca 2024 r. Każdy kierowca powinien to wiedzieć. Co z podwyżką opłat?

Przegląd techniczny pojazdu po nowemu. Każdy kierowca powinien wiedzieć o zmianach z 2024 r. Choć nie weszły jeszcze w życie wszystkie nowe zasady, które były zapowiadane, to jednak od 1 czerwca diagnosta działa inaczej.

1500 zł mandatu i utrata prawa jazdy. Dodatkowo 13 punktów karnych. To kara za przegapienie tylko jednego znaku

Rozkojarzenie za kierownicą jest niewskazane, a kara za przegapienie tego jednego znaku może być surowa. 13 punktów karnych i 1500 zł mandatu. Lepiej uważać. 

REKLAMA