REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Maldonado zwycięża pod Barceloną-GP Hiszpanii

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zaciętą rywalizację podczas tegorocznego GP Hiszpanii wygrał Pastor Maldonado z teamu Williamsa.
Zaciętą rywalizację podczas tegorocznego GP Hiszpanii wygrał Pastor Maldonado z teamu Williamsa.
www.williamsf1.com

REKLAMA

REKLAMA

Pastor Maldonado odniósł swoje pierwsze zwycięstwo za kierownicą bolidu Formuły 1. Na mecie GP Hiszpanii był lepszy od obu Mistrzów Świata- drugiego Fernando Alonso oraz trzeciego w klasyfikacji generalnej wyścigu Kimiego Raikkonena.

Wyścig o GP Hiszpanii rozpoczął się od pojedynku o pierwsze miejsce pomiędzy Fernandem Alonso z Ferrari a zdobywcą pole position, Pastorem Maldonado z Williamsa. Wenezuelczyk próbował odeprzeć atak Hiszpana, usilnie blokując mu drogę z prawej strony toru, jednak to Alonso wyszedł triumfalnie z pierwszego zakrętu na torze Circuit de Catalunya. Tu za ich plecami ambitnie piął się do przodu, startujący z 6-tego miejsca Sergio Perez z Suabera, jednak i on musiał skapitulować już w pierwszym zakręcie, bowiem w jego bolidzie uszkodzeniu uległa tylna opona.

REKLAMA

Z samego końca stawki do rywalizacji o GP Hiszpanii przystąpił pierwotny zwycięzca sobotnich kwalifikacji, Lewis Hamilton. Pomimo uzyskania podczas nich najlepszego czasu, Brytyjczyk ruszał do wyścigu z ostatniej linii startowej, bowiem po kwalifikacjach okazało się, że w baku jego McLarena brakuje wymaganej ilości paliwa do przeprowadzenia jego badań przez komisję sędziowską.

Zobacz też: Rajd Argentyny- Superoes dla Forda!

REKLAMA

Po 10 okrążeniach opony w swoim bolidzie zmienił, jako pierwszy z czołówki, Fernando Alonso. Zaraz za nim uczynił to Maldonado. Na 12-stym okrążeniu Michael Schumacher próbując wyprzedzić Bruno Senne, przecenił swoje możliwości i z dużą siłą uderzył w tył bolidu Brazylijczyka, doszczętnie rozbijając oba bolidy. Senna próbował jeszcze wrócić uszkodzonym bolidem do pit-stopu, jednak z powodu dużych zniszczeń w swoim pojeździe, musiał porzucić ten pomysł.

Cały czas świetne tempo w wyścigu prezentowali obaj kierowcy Lotusa. Po 16-stu okrążeniach Raikkonen był trzeci a Grosjean czwarty. Lewis Hamilton sukcesywnie piął się do przodu zajmując w tym momencie 12-ste miejsce. Stawce przewodził dwukrotny Mistrz Świata w F1 Fernando Alonso, jednak jego przewaga nad drugim w klasyfikacji Pastorem Maldonado stale oscylowała w granicach dwóch sekund. Hiszpan jechał równym tempem utrzymując wyprawcowaną przewagę czasową jednak jego pracę zniweczył Charles Pic z zespołu Marussia. Francuz wyraźnie blokował Alonso w trackie gdy ten próbował go dublować przez co Alonso stracił w trakcie zmian opon swoją pozycje na rzecz Maldonado. Pic za swoje zachowanie dostał później karę przejazdu przez aleję serwisową. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: To już prawie reguła- Kajetanowicz zwycięzcą 40. Rajdu Świdnickiego

REKLAMA

O zwycięstwie w wyścigu zadecydowało zarówno zachowanie Pica jak i taktyka obu zespołów. Zarówno Ferrari jak i Williams zaplanowało dla swych kierowców wykonanie w trakcie wyścigu trzech zmian opon. Różnica pomiędzy strategiami polegała jednak na tym, że team z Maranello nie dysponował w trakcie wyścigu nowymi oponami, a jedynie częściowo już zużytymi. Różnica nie była duża, jednak uniemożliwiła Hiszpanowi wyprzedzenie w końcówce wyścigu młodego Wenezuelczyka. Co więcej czasy jakie uzyskiwał Alonso na ostatnich 15-stu okrążeniach(na zużytych oponach) były o prawie sekundę gorsze od goniącego czołówkę Raikkonena. Nie wiele brakowało a to Fin zająłby drugie miejsce w wyścigu.

W wyścigu od dobrej strony zaprezentował się Nico Rosberg z Mercedesa. Jego czasy były konkurencyjne a sam zawodnik wielokrotnie odpierał ataki szybszych rywali. Skapitulował dopiero na 61 okrążeniu, gdy udanym, acz ryzykownym, manewrem wyprzedzania popisał się Kamui Kobayashi z Saubera. Japończyk w trakcie walki o piąte miejsce, wręcz otarł się o bolid Mercedesa, jednak szczęśliwie obaj kierowcy wyszli bez szwanku z tej konfrontacji. Na jedno okrążenie przed metą, zniszczone opony w samochodzie Rosberga spowodowały, że linię mety przekraczał on tuż za tylnym skrzydłem bolidu Sebastiana Vettela z Redbulla. Zespół z Milton Keynes nie ma jednak powodów do nadmiernego optymizmu, bowiem tempo obu ich bolidów znacząco odbiega od tych z czołówki. Powtórzenie sukcesu z ubiegłego roku przez Sebastiana Vettela nie będzie już tak proste. Co więcej, w trakcie GP Hiszpanii z niewyjaśnionych przyczyn w obu samochodach Redbulla uszkodzeniu uległo przednie skrzydło, które zapewne miało spory wpływ na słabe czasy uzyskiwane przez obu kierowców „czerwonych byków”. Usterka jest już badana przez inżynierów z Milton Keynes.

Zobacz też: GP Chin - Nico Rosberg w końcu zwycięża!

Z bardzo dobrej strony w wyścigu zaprezentował się także Lewis Hamilton. Brytyjczyk startujący z 24 pola startowego, dzięki taktyce zakładającej tylko dwie „wizyty” w pit-stopie, oraz swej odważnej jeździe, zdołał ukończyć rywalizację na 8-mym miejscu. Brytyjczyk pomimo problemów jakie ponownie zgotowali mu jego mechanicy w boksie, zaprezentował widowiskową i efektywną jazdę na torze. Jego zespołowy kolega Jenson Button przez cały weekend w Hiszpanii uskarżał się na złe zbalansowanie swojego bolidu, które przeszkodziło mu walczyć o czołowe lokaty na torze pod Barceloną. W klasyfikacji wyścigu zajął dopiero dziewiąte miejsce.

Do annałów historii przejdzie natomiast przede wszystkim pierwsze w karierze zwycięstwo Pastora Maldonado. Zespół Williamsa przygotował mu konkurencyjny bolid, którym nareszcie mistrz serii GP2 mógł pokazać swój potencjał a team dzięki temu mógł świętować swój pierwszy triumf od 2004 roku. Ku rozpaczy Hiszpańskich kibiców, na najwyższym stopniu podium zabrakło Fernando Alonso. Trzeba jednak zauważyć, że Ferrari znacznie poprawiło osiągi swojego bolidu i przywróciło nadzieje utytułowanemu Hiszpanowi na zdobycie trzeciego tytułu mistrzowskiego w Formule 1.To kto zostanie Mistrzem Świata jest jednak nadal sprawą otwartą co sprawia, że każdy wyścig będzie bardzo emocjonujący.

Klasyfikacja generalna wyścigu o GP Hiszpanii 2012 :

 Poz.

  Kierowca

Zespół

Czas

  1

  P.Maldonado

Williams

1:39:09.145

  2

  F.Alonso

Ferrari

+ 3,1 s.

  3

  K.Raikkonen

Lotus

+ 3,8 s.

  4

  R.Grosjean

Lotus

+ 14,7 s.

  5

  K.Kobayashi

Sauber

+ 64,6 s.

  6

  S.Vettel

Red Bull

+ 67,5 s.

  7

  N.Rosberg

Mercedes

+ 77,9 s.

  8

  L.Hamilton

McLaren

+ 78,1 s.

  9

  J.Button

McLaren

+ 85,2 s.

  10

  N.Hulkenberg

Force India

+ 1 okr.

  11

  M.Webber

Red Bull

+ 1 okr.

  12

  J.E.Vergne

Toro Rosso

+ 1 okr.

  13

  D.Ricciardo

Toro Rosso

+ 1 okr.

  14

  P. di Resta

Force India

+ 1 okr.

  15

  F.Massa

Ferrari

+ 1 okr.

  16

  H.Kovalainen

Caterham

+ 1 okr.

  17

  W.Pietrow

Caterham

+ 1 okr.

  18

  T.Glock

Marussia

+ 2 okr.

  19

  P.de la Rosa

HRT F1

+ 3 okr.

  20

  S.Perez

Sauber

n/u

  21

  C.Pic

Marussia

n/u

  22

  N.Karthikeyan

HRT F1

n/u

  23

  B.Senna

Williams

n/u

  24

  M.Schumacher

Mercedes

n/u

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA