REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Relacja z I rundy SSS Racing i SDC

Subskrybuj nas na Youtube
1. Runda SDC w Warszawie. Zwycięzca w klasie Profi -Adrian Pękala za kierownicą BMW E30
1. Runda SDC w Warszawie. Zwycięzca w klasie Profi -Adrian Pękala za kierownicą BMW E30

REKLAMA

REKLAMA

W ostatni weekend odbyła się impreza „Warsaw Extremizer Motor Cup” organizowana przez Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego. Tym wydarzeniem rozpoczęto jubileuszowy 10. sezon imprez motoryzacyjnych z cyklu SSS.

Od 10 lat Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego organizuje imprezy motoryzacyjne. Początkowo promowano bezpieczne i legalne starty na ćwierć mili, a obecnie SSS to nie tylko ćwiartka, a również drifting.

REKLAMA

21 oraz 22 kwietnia odbyła się pierwsza runda zawodów SSS RACING oraz SDC na warszawskim Bemowie, która otworzyła jubileuszowy sezon 2012. To właśnie na lotnisku Babice w Warszawie zjechały się najszybsze maszyny w Polsce.

Impreza pod nazwą „Warsaw Extremizer Motor Cup” przyciągnęła tysiące fanów koni mechanicznych oraz driftingu. Przez dwa dni można było podziwiać wyczyny polskich drifterów. Drifting potocznie nazywany driftem jest dyscypliną młodą i jeszcze poznawaną u nas w kraju. Sport ten wywodzi się z Japonii gdzie nie brakuje krętych dróg i mocnych maszyn. Zasady driftingu są proste: zawodnik musi w jak najlepszym stylu pokonać cały ustawiony tor jak najdłużej jadąc kontrolowanym poślizgiem.

Zobacz też galerię zdjęć: 1. Runda SDC w Warszawie

REKLAMA

Sędziowie z wieży sędziowskiej oceniali przede wszystkim kąt wychylenia, widowiskowość oraz płynność przejazdu. Dodatkowe punkty zawodni zdobywa poprzez jak najbliższe przejechanie obok ZONY wyznaczonej przez sędziów. Najczęściej jest to pachołek ustawiony na łuku po jego wewnętrznej  stronie. W tym roku organizator podniósł wysoko poprzeczkę. Został ustawiony techniczny tor uzbrojony w dwie betonowe bandy na których zostawiane były fragmenty driftowozów. Wyeliminowały one kilku zawodników z dalszej walki o podium, gdyż ich auta uległy awarii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na torze auta wchodziły w pierwszy zakręt z prędkością ponad 100 km/h! Zawodnik już na pierwszym łuku musiał wprowadzić auto w poślizg. Tutaj była pierwsza niespodzianka! Na zewnętrznej stronie zakrętu zostały ustawione betonowe bandy, każda po 1.5 tony. Najdrobniejszy błąd i auto leciało w twardy mur. Ci najlepsi wykorzystywali tę przeszkodę do tzw. Kiss The Wall (tłum. Całuj ścianę) co w dosłownie oznacza „dotykanie” lub „muśnięcie” ściany tylnym zderzakiem.

Całemu przejazdowi towarzyszy odgłos silnika na „odcince” oraz chmura dymu z opon, które trąc o asfalt nagrzewają się i palą.

Zmagania drifterów w klasie PROFI zakończyły się zwycięstwem Adrian Pękali, tuż za nim uplasował się Konrad Górski, a na najniższym stopniu podium stanął Wiesław Surowiec.

Dla miłośników szybkiej prostej gwoździem programu był start JetCar’a. Francuskiego bolidu z silnikiem odrzutowca. Jest to kluczowa atrakcja na imprezach SSS. Przyciąga wiele ciekawskich a sama załoga tego potwora nie stroni od dobrej zabawy i żartów.

Zobacz też: Augusto Farfus nowym kierowcą zespołu Castrol EDGE i BMW Motorsport

Podczas startu z maszyny wydobywają się kłęby dymu oraz płomienie. Huk jest słyszany na kilka kilometrów, a ciepło jakie się w tym czasie wydziela ogrzało by nie jeden budynek mieszkalny.

Starty tej maszyny odbywały się na prostej – na torze do 1/4 mili. Na nim mierzyły swoje czasy najszybsze samochody w Polsce jaki i cywilne auta. Jest to jedna z legalnych zabaw w których możemy poznać siłę swojego auta. Samochody ścigają się na odcinku 402 metrów (1/4mili) i walczą o jak najlepsze czasy. Na koniec wyłaniany jest najszybszy pojazd w danej grupie, gdyż samochody i motocykle podzielone są na kilka klas, tak aby wyrównać szanse podczas współzawodnictwa.

Zobacz też: KIA LOTOS RACE rusza już za miesiąc!

REKLAMA

Na linii startowej oprócz Polaków można było spotkać Litwinów i ich niesamowicie mocne pojazdy. Nikogo już nie dziwią samochody, które osiągają ponad 1000 KM oraz podczas startu lecą pół toru bokiem szukając trakcji. Z zapartym tchem można było oglądać zmagania kierowców z ich pojazdami oraz przypadki nieporozumień, kiedy auto zamiast jechać prosto do przodu przy znacznej prędkości obracało się kilka razy wokół własnej osi.

W przerwach pomiędzy eliminacjami publiczność nie mogła się nudzić. Zabawiali ją stunterzy, którzy wykonywali niesamowite ewolucje na motocyklach oraz quadach. Nie zabrakło tez mini gokartów, za kierownicą których zasiadały mali chłopcy – najmłodszy miał 8 lat!

Zobacz też: Pamela Anderson wystartuje z własnym zespołem

Wszelkie informacje o imprezie na stronie www.extremizer.pl

Wyniki wyścigów na ¼ mili znajdziesz tutaj: http://sss.org.pl/timingdb.php?view=220412

Zobacz też galerię zdjęć: 1. Runda SDC w Warszawie

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

REKLAMA