REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Relacja z I rundy SSS Racing i SDC

1. Runda SDC w Warszawie. Zwycięzca w klasie Profi -Adrian Pękala za kierownicą BMW E30
1. Runda SDC w Warszawie. Zwycięzca w klasie Profi -Adrian Pękala za kierownicą BMW E30

REKLAMA

REKLAMA

W ostatni weekend odbyła się impreza „Warsaw Extremizer Motor Cup” organizowana przez Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego. Tym wydarzeniem rozpoczęto jubileuszowy 10. sezon imprez motoryzacyjnych z cyklu SSS.

Od 10 lat Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego organizuje imprezy motoryzacyjne. Początkowo promowano bezpieczne i legalne starty na ćwierć mili, a obecnie SSS to nie tylko ćwiartka, a również drifting.

REKLAMA

21 oraz 22 kwietnia odbyła się pierwsza runda zawodów SSS RACING oraz SDC na warszawskim Bemowie, która otworzyła jubileuszowy sezon 2012. To właśnie na lotnisku Babice w Warszawie zjechały się najszybsze maszyny w Polsce.

Impreza pod nazwą „Warsaw Extremizer Motor Cup” przyciągnęła tysiące fanów koni mechanicznych oraz driftingu. Przez dwa dni można było podziwiać wyczyny polskich drifterów. Drifting potocznie nazywany driftem jest dyscypliną młodą i jeszcze poznawaną u nas w kraju. Sport ten wywodzi się z Japonii gdzie nie brakuje krętych dróg i mocnych maszyn. Zasady driftingu są proste: zawodnik musi w jak najlepszym stylu pokonać cały ustawiony tor jak najdłużej jadąc kontrolowanym poślizgiem.

Zobacz też galerię zdjęć: 1. Runda SDC w Warszawie

REKLAMA

Sędziowie z wieży sędziowskiej oceniali przede wszystkim kąt wychylenia, widowiskowość oraz płynność przejazdu. Dodatkowe punkty zawodni zdobywa poprzez jak najbliższe przejechanie obok ZONY wyznaczonej przez sędziów. Najczęściej jest to pachołek ustawiony na łuku po jego wewnętrznej  stronie. W tym roku organizator podniósł wysoko poprzeczkę. Został ustawiony techniczny tor uzbrojony w dwie betonowe bandy na których zostawiane były fragmenty driftowozów. Wyeliminowały one kilku zawodników z dalszej walki o podium, gdyż ich auta uległy awarii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na torze auta wchodziły w pierwszy zakręt z prędkością ponad 100 km/h! Zawodnik już na pierwszym łuku musiał wprowadzić auto w poślizg. Tutaj była pierwsza niespodzianka! Na zewnętrznej stronie zakrętu zostały ustawione betonowe bandy, każda po 1.5 tony. Najdrobniejszy błąd i auto leciało w twardy mur. Ci najlepsi wykorzystywali tę przeszkodę do tzw. Kiss The Wall (tłum. Całuj ścianę) co w dosłownie oznacza „dotykanie” lub „muśnięcie” ściany tylnym zderzakiem.

Całemu przejazdowi towarzyszy odgłos silnika na „odcince” oraz chmura dymu z opon, które trąc o asfalt nagrzewają się i palą.

Zmagania drifterów w klasie PROFI zakończyły się zwycięstwem Adrian Pękali, tuż za nim uplasował się Konrad Górski, a na najniższym stopniu podium stanął Wiesław Surowiec.

Dla miłośników szybkiej prostej gwoździem programu był start JetCar’a. Francuskiego bolidu z silnikiem odrzutowca. Jest to kluczowa atrakcja na imprezach SSS. Przyciąga wiele ciekawskich a sama załoga tego potwora nie stroni od dobrej zabawy i żartów.

Zobacz też: Augusto Farfus nowym kierowcą zespołu Castrol EDGE i BMW Motorsport

Podczas startu z maszyny wydobywają się kłęby dymu oraz płomienie. Huk jest słyszany na kilka kilometrów, a ciepło jakie się w tym czasie wydziela ogrzało by nie jeden budynek mieszkalny.

Starty tej maszyny odbywały się na prostej – na torze do 1/4 mili. Na nim mierzyły swoje czasy najszybsze samochody w Polsce jaki i cywilne auta. Jest to jedna z legalnych zabaw w których możemy poznać siłę swojego auta. Samochody ścigają się na odcinku 402 metrów (1/4mili) i walczą o jak najlepsze czasy. Na koniec wyłaniany jest najszybszy pojazd w danej grupie, gdyż samochody i motocykle podzielone są na kilka klas, tak aby wyrównać szanse podczas współzawodnictwa.

Zobacz też: KIA LOTOS RACE rusza już za miesiąc!

REKLAMA

Na linii startowej oprócz Polaków można było spotkać Litwinów i ich niesamowicie mocne pojazdy. Nikogo już nie dziwią samochody, które osiągają ponad 1000 KM oraz podczas startu lecą pół toru bokiem szukając trakcji. Z zapartym tchem można było oglądać zmagania kierowców z ich pojazdami oraz przypadki nieporozumień, kiedy auto zamiast jechać prosto do przodu przy znacznej prędkości obracało się kilka razy wokół własnej osi.

W przerwach pomiędzy eliminacjami publiczność nie mogła się nudzić. Zabawiali ją stunterzy, którzy wykonywali niesamowite ewolucje na motocyklach oraz quadach. Nie zabrakło tez mini gokartów, za kierownicą których zasiadały mali chłopcy – najmłodszy miał 8 lat!

Zobacz też: Pamela Anderson wystartuje z własnym zespołem

Wszelkie informacje o imprezie na stronie www.extremizer.pl

Wyniki wyścigów na ¼ mili znajdziesz tutaj: http://sss.org.pl/timingdb.php?view=220412

Zobacz też galerię zdjęć: 1. Runda SDC w Warszawie

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

REKLAMA

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

REKLAMA