REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
W tym sezonie Petter Solberg jest w formie i stanowi poważną konkurencję dla Sebastiana Loeba w walce o tytuł mistrzowski w WRC.
W tym sezonie Petter Solberg jest w formie i stanowi poważną konkurencję dla Sebastiana Loeba w walce o tytuł mistrzowski w WRC.
pettersolberg.com

REKLAMA

REKLAMA

Tegoroczny Rajd Argentyny rozpoczął się od wyraźnej dominacji Forda. Pierwszych pięciu kierowców w klasyfikacji generalnej rywalizuje za kierownicą Forda Fiesty WRC.

Peter Solberg z zespołu Forda uzyskał najlepszy czas na superoesie inaugurującym Rajd Argentyny i tym samym jest liderem, przed rozpoczynającym dzisiejszy dzień zmagań odcinkiem specjalnym La Pampa.

REKLAMA

Norweg na ponad sześciokilometrowej próbie uzyskał czas o 3,6 sekundy lepszy niż jego kolega z zespołu Dani Sordo. Trzeci na mecie był Mads Østberg, czwarty Ott Tänak, piąty Evegeny Novikov. Tym samym Ford zdeklasował swoich konkurentów bowiem najlepsza piątka czwartkowych zmagań rywalizuje za kierownicą Forda Fiesty WRC. W klasyfikacji generalnej najwyższe miejsce z ekipy Citroena zajmuje Thierry Neuville w DS3 WRC. Ośmiokrotny Mistrz Świata WRC zajmuje ósme miejsce i traci do Solberga 10,2 sekundy.

Zobacz też: To już prawie reguła- Kajetanowicz zwycięzcą 40. Rajdu Świdnickiego

Wszyscy kierowcy z czołówki podkreślają wyjątkowy stopień trudności tegorocznego Rajdu Argentyny. Deszcz i gęsta mgła, ograniczająca widoczność miejscami do 20 metrów, wyraźnie utrudniają rywalizację na południowo amerykańskich trasach.  Dodatkową trudność dla kierowców będzie stanowić także jazda po wąskich i błotnistych drogach w warunkach całkowitej ciemności.  Z tego powodu, wielu specjalistów jak chociażby Malcolm Wilson, szef fabrycznego zespołu Forda, uważa Rajd Argentyny za znacznie bardziej wymagający od ostatniego Safari.O skali trudności może świadczyć także łączna długość rajdu. Zawodnicy mają do pokonania dystans 502,3km. Dla porównania kierowcy startujący w 67 Rajdzie Polski rywalizowali na odcinkach specjalnych o łącznej długości 250km. Także warunki w jakich walczyli były niewspółmiernie lepsze niż te jakie muszą wytrzymać zarówno kierowcy jak i maszyny biorący udział w tegorocznym Rajdzie Argentyny.

Zobacz też: 46 Rajd Portugalii- Hirvonen "prawie" zwycięzcą!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Świadomi wyzwania są zwłaszcza ci kierowcy, którzy walczą o tytuł mistrzowski w serii WRC. W słowach ich wyraźnie wyczuwalny jest respekt z jakim podchodzą do tego rajdu już po pierwszym superoesie a zwłaszcza warunków na nim panujących:

-Czujemy się dobrze. To wymagający odcinek i wielu miało z nim problemy. Byłem trochę za ostrożny. Nie miałem większych problemów. Założyłem twarde opony rano, by teraz móc używać miękkich. To będzie długi rajd - mówił Solberg.

Dziś kierowcy będą walczyć o jak najlepsze czasy na pięciu odcinkach specjalnych. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że na mecie tegorocznego Rajdu Argentyny zabraknie części kierowców z czołówki.

Czołowa 11-stka Rajdu Argentyny po Superoesie:

  1.

           P. SOLBERG

2.

D. SORDO

+3.6

3.

M. ØSTBERG

+4.8

4.

O. TÄNAK

+5.2

5.

E. NOVIKOV

+5.2

6.

T. NEUVILLE

+5.6

7.

S. OGIER

+8.0

8.

S. LOEB

+10.2

9.

A. ARAÚJO

+11.7

10.

A. MIKKELSEN

+12.7

11.

M. HIRVONEN

+13.3

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

REKLAMA

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

REKLAMA

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

REKLAMA