REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Fernando Alonso potwierdził na Hockenheimringu, że zarówno on jak i jego zespół będą walczyć o tytuł mistrzowski.
Fernando Alonso potwierdził na Hockenheimringu, że zarówno on jak i jego zespół będą walczyć o tytuł mistrzowski.
www.ferrari.com
www.ferrari.com

REKLAMA

REKLAMA

Fernando Alonso trzeci raz w tym roku udowodnił, że jego forma jest nadal wysoka. Nie dał szans ani drugiemu na mecie Vettelowi ani trzeciemu Buttonowi. Co więcej, kara nałożona na Vettela po wyścigu spowodowała, że Niemiec spadł na piąte miejsce w klasyfikacji wyścigu.

Po deszczowych kwalifikacjach zakończonych zwycięstwem Hiszpana Fernando Alonso z zespołu Scuderia Ferrari, kolejny dzień zmagań na niemieckim torze Hockenheimring przywitał zawodników słońcem i gorącą atmosferą, panującą wśród zgromadzonych na trybunach kibiców.

REKLAMA

REKLAMA

Gdy na sygnalizatorze świetlnym rozświetlił się kolor zielony, najlepszym refleksem wykazał się Alonso, który katapultując swój bolid do przodu, pewnie obronił się przed atakującymi z tyłu Sebastianem Vettelem z zespołu RedBull oraz Michaelem Schumacherem z Mercedesa. Na prostej startowej doszło też to jedynej, jak się później okazało, kolizji w wyścigu. Fellipe Massa przy próbie wyprzedzenia Ricciardo zahaczył o jego tylne, lewe koło doszczętnie niszcząc przednie skrzydło w swoim bolidzie. Chwilowy brak koncentracji Vettela próbował wykorzystać zaraz po starcie jadący na trzecim miejscu Schumacher, ale młody Niemiec szybko złapał odpowiedni rytm jazdy i zaczął się wyraźnie oddalać od 7-krotnego Mistrza Świata w F1.

Na trzecim okrążeniu, najprawdopodobniej w wyniku kontaktu z leżącymi na torze szczątkami przedniego skrzydła z bolidu Massy, swoją tylną lewą oponę uszkodził Lewis Hamilton z McLarena, co spowodowało, że Brytyjczyk chciał wycofać się z wyścigu, jednak zespół miał inne zdanie na ten temat i Lewis powrócił na tor z nowym kompletem opon(było to setne GP w wykonaniu Hamiltona)

Zobacz też: GP Europy: Alonso, fantastica!

REKLAMA

Świetną dyspozycję prezentował w wyścigu reprezentant zespołu Sauber, Sergio Perez, który startując z 17-tej pozycji już po 8-miu okrążeniach zajmował 10-tą lokatę. Na Hockenheimringu nie próżnował także Jenson Button, który szybko wskoczył na trzecie miejsce, wyprzedzając najpierw Nico Hulkenberga z zespołu Force India, a chwilę później Schumachera.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czołówka wyścigu rozpoczęła zjazdy do boksów po nowe komplety opon na 18-okrażeniu, kiedy to jako pierwszy w pit-stopie zameldował się Fernando Alonso. Jedno okrążenie dłużej wytrzymały opony u Buttona, a na 20-tym „kółku” w boksach pojawił się Vettel. Po wizycie w pit-stopie kolejność kierowców w czołowej trójce nie uległa zmianie.

Do niecodziennej sytuacji doszło na 33 okrążeniu. Alonso i Vettel wyprzedzili jadącego na końcu stawki Hamiltona. Jednak dwa okrążenia później Lewis złapał jakby wiatr w żagle i dysponując oponami w lepszym stanie, wyprzedził Vettela. Sebastian nie mógł opanować emocji i nerwowo wymachiwał rękoma w geście niezadowolenia z zaistniałego zdarzenia. Rzadko się bowiem zdarza, by zdublowany kierowca wyprzedził ponownie zawodników walczących o czołowe lokaty. Co więcej, jego wysokie tempo jazdy, potwierdzone rekordami poszczególnych okrążeń, było tak dobre, że istotnie zagrażało pozycji Alonso. Ten, obawiając się, że Hamilton, gdy go wyprzedzi, będzie celowo zwalniać jego tempo jazdy tak, aby dogonił go zespołowy kolega Hamiltona, Jenson Button, nie pozwolił się mu pokonać.

Zobacz też: GP Monaco: Weber wygrywa i ustanawia nowy rekord!

Na 40-tym okrążeniu do boksów zjechał po raz ostatni w wyścigu Jenson Button, a jego mechanicy popisali się rekordowym czasem zmiany opon, wynoszącym 2,31 sekundy. Jedno okrążenie dłużej utrzymali się na torze Alonso i Vettel. Gdy wyjechali z pit-stopu okazało się, że Alonso co prawda utrzymał prowadzenie w wyścigu, ale taktyka z opóźnionym postojem nie wyszła tym razem na dobre Vettelowi z zespołu RedBull. Niemiec stracił swoje drugie miejsce w wyścigu na rzecz Buttona.  

W końcówce wyścigu Alonso dzielnie odpierał ataki Brytyjczyka i nie pozwolił się mu  wyprzedzić. Goniący z tyłu Vettel wykorzystywał, kiedy tylko mógł, możliwość aktywowania systemu DRS w trakcie dublowania zawodników i zbliżył się Buttona. Na 66-okrażeniu(z 67 zaplanowanych) podjął skuteczny atak i wyprzedził Jensona. Manewr ten wykonał będąc czterema kołami poza torem, za co jak się później okazało został ukarany przez co spadł na 5 miejsce. W konsekwencji tego na trzeci miejsce podium wskoczył Kimi Raikkonen.

Wyścig po raz trzeci w tym sezonie zakończył się triumfem Fernando Alonso. Wydaje się, że Hiszpan w pełni wykorzystuje potencjał poprawionego bolidu Ferrari i ma duże szanse na tytuł mistrzowski. W wyścigu bardzo dobrze zaprezentował się także Sergio Perez, który mimo odległej, 17-stej pozycji startowej, zdołał wywalczyć znakomite szóste miejsce. Pozytywnie zaskoczyli także mechanicy zespołu McLaren, którzy w ostatnim czasie wiele krwi napsuli Hamiltonowi, a tym razem popisali się rekordowo szybką wymianą opon w bolidzie Buttona.

Zobacz też: Maldonado zwycięża pod Barceloną-GP Hiszpanii

Alonso jest liderem klasyfikacji generalnej MŚ w Formule1. Mając 154pkt na swoim koncie, wyprzedza drugiego w rankingu Webbera o 34 punkty. Trzeci jest Vettel z dorobkiem 110punktów.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA