REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

To już prawie reguła- Kajetanowicz zwycięzcą 40. Rajdu Świdnickiego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran po raz kolejny nie mieli sobie równych w Górach Sowich.
Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran po raz kolejny nie mieli sobie równych w Górach Sowich.

REKLAMA

REKLAMA

Kajetan Kajetanowicz wraz Jarkiem Baranem po raz kolejny zwyciężyli w Rajdzie Świdnickim. Udowodnili tym samym, że są zdecydowanymi faworytami w walce o tytuł Mistrza Polski w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.

Jubileuszowy 40 Rajd Świdnicki swoja obecnością zaszczyciła cała czołówka RSMP wraz z obecnym Mistrzem Polski, Kajetanem Kajetanowiczem (Subaru Impreza RT). Jako jego bezpośrednich rywali typowano przede wszystkim triumfatora rajdu Elmot z 2005 roku czyli Michała Bębenka (Peugeot 207 S2000) oraz Grzegorza Grzyba (Peugeot 207 S2000), który w poprzednich edycjach tego rajdu, kilkukrotnie stawał na podium. Całej trójce walkę o prym w zawodach chcieli utrudnić Maciej Rzeźnik(Peugeot 207 S2000) oraz Tomasz Kuchar, który startował w nowym dla siebie aucie(Subaru Impreza TMR 08). Kibicom do pełni szczęścia zabraknąć mogło jedynie Bryana Bouffier oraz Michała Sołowowa, którzy w tym roku ścigają się poza granicami Polski.

REKLAMA

Zobacz też: Brawurowe testy Marcina Liska

Rajd Świdnicki rozpoczął prolog rozgrywany w centrum Świdnicy, składający się z dwóch niespełna 4-kilometrowych odcinków specjalnych. O tym kto jest  żadnych złudzeń nie pozostawił swoim konkurentom Kajetanowicz, który pewnie zwyciężył obie próby. Nawet Tomasz Kuchar, znany z szybkiej jazdy po miejskich odcinkach specjalnych, nie był w stanie zagrozić dwukrotnemu Mistrzowi Polski w RSMP. Co gorsza, Kuchar nie mogąc złapać odpowiedniego tempa jazdy zakończył piątkowe zmagania dopiero na siódmym miejscu. Pierwszą trójkę uzupełnili Wojciech Chuchała (Subaru Impreza STi TMR 10) oraz Maciej Rzeźnik.

Zobacz też: Relacja z I rundy SSS Racing i SDC

REKLAMA

W sobotę kierowców przywitała deszczowa pogoda, która istotnie dała się we znaki części z nich. Swoją dominację nawet w tak trudnych warunkach udowodnił jednak po raz kolejny „Kajto”, który zwyciężył na wszystkich trzech odcinkach pierwszej pętli. Drugi czas uzyskał Grzegorz Grzyb a trzeci Michał Bębenek. Kuchar mimo że nie testował do tej pory swojego nowego autach na mokrej nawierzchni, zdołał awansować na 5-te miejsce.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W klasyfikacji generalnej aut dysponujących przednim napędem, bezkonkurencyjny okazał się Jan Chmielewski, startujący z byłym pilotem Roberta Kubicy, Jakubem Gerberem. Początek drugiej sobotniej pętli to ponownie szybka i widowiskowa jazda Kajetanowicza. Cieszyński kierowca chcą rozstrzygnąć rajd już sobotę, jechał praktycznie cały czas „na limicie” co zemściło się na nim podczas 6-tego OS-u. Nadmierna prędkość, drobny błąd w opisie trasy oraz błoto naniesione na drogę spowodowały, że Kajto wypadł z drogi omal nie rozbijając auta o przydrożne drzewa. Na szczęście udało mu się zmieścić pomiędzy pniami i powrócić bezpiecznie na trasę odcinka. Jego błąd wykorzystał Grzegorz Grzyb, który na mecie sobotniego etapu przewodził w „generalce” wyprzedzając „Kajto” o prawie 26 sekund. Na trzecie miejsce awansował Michał Bębenek.

Błoto nanoszone przez czołówkę utrudniło części zawodnikom utrzymanie się na trasie rajdu. Wyjątkowo pechowa okazała się próba rozgrywana w Michałkowej. Duża ilość błota zalegająca na zacieśniającym się prawym zakręcie spowodowała, że czwórka kierowców wypadła z drogi wprost do znajdującego się 3 metry niżej górskiego potoku. Najpierw błąd popełnił Marcin Lisek, startujący w Rajdowym Debiucie. Później w tym samym miejscu z prędkością przesadził Daniel Chwist. Gdy stojący obok kibice byli pewni, że to już koniec emocji  nagle w zakręcie pojawił się Tomaszczyk i z hukiem gnącej się stali odbił się od Subaru Chwista. Mimo ostrzeżeń o niebezpieczeństwie wydawanych pozostałym kierowcom przez poszkodowanych zawodników, błędu nie ustrzegł się także Hubert Ptaszek, który „zaparkował” swoją Fiestą obok pozostałych pechowców.

Zobacz też: Debiut załogi: Marcin Lisek/Alinka Waleczek w 40 Rajdzie Świdnickim

Niedzielny etap nie zapowiadał się zbyt emocjonująco. Duża przewaga Grzyba wyniesiona z poprzedniego dnia rajdu oraz jego szybka jazda na dwóch pierwszych OS-ach drugiego etapu rajdu, pozwalała myśleć o nim jako o triumfatorze Rajdu Świdnickiego. Tym bardziej, że jego największy rywal czyli Kajto przebił przednią oponę. Niestety marzenia rzeszowskiego kierowcy prysły jak bańka mydlana na cztery odcinki przed końcem zawodów. W jego Peugeocie awarii uległa jednostka napędowa przez co na pozycje lidera powrócił Kajetanowicz.  Z oesu na oes coraz lepsze tempo demonstrował Michał Bębenek, który świetnie się czuł w nowym aucie. Na przedostatniej próbie był nawet najszybszy i nie wiadomo jak rajd rozstrzygnął by się gdyby nie popełnił on błędu na ostatnim odcinku specjalnym. Na dwa kilometry przed metą jego auta obróciło się w poprzek drogi, jednak kierowca zdołał opanować je na tyle, by bezpiecznie kontynuować jazdę.

Zobacz też: Augusto Farfus nowym kierowcą zespołu Castrol EDGE i BMW Motorsport

Rajd Świdnicki po raz kolejny trzymał w napięciu do samego końca. Po raz kolejny też triumfował w nim Kajetan Kajetanowicz. Świetne tempo przez prawie cały weekend oraz spore szczęście pozwoliły mu świętować drugie zwycięstwo w tym sezonie. Zawody w Górach Sowich wyłoniły jednak nowego pretendenta do tytułu Mistrza Polski w RSMP a mianowicie Michała Bębenka. Nowe auto jakim dysponuje kierowca z Bochni wyraźnie mu odpowiada. Doświadczenie zdobyte w na asfaltowych drogach w okolicy Świdnicy, może zaprocentować na zbliżających się 27. Rajdzie Karkonowskim.  W walce o tytuł na pewno będzie się liczył także trzeci na mecie Rajdu Świdnickiego Maciej Rzeźnik oraz niedoszły jego zwycięzca, Grzegorz Grzyb.  Zapowiadają się duże emocje.

Klasyfikacja generalna czołowych załóg 40-tego Rajdu Świdnickiego:

1. Kajetan Kajetanowicz (Subaru Impreza)  1:37.57,4

2. Michał Bębenek (Peugeot 207 S2000)   strata 36,1 s

3. Maciej Rzeźnik (Peugeot 207 S2000)        1.21,4

4. Łukasz Habaj (Mitsubishi Lancer)          1.54,7

5. Tomasz Kuchar (Subaru Impreza)            2.23,1

6. Mariusz Małyszczycki (Mitsubishi Lancer)  2.34,6

Citroen DS3
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Dla czterech kierowców Michałkowa okazała się pechowa.
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Subaru Impreza
Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

REKLAMA

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

REKLAMA

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

REKLAMA