REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rajd Dakar: po 10 etapie Hołowczyc bez szans na zwycięstwo.

Awaria układu kierowniczego i późniejsze zakopanie się w piasku przekreśliły szanse Hołowczyca na wygraną w tegorocznym rajdzie Dakar.
Awaria układu kierowniczego i późniejsze zakopanie się w piasku przekreśliły szanse Hołowczyca na wygraną w tegorocznym rajdzie Dakar.

REKLAMA

REKLAMA

10 etap rajdu Dakar, prowadzący z Iquique do Ariki, okazał się istnym dramatem dla załogi Orlen Team z Krzysztofem Hołowczycem za kierownicą. Mini All 4 Racing miał podczas środowego etapu kilka awarii, które przekreśliły nadzieje Hołowczyca na zwycięstwo w rajdzie.

Na metę 10 etapu Krzysztof Hołowczyc dotarł ze stratą 5:28.29 zwycięzcy. W klasyfikacji generalnej polski kierowca zajmuje teraz 13. pozycję. Podczas wtorkowego etapu Hołowczyc narzekał jedynie na przegrzewający się silnik. W środę było już znacznie gorzej. Na 48 kilometrze w Mini wystąpiła awaria układu kierowniczego. Jej naprawa zajęła kierowcy i pilotowi niespełna godzinę.

REKLAMA

Po naprawie usterki musieli nadrabiać straty i powoli wyprzedzać kierowców, którzy minęli ich w czasie, gdy oni naprawiali auto. Nie sprzyjało to jednak osiąganiu dobrych czasów, gdyż jadąc nie na początku, a za innymi, trzeba zmagać się z kurzem i tracić czas na mijanie innych uczestników rajdu.

Zobacz też: 9 etap rajdu Dakar: dachowanie Hołowczyca

REKLAMA

150 kilometrów przed metą załoga Orlen Teamu zakopała się w piachu. Wprawdzie przejeżdżający obok nich pojazd próbował im pomóc, lecz po tym, jak podczas holowania zerwała się lina, Mini wpadło w piaszczysty dół. W wyniku tego zdarzenia uszkodzona została chłodnica, więc nie było mowy o holowaniu. Zespół mechaników naprawił auto, a Krzysztof Hołowczyc i Jean-Marc Fortin dotarli w końcu do mety.

Zwycięzcą 10 etapu został Hiszpan Nani Roma, który uzyskał czas 3:59:37. Drugi był Stephane Peterhansel, który stracił jedynie 21 sekund do zwycięzcy. Tym samym Francuz umocnił się na pozycji lidera w klasyfikacji generalnej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: 8 etap rajdu Dakar: powolne odrabianie strat Polaków

Problemy miał także Amerykanin Robby Gordon (Hummer), który uderzył w skarpę, przebił dwie opony i stracił ponad 11 minut.

Adam Małysz (RMF Caroline Team) zajął 33. miejsce i po dziesięciu etapach jest także 33.

Zobacz też: Dakar:7 etap należał do Hummerów

Niespodzianka w rywalizacji motocyklistów. Wygrał Hiszpan Joan Barreda Bort, który przed rokiem jako debiutant odpadł już drugiego dnia rajdu. Na 10 etapie pokonał liderów - Hiszpana Marca Comę o 1.32 i Francuza Cyrila Despresa o 3.39.

Kapitan Orlen Teamu Jacek Czachor został sklasyfikowany na 20. pozycji, a Marek Dąbrowski był 52. W klasyfikacji generalnej Czachor utrzymał się na 15. pozycji, Dąbrowski jest 36.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

REKLAMA

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

REKLAMA