REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rajd Dakar: po 10 etapie Hołowczyc bez szans na zwycięstwo.

Awaria układu kierowniczego i późniejsze zakopanie się w piasku przekreśliły szanse Hołowczyca na wygraną w tegorocznym rajdzie Dakar.
Awaria układu kierowniczego i późniejsze zakopanie się w piasku przekreśliły szanse Hołowczyca na wygraną w tegorocznym rajdzie Dakar.

REKLAMA

REKLAMA

10 etap rajdu Dakar, prowadzący z Iquique do Ariki, okazał się istnym dramatem dla załogi Orlen Team z Krzysztofem Hołowczycem za kierownicą. Mini All 4 Racing miał podczas środowego etapu kilka awarii, które przekreśliły nadzieje Hołowczyca na zwycięstwo w rajdzie.

Na metę 10 etapu Krzysztof Hołowczyc dotarł ze stratą 5:28.29 zwycięzcy. W klasyfikacji generalnej polski kierowca zajmuje teraz 13. pozycję. Podczas wtorkowego etapu Hołowczyc narzekał jedynie na przegrzewający się silnik. W środę było już znacznie gorzej. Na 48 kilometrze w Mini wystąpiła awaria układu kierowniczego. Jej naprawa zajęła kierowcy i pilotowi niespełna godzinę.

REKLAMA

Po naprawie usterki musieli nadrabiać straty i powoli wyprzedzać kierowców, którzy minęli ich w czasie, gdy oni naprawiali auto. Nie sprzyjało to jednak osiąganiu dobrych czasów, gdyż jadąc nie na początku, a za innymi, trzeba zmagać się z kurzem i tracić czas na mijanie innych uczestników rajdu.

Zobacz też: 9 etap rajdu Dakar: dachowanie Hołowczyca

REKLAMA

150 kilometrów przed metą załoga Orlen Teamu zakopała się w piachu. Wprawdzie przejeżdżający obok nich pojazd próbował im pomóc, lecz po tym, jak podczas holowania zerwała się lina, Mini wpadło w piaszczysty dół. W wyniku tego zdarzenia uszkodzona została chłodnica, więc nie było mowy o holowaniu. Zespół mechaników naprawił auto, a Krzysztof Hołowczyc i Jean-Marc Fortin dotarli w końcu do mety.

Zwycięzcą 10 etapu został Hiszpan Nani Roma, który uzyskał czas 3:59:37. Drugi był Stephane Peterhansel, który stracił jedynie 21 sekund do zwycięzcy. Tym samym Francuz umocnił się na pozycji lidera w klasyfikacji generalnej.

Zobacz też: 8 etap rajdu Dakar: powolne odrabianie strat Polaków

Problemy miał także Amerykanin Robby Gordon (Hummer), który uderzył w skarpę, przebił dwie opony i stracił ponad 11 minut.

Adam Małysz (RMF Caroline Team) zajął 33. miejsce i po dziesięciu etapach jest także 33.

Zobacz też: Dakar:7 etap należał do Hummerów

Niespodzianka w rywalizacji motocyklistów. Wygrał Hiszpan Joan Barreda Bort, który przed rokiem jako debiutant odpadł już drugiego dnia rajdu. Na 10 etapie pokonał liderów - Hiszpana Marca Comę o 1.32 i Francuza Cyrila Despresa o 3.39.

Kapitan Orlen Teamu Jacek Czachor został sklasyfikowany na 20. pozycji, a Marek Dąbrowski był 52. W klasyfikacji generalnej Czachor utrzymał się na 15. pozycji, Dąbrowski jest 36.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA