REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Odcinek drogi ekspresowej S7 między Nidzicą, a Napierkami jest już otwarty!

Odcinek drogi ekspresowej S7 między Nidzicą, a Napierkami jest już otwarty!
Odcinek drogi ekspresowej S7 między Nidzicą, a Napierkami jest już otwarty!
Strabag Sp. z o. o.

REKLAMA

REKLAMA

Zakończono budowę i oddano do użytku kierowcom odcinek drogi ekspresowej S7 między Nidzicą, a Napierkami.

Otwarty odcinek drogi ekspresowej S7 mierzy 22 km

REKLAMA

Firmy z grupy STRABAG - STRABAG Sp. z o.o. i STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o., zakończyły budowę drogi ekspresowej S7 między Nidzicą a granicą województwa warmińsko-mazurskiego w Napierkach. Łącznie wybudowano ponad 22 km drogi głównej i ok. 23 km dróg serwisowych. Kontrakty o łącznej wartości 400,5 mln PLN netto zostały zrealizowane dla Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad a za inwestycję odpowiadała GDDKiA w Olsztynie.

REKLAMA

- Z dumą oddajemy do użytku kolejną nową drogę ekspresową, którą wybudowaliśmy zgodnie z przyjętym harmonogramem. Jako generalny wykonawca chciałbym szczególnie podkreślić, że w projekcie znalazły się nasze innowacyjne rozwiązania – na węźle Nidzica Północ zastosowaliśmy specjalną cichą nawierzchnię – asfalt z dodatkiem gumy, który nie tylko obniży hałas ale również zabezpieczy drogę przed pękaniem podczas niskich temperatur. Nowa droga poprawi bezpieczeństwo i komfort wszystkich użytkowników – mówi Alfred Watzl, CEO, członek zarządu STRABAG Sp. z o.o.

Zobacz też: Zachodnia obwodnica Radomia - kiedy powstanie?

Budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Nidzica - Napierki

W ramach całej inwestycji wybudowana została dwujezdniowa bezkolizyjna droga ekspresowa S7 o długości ponad 22 km na odcinku Nidzica – Napierki. Roboty drogowe objęły również budowę ok. 23 km dróg serwisowych, czterech węzłów komunikacyjnych

i pobocza. Ponadto powstało dziesięć wiaduktów drogowych nad trasą ekspresową i pięć wiaduktów w ciągu drogi, dwa mosty, jeden przejazd gospodarczy oraz jeden szeroki na 98 metrów ekologiczny most dla dużych zwierząt.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Oferty na realizację odcinka drogi S7 Pieńki – Płońsk

Inwestycję podzielono na dwa odcinki:

9,1- kilometrowy odcinek Nidzica Północ (z węzłem) -Nidzica Południe (z węzłem), wybudowany przez STRABAG Sp. z o.o.

13,6 - kilometrowy odcinek Nidzica Południe (bez węzła) -Napierki, wybudowany przez STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o. o.

W całym przebiegu drogi wybudowano także urządzenia ochrony środowiska - 28 betonowych i 28 stalowych przepustów oraz 102 przepusty polietylenowe. Łącznie postawiono ok. 87 tys. m barier ochronnych i blisko 48 tys. m ogrodzeń.

Zobacz też: Budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Mława-Strzegowo

Nowe technologie

Na drodze ekspresowej S7 STRABAG Sp. z o.o. wykonał odcinek testowy w specjalnej technologii – nawierzchnię bitumiczną SMA z asfaltu modyfikowanego gumą o łącznej powierzchni 7 tys. m kw. Do realizacji zadania wykorzystany został specjalny podajnik mieszanki mineralno-asfaltowej do warstwy ścieralnej SMA, który poprawił wydajność robót oraz przede wszystkim równość nawierzchni, co przełoży się na komfort jazdy samochodem.

Zobacz też: Jak długo potrwa budowa drogi ekspresowej S7 od węzła Lotnisko do Obwodnicy Grójca?

Regionalne korzyści

Droga ekspresowa S7 to bardzo ważna arteria komunikacyjna Polski. Łączy porty Trójmiasta z Warszawą i południem kraju. Dzięki obwodnicy Nidzicy ruch pojazdów wyprowadzony zostanie poza obszary zabudowane, co bezpośrednio wpłynie na poprawę bezpieczeństwa i warunków życia mieszkańców. Odcinek Nidzica – Napierki połączy się z wcześniej oddanym do ruchu odcinkiem Olsztynek – Nidzica. Dzięki inwestycji możliwa będzie poprawa dostępności komunikacyjnej regionu, zmniejszenie negatywnego odziaływania na środowisko oraz skrócenie czasu przejazdu w ruchu tranzytowym.

Fakty

GENERALNY WYKONAWCA: STRABAG Sp. z o. o., STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o.

WARTOŚĆ inwestycji całościowa:

Odcinek 1: ok 186,5 mln PLN netto

Odcinek 2: ok 214 mln PLN netto

TERMIN REALIZACJI: 3/2015- 6/2017

ZAMAWIAJĄCY: GDDKiA, Podmiot odpowiedzialny za realizację: GDDKiA Oddział w Olsztynie

KONTRAKTY W LICZBACH:

  • ponad 22 km drogi ekspresowej
  •  ok 23 km dróg serwisowych
  • 10 wiaduktów drogowych nad trasą ekspresową
  • 5 wiaduktów w ciągu drogi
  • 2 mosty
  • przejazd gospodarczy
  • przejście ekologiczne dla dużych zwierząt
  • 28 betonowych przepustów
  • 28 stalowych przepustów
  • 102 przepusty polietylenowe
  • ok 87 tys. m barier ochronnych
  • ok. 48 tys. m ogrodzeń

Źródło: Materiały prasowe STRABAG Sp. z o. o.,

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA