REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Budowa trasy S-7 pomiędzy Koszwałami a Nowym Dworem Gdańskim

Subskrybuj nas na Youtube
Budowa trasy S-7 pomiędzy Koszwałami a Nowym Dworem Gdańskim
Budowa trasy S-7 pomiędzy Koszwałami a Nowym Dworem Gdańskim
GDDKiA

REKLAMA

REKLAMA

Budowa trasy S-7 pomiędzy Koszwałami a Nowym Dworem Gdańskim postępuje zgodnie z założeniami. Kiedy odcinek zostanie oddany do użytku kierowcom?

Budowa trasy S-7 pomiędzy Koszwałami a Nowym Dworem Gdańskim

Prace budowlane – prowadzone przez spółkę Metrostav a.s. na zlecenie GDDKiA Oddział w Gdańsku, nadzorowane przez ZBM Inwestora Zastępczego, na ponad 20 kilometrowym odcinku drogi S-7 pomiędzy Koszwałami a Nowym Dworem Gdańskim – osiągnęły pierwszy kamień milowy. Inwestycja ta jest niezwykle ważna zarówno dla ruchu lokalnego Pomorza, jak i dla mieszkańców całej Polski oraz dla ruchu tranzytowego – to także jedna z głównych dróg dojazdowych do Trójmiasta. Harmonogram zakłada zakończenie robót zasadniczych i udostępnienie do ruchu całości przebudowanej trasy w październiku 2018 roku.

REKLAMA

Zobacz też: UE dofinansuje kolejne budowy dróg S7, S8 i S19

REKLAMA

Projekt zakłada, że budowana droga ekspresowa S-7 przebiega w głównej mierze (ok. 80%) w istniejącym śladzie drogi krajowej DK-7, co nie pozwala na prowadzenie robót równolegle na całej szerokości korony drogi. Dopiero przeniesienie ruchu z drogi krajowej DK-7 na docelowe drogi lokalne P-1 oraz P-24 umożliwiło rozpoczęcie wzmocnienia podłoża gruntowego pod właściwy przebieg S-7, jak również wykonywanie przęseł obiektów mostowych na podporach. Dlatego też prace drogowe w 2016 roku skupiały się głównie na wykonaniu docelowych dróg lokalnych oraz wzmacnianiu podłoża gruntowego i nasypów trasy głównej S-7 (poza drogą krajową DK-7).

W połowie listopada 2016 roku, ruch z drogi krajowej DK-7 przeniesiono tymczasowo na docelową drogę lokalną P-24 (przed miejscowością Stare Babki jadąc w kierunku Nowego Dworu Gdańskiego). Kolejne tymczasowe organizacje ruchu wdrożono w grudniu 2016 roku oraz  styczniu 2017 roku. Ruch z drogi krajowej DK-7 przeniesiono tymczasowo na docelową drogę lokalną P-1 na odcinku od miejscowości Cedry Małe Kolonia (DK-7: 38+240) do miejscowości Kiezmark (DK-7: 44+450). Dla bezpiecznego prowadzenia ruchu na drogach lokalnych obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h oraz zakaz wyprzedzania.

Zobacz też: Trasa S7 na odcinku Miłomłyn-Ostróda jest już otwarta!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Najbliższe planowane organizacje ruchu przewidują przeniesienie ruchu z DK-7 na następny odcinek drogi lokalnej P-24 (do objazdu Kanału Linawa), na drogę lokalną P-10 (przed Nowym Dworem Gdańskim) oraz pozostałe dwa, kilometrowe odcinki P-1 (przed Koszwałami i za miejscowością Cedry Małe, na wysokości Kanału Śledziowego).

Głównym celem przebudowy S-7 jest udostępnienie mieszkańcom i podróżującym dwujezdniowej drogi ekspresowej wysokiej klasy, co poprawi komfort jazdy osób zmierzających nad morze i do Trójmiasta, ale także znacząco zwiększy bezpieczeństwo ruchu. Wedle założeń na budowę trasy pomiędzy Koszwałami a Nowym Dworem Gdańskim zużyte zostanie ok. 5,5 miliona ton piasku i 500 tysięcy m3 mieszanki betonowej. Do tej pory Wykonawca – firma Metrostav – skupiał się na wzmocnieniu gruntu za pomocą technologii palowania – wykonano już  ok. 63 % przewidywanych prac w tym zakresie. Na koniec grudnia 2016 roku stanowi to prawie 1,5 mln mb pali przemieszczeniowych (tj. 105 000 szt.) i 75 000 sztuk oczepów na palach na całym odcinku. Przeniesienie ruchu z krajowej „siódemki” na drogi lokalne ułatwi dalszy postęp w budowie w rejonie wsi Stare Babki i miejscowości Cedry Małe.

Zobacz też: Budowa Zakopianki na odcinku drogi ekspresowej S7

Projekt “Budowa drogi S-7 Gdańsk (A-1) – Elbląg (S-22): odc. Koszwały (DK nr 7, węzeł Koszwały) – Elbląg (z węzłem Kazimierzowo)” stanowi kontynuację Południowej Obwodnicy Gdańska.

  • Droga krajowa nr 7 zlokalizowana jest na terenie województwa pomorskiego
  • Przebiega przez tereny powiatu gdańskiego (gmina Cedry Wielkie) oraz powiatu nowodworskiego (gminy: Stegna, Ostaszewo, Nowy Dwór Gdański)
  • Umowa została podpisana 9 października 2015 pomiędzy Generalnym Dyrektorem Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku a firmą Metrostav a.s.
  • Czas realizacji inwestycji według zapisów umowy wynosi 27 miesiące od daty rozpoczęcia robót budowlanych (z wyłączeniem okresów zimowych tj. 15 grudnia – 15 marca)
  • Planowane zakończenie inwestycji przypada na październik 2018 roku
  • Kontrakt ma wartość ponad 1, 642 mld zł
  • Wybudowane zostanie 20,5 km drogi ekspresowej S-7 i połączone zostaną już zrealizowane odcinki dróg ekspresowych S-7 i S-22 od Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego

Dnia 18.10.2016r. została podpisana umowa o dofinansowanie. Całkowity koszt realizacji Projektu wynosi 3 747 900 317,82 PLN (w tym wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej – 2 000 661 323,79 PLN).

W ramach inwestycji przewidziano:

  1. budowę odcinka drogi ekspresowej o długości 20,5 km, wykonania nawierzchni i poboczy odcinków drogi krajowej z dostosowaniem do nacisków 115 kN/os
  2. budowę węzłów drogowych (drogi ekspresowej) „Cedry Małe” oraz „Dworek”
  3. 18 obiektów mostowych (w tym obiektów MA-09 – dwóch bliźniaczych mostów <nitka prawa i nitka lewa> nad rzeką Wisłą) i 1 tunel
  4. przebudowę istniejącej sieci dróg publicznych – drogi powiatowe i drogi gminne (ok. 25 km)
  5. budowę wzdłuż drogi ekspresowej dróg dojazdowych wraz ze zjazdami na przyległe działki (ponad 18 km)
  6. budowę obiektów inżynierskich, budowę przepustów drogowych o funkcji hydrologicznej, ekologicznej i mieszanej
  7. wykonanie robót ziemnych związanych ze wzmocnieniem podłoża oraz doprowadzenie koniecznych instalacji medialnych do Miejsc Obsługi Podróżnych MOP „Mała Holandia” i MOP „Mirówko”
  8. budowę obiektów kubaturowych na OUS „Dworek” z niezbędnymi instalacjami i wyposażeniem
  9. budowę stanowiska do kontroli i ważenia pojazdów dla policji i służb ITD na OUS „Dworek”
  10. wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu m.in. stałej organizacji ruchu, barier ochronnych, oświetlenia, ogrodzenia S-7
  11. budowę wjazdów, zjazdów na sąsiadujące z S-7 działki i przejazdów awaryjnych
  12. usunięcie i nasadzenie drzew i krzewów oraz przeniesienie roślin objętych ochroną
  13. budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury podziemnej i naziemnej m.in.:
    • sieci wodociągowej
    • sieci kanalizacji sanitarnej
    • sieci kanalizacji deszczowej
    • sieci telekomunikacyjnej
    • sieci elektroenergetycznej
    • urządzeń melioracji
    • urządzeń p/poż
    • stacji ważenia pojazdów
  14. wykonanie urządzeń ochrony środowiska m.in. pasów zieleni ochronnej, wałów ziemnych, ogrodzeń siatką, przejść dla zwierząt, zbiorników retencyjnych ekranów akustycznych
  15. rozbiórkę obiektów budowlanych
  • Cel inwestycji realizowanej przez firmę Metrostav:
    • zwiększenie dostępności ekonomicznej i komunikacyjnej regionu.
    • skrócenie czasu podróży
    • zwiększenie bezpieczeństwa ruchu przy jednoczesnym uwzględnieniu wymogów ochrony środowiska
    • poprawa płynności ruchu dzięki budowie węzłów dwupoziomowych i wyeliminowaniu jednopoziomowych skrzyżowań drogi krajowej, a tym samym występujących punktów kolizji.
  • Droga S-7 jest jednym z najważniejszych elementów infrastruktury drogowej zarówno w Polsce, jak i w sieci dróg o znaczeniu międzynarodowym (E-77).
  • 720 kilometrowy ciąg komunikacyjny S7: Gdańsk – Warszawa – Rabka stanowi połączenie aglomeracji: gdańskiej, warszawskiej i krakowskiej.
  • Projektowany odcinek drogi krajowej S-7 od Gdańska do Elbląga jest częścią:
    • europejskiego korytarza transportowego IA Ryga – Kaliningrad – Elbląg – Gdańsk (Via Hanzeatica)
    • korytarza z Gdańska przez Warszawę do Odessy (Via Intermare)

Źródło: Informacje Metrostav a.s.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA