Obajzdy na drodze krajowej nr 9 w Radomiu

REKLAMA
REKLAMA
Budowa nowego węzła drogowego w Radomiu
Do końca października w ramach nowego węzła drogowego w Radomiu wybudowane zostaną dwa wiadukty. Przeprawy powstaną w miejsce istniejącego od prawie dwudziestu lat wiaduktu nad torami kolejowymi do Warszawy oraz niedokończonej konstrukcji w postaci betonowych filarów.
REKLAMA
Jak poinformował rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu Dariusz Dębski, od wtorku ok. godz. 18 obowiązywać będą objazdy. „Kierowcy przejeżdżający przez Radom powinni zwracać uwagę na tablice informujące o trasach objazdów, ustawione przed skrzyżowaniami dróg krajowych w Radomiu, a także w Białobrzegach, Kozienicach i Zwoleniu” – zaznaczył rzecznik.
Zobacz też: Zachodnia obwodnica Radomia - kiedy powstanie?
Objazdy dla ruchu tranzytowego przez Radom
REKLAMA
Dla ruchu tranzytowego między drogami krajowymi nr 7 i 12 (Warszawa - Lublin oraz z powrotem) obowiązywać będą objazdy: drogą krajową nr 48 od Białobrzegów do Kozienic i drogą krajową nr 79 od Kozienic do Zwolenia albo przez Radom - drogą krajową nr 7 (ulicami Czarnieckiego i Kielecką), następnie południową obwodnicą Radomia i drogą krajową nr 12 (aleją Grzecznarowskiego, aleją Wojska Polskiego i ulicą Zwolińskiego).
Objazd dla ruchu tranzytowego między drogami krajowymi nr 7 i 12 (Kraków - Lublin oraz z powrotem) poprowadzono południową obwodnicą Radomia i drogą krajową nr 12 (aleją Grzecznarowskiego, aleją Wojska Polskiego i ulicą Zwolińskiego). Ruch tranzytowy między drogami krajowymi nr 7 i 9 (Warszawa - Rzeszów i z powrotem) będzie się odbywał: drogą nr 7, południową obwodnicą Radomia, drogą krajową nr 12 i drogą krajową nr 9. Tymi trasami poprowadzony zostanie także objazd dla ruchu tranzytowego między drogami krajowymi nr 7 i 9 (Kraków - Rzeszów i z powrotem).
Zobacz też: Przetarg na budowę S7 Warszawa-Grójec
Budowa dwóch wiaduktów nad linią kolejową nr 8 w Radomiu to jedna z najważniejszych i najbardziej oczekiwanych przez kierowców inwestycji drogowych w tym mieście. Przeprawy będą miały po 93 metry długości i 17 metrów szerokości. Jezdnie na obiektach mają być szerokie na 11,5 metra. Dodatkowo po północnej i południowej stronie węzła powstaną łącznice, częściowo biegnące śladem już istniejących jezdni. W ramach inwestycji wzmocniona ma być też nawierzchnia dróg, którymi przebiegać będą objazdy. Koszt inwestycji to ponad 47,5 mln zł.(PAP)
REKLAMA
REKLAMA