REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Spośród dużych miast najlepiej kierowcom jeździ się po Sosnowcu, a najgorzej po Rzeszowie. A jak jest w metropoliach

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Miasta przyjazne kierowcom, w jakich jazda dla kierowcy jest przyjemnością
Miasta przyjazne kierowcom, w jakich jazda dla kierowcy jest przyjemnością
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

W największych polskich miastach tradycyjnie na ostatniej pozycji pod względem przyjazności kierowcom plasuje się Wrocław. Najlepsze z kolei regionalnie są śląskie miasta liczące do 300 tysięcy mieszkańców.

Siódma edycja rankingu miast przyjaznych kierowcom nie przyniosła zbyt wielu zmian. Metropolie, w których przed rokiem kierowcom jeździło się kiepsko niewiele zrobiły by ten stan odmienić. A wśród miast średniej wielkości w ścisłej czołówce tych kierowcom przyjaznych wciąż brylują miasta województwa śląskiego.

REKLAMA

REKLAMA

Ranking miast przyjaznych kierowcom: przepaść między Gdańskiem a Wrocławiem

W porównaniu z ubiegłoroczną edycją Rankingu, w grupie największych polskich miast (powyżej 300 tys. mieszkańców) doszło do niewielkich zmian na podium. Lider pozostał ten sam – Gdańsk już po raz trzeci z rzędu zajął pierwsze miejsce, zyskując zdecydowaną przewagę punktową.
Przesądził o tym fakt, że miasto to wypadło dobrze lub bardzo dobrze we wszystkich analizowanych kategoriach. Pozycje druga i trzecia należą do Bydgoszczy i Krakowa.

Dalej widoczny jest znacznie bardziej wyrazisty podział, niż miało to miejsce rok temu, gdyż w zestawieniu nie ma pozycji ex aequo. Szczecin spadł tuż za podium, o czym zadecydował zaledwie jeden rankingowy punkt.
Dalej znalazła się Warszawa, która utrzymała miejsce w środku stawki. Łódź i Lublin awansowały z przedostatniej pozycji na 6. i 7. Niemal najniższą notę uzyskał Poznań. Gorzej poradził sobie jedynie Wrocław, co powtarza się już po raz trzeci.

Ranking miast przyjaznych kierowcom: gdyby wszędzie jeździło się jak po Sosnowcu czy Gliwicach

W grupie dziesięciu miast poniżej 300 tys. mieszkańców widać znacznie więcej zmian, chociaż podium znów należy do reprezentacji województwa śląskiego.
Ponownie triumfuje Sosnowiec, który uzyskał maksimum punktów w aż trzech analizowanych kategoriach. Drugie miejsce zajmują Gliwice, zaś trzecie Częstochowa – tu doszło do zamiany względem poprzedniego rankingu.
Tuż za nimi znalazły się Toruń i Radom, broniące swoich zeszłorocznych lokat. Na szóstej pozycji uplasowała się wyraźnie awansująca Gdynia. Kolejne miejsca należą do Katowic, Kielc i Białegostoku.
Ostatni w zestawieniu jest Rzeszów, który znacznie traci do lidera.

REKLAMA

Ranking miast; co decyduje o tym, że miasto jest uznawane za przyjazne kierowcom

Ranking miast przyjaznych kierowcom opublikowano już po raz ósmy. Oponeo.pl, we współpracy z aplikacją Yanosik, wzięło pod lupę największe polskie miasta, przyglądając się aspektom istotnym dla osób zmotoryzowanych.
Jak co roku dziewiętnaście miast podzielono na dwie grupy – powyżej oraz poniżej 300 tys. mieszkańców. Następnie porównano dane zebrane w ośmiu kategoriach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przyjrzano się średnim prędkościom jazdy, funkcjonowaniu strefy płatnego parkowania, liczbie stacji ładowania samochodów elektrycznych oraz dostępności carsharingu.
Pod uwagę wzięto kwestie związane z kosztami utrzymania samochodu, w tym średnie ceny paliw i wymiany opon. Sprawdzono również, gdzie kierowcom proponowano najtańsze oferty OC.
System punktowy, uwzględniający liczbę mieszkańców oraz wielkość miast, pozwolił na obiektywną i sprawiedliwą ocenę tego, która miejscowość wypada najlepiej na tle pozostałych.
Szczegółowe wyniki Rankingu miast przyjaznych kierowcom znajdują się nas stronie internetowej Oponeo.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA