REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane Audi A4 [B5] (1995-2001) - czy warto kupić?

Kamil Borowski
Audi A4
Audi A4
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Niedługo minie 20 lat od premiery pierwszej „A czwórki”, mimo tego ciągle jest to jeden z najczęściej kupowanych samochodów na rynku wtórnym. Czy używane Audi A4 [B5] (1995-2001) - warto kupić?

Audi A4 jest następcą bardzo znanego i popularnego modelu Audi 80. Swoją sylwetką przypomina poprzednika. Wnętrze to zupełnie nowa, inna koncepcja, jednak pod względem miejsca, tak jak w „osiemdziesiątce” nie znajdziemy zbyt wiele przestrzeni. Pasażerom podróżującym z tyłu może być ciasno.

REKLAMA

Używane Audi A4 [B5] (1995-2001) – zawieszenie

Zawieszenie zostało zestrojone dość twardo, według niemieckich standardów. Czterowahaczowa oś przednia zapożyczona z audi A8 zapewnia poczucie komfortu i radość z prowadzenia. Jednak jazda po polskich drogach ze sportowymi ambicjami, może do najprzyjemniejszych już nie należeć. Wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni są tłumione dość twardo.

Zobacz też: Audi 80 B4

Używane Audi A4 [B5] (1995-2001) – silniki

To właśnie m.in. dzięki bogatej ofercie silnikowej Audi A4 jest wciąż chętnie wybieranym samochodem. Każdy znajdzie tu coś dla siebie od oszczędnego 1.9 TDI do mocnego brzmienia benzynowego V6.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane Audi A4 [B5] (1995-2001) – silniki benzynowe

Najbardziej popularny jest jednak 1,8 litrowy motor o mocy 125 KM, wyposażony w dwudziesto-zaworową głowicę. Największy dystans należy zachować do wersji 1.8T  ponieważ zdarzają się problemy z turbiną, rozrządem oraz z „braniem” oleju. Dużą popularnością cieszą się też silniki w układzie V6. Zapewniają one o wiele większą przyjemność z jazdy i ponadprzeciętne osiągi. Jednak dość duże spalanie oraz bardzo wysokie ceny części potrafią zepsuć tę bajkową aurę.

Zobacz też: Używane Audi A3: golf plus znaczek

Używane Audi A4 [B5] (1995-2001) –  silniki Diesla

Wysoce popularną wersję 1.9TDI wiele osób uważa za synonim trwałości i niezawodności. Niestety, biorąc pod uwagę wiek auta i ogromne przebiegi trzeba zachować przynajmniej minimum ostrożności. Ogromną wadą tych jednostek jest słaba wytrzymałość wałków rozrządu, naprawa może kosztować nawet kilka tysięcy złotych.

Zobacz też: Używane Audi A4 B6/B7: poszukiwany/poszukiwana

Używane Audi A4 [B5] (1995-2001) – możliwe usterki

Stosunkowo często zdarzają się problemy z elektryką. Posłuszeństwa odmawiają siłowniki centralnego zamka i elektrycznych szyb. Poza tym stosunkowo szybko zużywają się końcówki drążków kierowniczych. Często pojawiają się także luzy na wahaczach, a ich wymiana bądź regeneracja może kosztować od 1000 d0 1500 złotych

Używane Audi A4 [B5] (1995-2001) – podsumowanie

Audi znacznie wolniej traci na wartości w porównaniu do innych marek. Na plus wypada też policzyć komfort jazdy, ogromny wybór silników oraz bogate wyposażenie takie jak między innymi: reflektory ksenonowe, dwustrefowa klimatyzacja czy systemy poprawiające bezpieczeństwo. Co więcej A4 do tej pory słynie z bardzo wysokiej jakości zabezpieczeń antykorozyjnych. Dlatego też trzeba zwrócić szczególną uwagę na wszelkie ogniska korozji, może się bowiem okazać, że egzemplarz jest powypadkowy po poważnych naprawach blacharskich, a takich na polskim rynku nie brakuje.

Zobacz też: BMW 3 czy Audi A4?

Quattro audi a4
Audi A4
Audo
Audi A4
Audi
Audi A4
Audi
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA

Szajka złodziei samochodów rozbita. Łącznie odzyskano 19 pojazdów

Policjanci z Małopolski zatrzymali dwie osoby, które zajmowały się kradzieżą samochodów w województwach małopolskim, podkarpackim i śląskim. W wyniku ich działań odzyskano 19 pojazdów warte około 2 milionów złotych, a także skradzione części samochodowe.

Paraliż na ulicach miast? Samorządowe pułapki planistyczne

Korki w polskich miastach: infrastruktura niedostosowana do potrzeb, uleganie aktywistom miejskim, likwidacja miejsc parkingowych i zwężanie ulic. Czy buspasy są dobrym rozwiązaniem? Samorządowe pułapki planistyczne.

KGP: 99 601 interwencji, 286 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 601 interwencji. Byli wzywani do 286 wypadków drogowych.

Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

REKLAMA

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

REKLAMA