Używane Audi A4 [B5] (1995-2001) - czy warto kupić?
REKLAMA
REKLAMA
Audi A4 jest następcą bardzo znanego i popularnego modelu Audi 80. Swoją sylwetką przypomina poprzednika. Wnętrze to zupełnie nowa, inna koncepcja, jednak pod względem miejsca, tak jak w „osiemdziesiątce” nie znajdziemy zbyt wiele przestrzeni. Pasażerom podróżującym z tyłu może być ciasno.
REKLAMA
Używane Audi A4 [B5] (1995-2001) – zawieszenie
Zawieszenie zostało zestrojone dość twardo, według niemieckich standardów. Czterowahaczowa oś przednia zapożyczona z audi A8 zapewnia poczucie komfortu i radość z prowadzenia. Jednak jazda po polskich drogach ze sportowymi ambicjami, może do najprzyjemniejszych już nie należeć. Wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni są tłumione dość twardo.
Zobacz też: Audi 80 B4
Używane Audi A4 [B5] (1995-2001) – silniki
To właśnie m.in. dzięki bogatej ofercie silnikowej Audi A4 jest wciąż chętnie wybieranym samochodem. Każdy znajdzie tu coś dla siebie od oszczędnego 1.9 TDI do mocnego brzmienia benzynowego V6.
Używane Audi A4 [B5] (1995-2001) – silniki benzynowe
Najbardziej popularny jest jednak 1,8 litrowy motor o mocy 125 KM, wyposażony w dwudziesto-zaworową głowicę. Największy dystans należy zachować do wersji 1.8T ponieważ zdarzają się problemy z turbiną, rozrządem oraz z „braniem” oleju. Dużą popularnością cieszą się też silniki w układzie V6. Zapewniają one o wiele większą przyjemność z jazdy i ponadprzeciętne osiągi. Jednak dość duże spalanie oraz bardzo wysokie ceny części potrafią zepsuć tę bajkową aurę.
Zobacz też: Używane Audi A3: golf plus znaczek
Używane Audi A4 [B5] (1995-2001) – silniki Diesla
Wysoce popularną wersję 1.9TDI wiele osób uważa za synonim trwałości i niezawodności. Niestety, biorąc pod uwagę wiek auta i ogromne przebiegi trzeba zachować przynajmniej minimum ostrożności. Ogromną wadą tych jednostek jest słaba wytrzymałość wałków rozrządu, naprawa może kosztować nawet kilka tysięcy złotych.
Zobacz też: Używane Audi A4 B6/B7: poszukiwany/poszukiwana
Używane Audi A4 [B5] (1995-2001) – możliwe usterki
Stosunkowo często zdarzają się problemy z elektryką. Posłuszeństwa odmawiają siłowniki centralnego zamka i elektrycznych szyb. Poza tym stosunkowo szybko zużywają się końcówki drążków kierowniczych. Często pojawiają się także luzy na wahaczach, a ich wymiana bądź regeneracja może kosztować od 1000 d0 1500 złotych
Używane Audi A4 [B5] (1995-2001) – podsumowanie
Audi znacznie wolniej traci na wartości w porównaniu do innych marek. Na plus wypada też policzyć komfort jazdy, ogromny wybór silników oraz bogate wyposażenie takie jak między innymi: reflektory ksenonowe, dwustrefowa klimatyzacja czy systemy poprawiające bezpieczeństwo. Co więcej A4 do tej pory słynie z bardzo wysokiej jakości zabezpieczeń antykorozyjnych. Dlatego też trzeba zwrócić szczególną uwagę na wszelkie ogniska korozji, może się bowiem okazać, że egzemplarz jest powypadkowy po poważnych naprawach blacharskich, a takich na polskim rynku nie brakuje.
Zobacz też: BMW 3 czy Audi A4?
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA