REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane Audi A4 [B5] (1995-2001) - czy warto kupić?

Kamil Borowski
Audi A4
Audi A4
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Niedługo minie 20 lat od premiery pierwszej „A czwórki”, mimo tego ciągle jest to jeden z najczęściej kupowanych samochodów na rynku wtórnym. Czy używane Audi A4 [B5] (1995-2001) - warto kupić?

Audi A4 jest następcą bardzo znanego i popularnego modelu Audi 80. Swoją sylwetką przypomina poprzednika. Wnętrze to zupełnie nowa, inna koncepcja, jednak pod względem miejsca, tak jak w „osiemdziesiątce” nie znajdziemy zbyt wiele przestrzeni. Pasażerom podróżującym z tyłu może być ciasno.

REKLAMA

Używane Audi A4 [B5] (1995-2001) – zawieszenie

Zawieszenie zostało zestrojone dość twardo, według niemieckich standardów. Czterowahaczowa oś przednia zapożyczona z audi A8 zapewnia poczucie komfortu i radość z prowadzenia. Jednak jazda po polskich drogach ze sportowymi ambicjami, może do najprzyjemniejszych już nie należeć. Wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni są tłumione dość twardo.

Zobacz też: Audi 80 B4

Używane Audi A4 [B5] (1995-2001) – silniki

To właśnie m.in. dzięki bogatej ofercie silnikowej Audi A4 jest wciąż chętnie wybieranym samochodem. Każdy znajdzie tu coś dla siebie od oszczędnego 1.9 TDI do mocnego brzmienia benzynowego V6.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane Audi A4 [B5] (1995-2001) – silniki benzynowe

Najbardziej popularny jest jednak 1,8 litrowy motor o mocy 125 KM, wyposażony w dwudziesto-zaworową głowicę. Największy dystans należy zachować do wersji 1.8T  ponieważ zdarzają się problemy z turbiną, rozrządem oraz z „braniem” oleju. Dużą popularnością cieszą się też silniki w układzie V6. Zapewniają one o wiele większą przyjemność z jazdy i ponadprzeciętne osiągi. Jednak dość duże spalanie oraz bardzo wysokie ceny części potrafią zepsuć tę bajkową aurę.

Zobacz też: Używane Audi A3: golf plus znaczek

Używane Audi A4 [B5] (1995-2001) –  silniki Diesla

Wysoce popularną wersję 1.9TDI wiele osób uważa za synonim trwałości i niezawodności. Niestety, biorąc pod uwagę wiek auta i ogromne przebiegi trzeba zachować przynajmniej minimum ostrożności. Ogromną wadą tych jednostek jest słaba wytrzymałość wałków rozrządu, naprawa może kosztować nawet kilka tysięcy złotych.

Zobacz też: Używane Audi A4 B6/B7: poszukiwany/poszukiwana

Używane Audi A4 [B5] (1995-2001) – możliwe usterki

Stosunkowo często zdarzają się problemy z elektryką. Posłuszeństwa odmawiają siłowniki centralnego zamka i elektrycznych szyb. Poza tym stosunkowo szybko zużywają się końcówki drążków kierowniczych. Często pojawiają się także luzy na wahaczach, a ich wymiana bądź regeneracja może kosztować od 1000 d0 1500 złotych

Używane Audi A4 [B5] (1995-2001) – podsumowanie

Audi znacznie wolniej traci na wartości w porównaniu do innych marek. Na plus wypada też policzyć komfort jazdy, ogromny wybór silników oraz bogate wyposażenie takie jak między innymi: reflektory ksenonowe, dwustrefowa klimatyzacja czy systemy poprawiające bezpieczeństwo. Co więcej A4 do tej pory słynie z bardzo wysokiej jakości zabezpieczeń antykorozyjnych. Dlatego też trzeba zwrócić szczególną uwagę na wszelkie ogniska korozji, może się bowiem okazać, że egzemplarz jest powypadkowy po poważnych naprawach blacharskich, a takich na polskim rynku nie brakuje.

Zobacz też: BMW 3 czy Audi A4?

Quattro audi a4
Audi A4
Audo
Audi A4
Audi
Audi A4
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

REKLAMA

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

REKLAMA

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

REKLAMA