REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Nowe Audi A4 2012

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

Audi zaprezentowało właśnie najnowszą wersję Modelu A4. To już ósma generacja najpopularniejszego auta w historii Audi. Co zmieniło się w porównaniu do poprzednika?

Zmian jest kilka, jednak mają one charakter kosmetyczny. Nowe Audi A4 2012 upodobniło się do modeli A6 i A8 poprzez zastosowanie nowej ramki przedniego grila (Singleframe). Osłona chłodnicy jest szara w wersjach sześciocylindrowych, a w połączeniu z pakietem S line exterieur – czarna z połyskiem. Dodatkowo dla wersji Allroad quattro jest srebrna i ma pionowe żebrowanie, nawiązujące do aut z serii Q.

REKLAMA

Zmieniły się także przednie i tylne zderzaki i przednie reflektory, które mogą być wyposażone w światłowodowe „fale” zasilane diodami LED. Na długiej liście opcji znajdziemy także system doświetlania zakrętów (adaptive light).

Zobacz też: Opinie kierowców o Audi A4

Pod nowym tylnym dyfuzorem znajdziemy podwójną końcówkę układu wydechowego (zawsze po lewej stronie) w przypadku silników czterocylindrowych, a dwie podwójne końcówki (po lewej i po prawej) w przypadku silników sześciocylindrowych. 

REKLAMA

W gamie modelowej Nowego Audi A4 są dwie wersje nadwoziowe (sedan i kombi), podwyższone A4 Allroad quattro i usportowione S4 (również sedan i kombi). A4 limuzyna i Avant (sedan i kombi) mają długość 4,70 m, A4 allroad quattro i S4 – 4,72 m. Rozstaw osi wynosi we wszystkich modelach 2,81 m, szerokość 1,83 lub 1,84 m.Wysokość w zależności od wersji nadwozia to 1,41 m lub 1,50 m.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli chodzi o układy napędowe, producent przygotował 23 konfiguracje. Klienci mogą wybierać pomiędzy turbodoładowanymi silnikami benzynowymi, a także diesla, które mogą współpracować z manualnymi, bezstopniowymi (Multitronic)lub zautomatyzowanymi (siedmiobiegowy S tronic) skrzyniami biegów przenoszącymi napęd na jedną lub obie osie.

Skrzynia S tronic współpracuje z permanentnym napędem na cztery koła quattro. Na początku sprzedaży należy do wyposażenia seryjnego A4 2.0 TFSI quattro, 3.0 TFSI quattro i  3.0 TDI quattro o mocy 180 kW (245 KM).

Zobacz też: Pierwsza jazda: Audi A1 Sportback

Jak jeździ nowe Audi A4?

Auto udostępnione do jazdy testowej to Audi A4 Avant S line z silnikiem 2,0 TDI o mocy 177 KM.

Pakiet S line w przypadku nadwozia Avant (kombi) rozpoznamy po większych zderzakach i spojlerze nad tylną szybą. Srebrny lakier karoserii kontrastuje z czarnym wnętrzem auta, w którym panuje typowo niemiecki porządek.

Na kierowcę i pasażera czekają mocno wyprofilowane fotele (elementem wyposażenia dodatkowego), które bardzo dobrze podpierają boki kierowcy. Spłaszczona u dołu kierownica przypomina tę z A6 czy A8. Symetrycznie rozmieszczone przyciski służące do obsługi systemu multimedialnego MMI mogły przerażać użytkowników  nieprzyzwyczajonych do nowoczesnych samochodów, jednak Audi wyszło im naprzeciw i zredukowało liczbę przycisków z 8 do czterech.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowe Audi A5 Coupe

Miłośnicy Audi zauważą także, że w nowym A4 jest więcej chromowanych aplikacji, które mają za zadanie sprawić, że wnętrze auta będzie wyglądało jeszcze „drożej”.

REKLAMA

Silnik napędzający testowane auto zaspokoi potrzeby większości użytkowników. Potrafi przyspieszyć z niemal każdych obrotów i wykazuje się dużą elastycznością. Według zapewnień producenta rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 8,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 230 km/h. Średnie zużycie paliwa ma wynosić 4,3 litra na 100 kilometrów, co przy mocy 177 KM jest bardzo dobrym wynikiem.

Podsumowując, nowe Audi A4 jest jeszcze bardziej eleganckie niż poprzednik model. Konstruktorzy tego auta starają się zmieścić jak najwięcej luksusu i nowoczesnych technologii do auta o kompaktowych wymiarach. Dla osób, które poszukują bardziej sportowej charakterystyki wnętrza, Audi przygotowało długą listę wyposażenia dodatkowego, a także pakiety S Line.

Zobacz też: Ceny nowego Audi A4

Audi A4 tył. Fot. Audi
Audi A4 deska rozdzielcza. Fot. Audi
Audi A4 tunel środkowy. Fot. Audi
Audi A4 wnętrze. Fot. Audi
Audi A4 tablica przyrządów. Fot. Audi
Audi A4 kierownica S line. Fot. Audi
Audi A4 bok. Fot. Audi
Audi A4 przód. Fot. Audi
Audi A4 tył. Fot. Audi
Audi
Audi A4 przód. Fot. Audi
Audi A4 bok. Fot. Audi
Audi
Audi A4 bok. Fot. Audi
Audi A4 bok. Fot. Audi
Audi
Audi A4 tył. Fot. Audi
Audi
Audi A4 bok. Fot. Audi
Audi
Audi A4 przód. Fot. Audi
Audi A4 bagażnik. Fot. Audi
Audi
Audi A4 bagażnik. Fot. Audi
Audi A4 przód. Fot. Audi
Audi
Audi A4 przód. Fot. Audi
Audi A4 tył. Fot. Audi
Audi
Audi A4 przód/bok. Fot. Audi
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA