REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Audi zaprezentowało właśnie najnowszą wersję Modelu A4. To już ósma generacja najpopularniejszego auta w historii Audi. Co zmieniło się w porównaniu do poprzednika?

Zmian jest kilka, jednak mają one charakter kosmetyczny. Nowe Audi A4 2012 upodobniło się do modeli A6 i A8 poprzez zastosowanie nowej ramki przedniego grila (Singleframe). Osłona chłodnicy jest szara w wersjach sześciocylindrowych, a w połączeniu z pakietem S line exterieur – czarna z połyskiem. Dodatkowo dla wersji Allroad quattro jest srebrna i ma pionowe żebrowanie, nawiązujące do aut z serii Q.

REKLAMA

REKLAMA

Zmieniły się także przednie i tylne zderzaki i przednie reflektory, które mogą być wyposażone w światłowodowe „fale” zasilane diodami LED. Na długiej liście opcji znajdziemy także system doświetlania zakrętów (adaptive light).

Zobacz też: Opinie kierowców o Audi A4

Pod nowym tylnym dyfuzorem znajdziemy podwójną końcówkę układu wydechowego (zawsze po lewej stronie) w przypadku silników czterocylindrowych, a dwie podwójne końcówki (po lewej i po prawej) w przypadku silników sześciocylindrowych. 

REKLAMA

W gamie modelowej Nowego Audi A4 są dwie wersje nadwoziowe (sedan i kombi), podwyższone A4 Allroad quattro i usportowione S4 (również sedan i kombi). A4 limuzyna i Avant (sedan i kombi) mają długość 4,70 m, A4 allroad quattro i S4 – 4,72 m. Rozstaw osi wynosi we wszystkich modelach 2,81 m, szerokość 1,83 lub 1,84 m.Wysokość w zależności od wersji nadwozia to 1,41 m lub 1,50 m.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli chodzi o układy napędowe, producent przygotował 23 konfiguracje. Klienci mogą wybierać pomiędzy turbodoładowanymi silnikami benzynowymi, a także diesla, które mogą współpracować z manualnymi, bezstopniowymi (Multitronic)lub zautomatyzowanymi (siedmiobiegowy S tronic) skrzyniami biegów przenoszącymi napęd na jedną lub obie osie.

Skrzynia S tronic współpracuje z permanentnym napędem na cztery koła quattro. Na początku sprzedaży należy do wyposażenia seryjnego A4 2.0 TFSI quattro, 3.0 TFSI quattro i  3.0 TDI quattro o mocy 180 kW (245 KM).

Zobacz też: Pierwsza jazda: Audi A1 Sportback

Jak jeździ nowe Audi A4?

Auto udostępnione do jazdy testowej to Audi A4 Avant S line z silnikiem 2,0 TDI o mocy 177 KM.

Pakiet S line w przypadku nadwozia Avant (kombi) rozpoznamy po większych zderzakach i spojlerze nad tylną szybą. Srebrny lakier karoserii kontrastuje z czarnym wnętrzem auta, w którym panuje typowo niemiecki porządek.

Na kierowcę i pasażera czekają mocno wyprofilowane fotele (elementem wyposażenia dodatkowego), które bardzo dobrze podpierają boki kierowcy. Spłaszczona u dołu kierownica przypomina tę z A6 czy A8. Symetrycznie rozmieszczone przyciski służące do obsługi systemu multimedialnego MMI mogły przerażać użytkowników  nieprzyzwyczajonych do nowoczesnych samochodów, jednak Audi wyszło im naprzeciw i zredukowało liczbę przycisków z 8 do czterech.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowe Audi A5 Coupe

Miłośnicy Audi zauważą także, że w nowym A4 jest więcej chromowanych aplikacji, które mają za zadanie sprawić, że wnętrze auta będzie wyglądało jeszcze „drożej”.

Silnik napędzający testowane auto zaspokoi potrzeby większości użytkowników. Potrafi przyspieszyć z niemal każdych obrotów i wykazuje się dużą elastycznością. Według zapewnień producenta rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 8,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 230 km/h. Średnie zużycie paliwa ma wynosić 4,3 litra na 100 kilometrów, co przy mocy 177 KM jest bardzo dobrym wynikiem.

Podsumowując, nowe Audi A4 jest jeszcze bardziej eleganckie niż poprzednik model. Konstruktorzy tego auta starają się zmieścić jak najwięcej luksusu i nowoczesnych technologii do auta o kompaktowych wymiarach. Dla osób, które poszukują bardziej sportowej charakterystyki wnętrza, Audi przygotowało długą listę wyposażenia dodatkowego, a także pakiety S Line.

Zobacz też: Ceny nowego Audi A4

Audi A4 tył. Fot. Audi
Audi A4 deska rozdzielcza. Fot. Audi
Audi A4 tunel środkowy. Fot. Audi
Audi A4 wnętrze. Fot. Audi
Audi A4 tablica przyrządów. Fot. Audi
Audi A4 kierownica S line. Fot. Audi
Audi A4 bok. Fot. Audi
Audi A4 przód. Fot. Audi
Audi A4 tył. Fot. Audi
Audi
Audi A4 przód. Fot. Audi
Audi A4 bok. Fot. Audi
Audi
Audi A4 bok. Fot. Audi
Audi A4 bok. Fot. Audi
Audi
Audi A4 tył. Fot. Audi
Audi
Audi A4 bok. Fot. Audi
Audi
Audi A4 przód. Fot. Audi
Audi A4 bagażnik. Fot. Audi
Audi
Audi A4 bagażnik. Fot. Audi
Audi A4 przód. Fot. Audi
Audi
Audi A4 przód. Fot. Audi
Audi A4 tył. Fot. Audi
Audi
Audi A4 przód/bok. Fot. Audi
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA