REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Audi zaprezentowało właśnie najnowszą wersję Modelu A4. To już ósma generacja najpopularniejszego auta w historii Audi. Co zmieniło się w porównaniu do poprzednika?

Zmian jest kilka, jednak mają one charakter kosmetyczny. Nowe Audi A4 2012 upodobniło się do modeli A6 i A8 poprzez zastosowanie nowej ramki przedniego grila (Singleframe). Osłona chłodnicy jest szara w wersjach sześciocylindrowych, a w połączeniu z pakietem S line exterieur – czarna z połyskiem. Dodatkowo dla wersji Allroad quattro jest srebrna i ma pionowe żebrowanie, nawiązujące do aut z serii Q.

REKLAMA

REKLAMA

Zmieniły się także przednie i tylne zderzaki i przednie reflektory, które mogą być wyposażone w światłowodowe „fale” zasilane diodami LED. Na długiej liście opcji znajdziemy także system doświetlania zakrętów (adaptive light).

Zobacz też: Opinie kierowców o Audi A4

Pod nowym tylnym dyfuzorem znajdziemy podwójną końcówkę układu wydechowego (zawsze po lewej stronie) w przypadku silników czterocylindrowych, a dwie podwójne końcówki (po lewej i po prawej) w przypadku silników sześciocylindrowych. 

REKLAMA

W gamie modelowej Nowego Audi A4 są dwie wersje nadwoziowe (sedan i kombi), podwyższone A4 Allroad quattro i usportowione S4 (również sedan i kombi). A4 limuzyna i Avant (sedan i kombi) mają długość 4,70 m, A4 allroad quattro i S4 – 4,72 m. Rozstaw osi wynosi we wszystkich modelach 2,81 m, szerokość 1,83 lub 1,84 m.Wysokość w zależności od wersji nadwozia to 1,41 m lub 1,50 m.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli chodzi o układy napędowe, producent przygotował 23 konfiguracje. Klienci mogą wybierać pomiędzy turbodoładowanymi silnikami benzynowymi, a także diesla, które mogą współpracować z manualnymi, bezstopniowymi (Multitronic)lub zautomatyzowanymi (siedmiobiegowy S tronic) skrzyniami biegów przenoszącymi napęd na jedną lub obie osie.

Skrzynia S tronic współpracuje z permanentnym napędem na cztery koła quattro. Na początku sprzedaży należy do wyposażenia seryjnego A4 2.0 TFSI quattro, 3.0 TFSI quattro i  3.0 TDI quattro o mocy 180 kW (245 KM).

Zobacz też: Pierwsza jazda: Audi A1 Sportback

Jak jeździ nowe Audi A4?

Auto udostępnione do jazdy testowej to Audi A4 Avant S line z silnikiem 2,0 TDI o mocy 177 KM.

Pakiet S line w przypadku nadwozia Avant (kombi) rozpoznamy po większych zderzakach i spojlerze nad tylną szybą. Srebrny lakier karoserii kontrastuje z czarnym wnętrzem auta, w którym panuje typowo niemiecki porządek.

Na kierowcę i pasażera czekają mocno wyprofilowane fotele (elementem wyposażenia dodatkowego), które bardzo dobrze podpierają boki kierowcy. Spłaszczona u dołu kierownica przypomina tę z A6 czy A8. Symetrycznie rozmieszczone przyciski służące do obsługi systemu multimedialnego MMI mogły przerażać użytkowników  nieprzyzwyczajonych do nowoczesnych samochodów, jednak Audi wyszło im naprzeciw i zredukowało liczbę przycisków z 8 do czterech.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowe Audi A5 Coupe

Miłośnicy Audi zauważą także, że w nowym A4 jest więcej chromowanych aplikacji, które mają za zadanie sprawić, że wnętrze auta będzie wyglądało jeszcze „drożej”.

Silnik napędzający testowane auto zaspokoi potrzeby większości użytkowników. Potrafi przyspieszyć z niemal każdych obrotów i wykazuje się dużą elastycznością. Według zapewnień producenta rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 8,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 230 km/h. Średnie zużycie paliwa ma wynosić 4,3 litra na 100 kilometrów, co przy mocy 177 KM jest bardzo dobrym wynikiem.

Podsumowując, nowe Audi A4 jest jeszcze bardziej eleganckie niż poprzednik model. Konstruktorzy tego auta starają się zmieścić jak najwięcej luksusu i nowoczesnych technologii do auta o kompaktowych wymiarach. Dla osób, które poszukują bardziej sportowej charakterystyki wnętrza, Audi przygotowało długą listę wyposażenia dodatkowego, a także pakiety S Line.

Zobacz też: Ceny nowego Audi A4

Audi A4 tył. Fot. Audi
Audi A4 deska rozdzielcza. Fot. Audi
Audi A4 tunel środkowy. Fot. Audi
Audi A4 wnętrze. Fot. Audi
Audi A4 tablica przyrządów. Fot. Audi
Audi A4 kierownica S line. Fot. Audi
Audi A4 bok. Fot. Audi
Audi A4 przód. Fot. Audi
Audi A4 tył. Fot. Audi
Audi
Audi A4 przód. Fot. Audi
Audi A4 bok. Fot. Audi
Audi
Audi A4 bok. Fot. Audi
Audi A4 bok. Fot. Audi
Audi
Audi A4 tył. Fot. Audi
Audi
Audi A4 bok. Fot. Audi
Audi
Audi A4 przód. Fot. Audi
Audi A4 bagażnik. Fot. Audi
Audi
Audi A4 bagażnik. Fot. Audi
Audi A4 przód. Fot. Audi
Audi
Audi A4 przód. Fot. Audi
Audi A4 tył. Fot. Audi
Audi
Audi A4 przód/bok. Fot. Audi
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA