Pierwsza jazda: Nowe Audi A4 2012
REKLAMA
REKLAMA
Zmian jest kilka, jednak mają one charakter kosmetyczny. Nowe Audi A4 2012 upodobniło się do modeli A6 i A8 poprzez zastosowanie nowej ramki przedniego grila (Singleframe). Osłona chłodnicy jest szara w wersjach sześciocylindrowych, a w połączeniu z pakietem S line exterieur – czarna z połyskiem. Dodatkowo dla wersji Allroad quattro jest srebrna i ma pionowe żebrowanie, nawiązujące do aut z serii Q.
REKLAMA
Zmieniły się także przednie i tylne zderzaki i przednie reflektory, które mogą być wyposażone w światłowodowe „fale” zasilane diodami LED. Na długiej liście opcji znajdziemy także system doświetlania zakrętów (adaptive light).
Zobacz też: Opinie kierowców o Audi A4
Pod nowym tylnym dyfuzorem znajdziemy podwójną końcówkę układu wydechowego (zawsze po lewej stronie) w przypadku silników czterocylindrowych, a dwie podwójne końcówki (po lewej i po prawej) w przypadku silników sześciocylindrowych.
REKLAMA
W gamie modelowej Nowego Audi A4 są dwie wersje nadwoziowe (sedan i kombi), podwyższone A4 Allroad quattro i usportowione S4 (również sedan i kombi). A4 limuzyna i Avant (sedan i kombi) mają długość 4,70 m, A4 allroad quattro i S4 – 4,72 m. Rozstaw osi wynosi we wszystkich modelach 2,81 m, szerokość 1,83 lub 1,84 m.Wysokość w zależności od wersji nadwozia to 1,41 m lub 1,50 m.
Jeśli chodzi o układy napędowe, producent przygotował 23 konfiguracje. Klienci mogą wybierać pomiędzy turbodoładowanymi silnikami benzynowymi, a także diesla, które mogą współpracować z manualnymi, bezstopniowymi (Multitronic)lub zautomatyzowanymi (siedmiobiegowy S tronic) skrzyniami biegów przenoszącymi napęd na jedną lub obie osie.
Skrzynia S tronic współpracuje z permanentnym napędem na cztery koła quattro. Na początku sprzedaży należy do wyposażenia seryjnego A4 2.0 TFSI quattro, 3.0 TFSI quattro i 3.0 TDI quattro o mocy 180 kW (245 KM).
Zobacz też: Pierwsza jazda: Audi A1 Sportback
Jak jeździ nowe Audi A4?
Auto udostępnione do jazdy testowej to Audi A4 Avant S line z silnikiem 2,0 TDI o mocy 177 KM.
Pakiet S line w przypadku nadwozia Avant (kombi) rozpoznamy po większych zderzakach i spojlerze nad tylną szybą. Srebrny lakier karoserii kontrastuje z czarnym wnętrzem auta, w którym panuje typowo niemiecki porządek.
Na kierowcę i pasażera czekają mocno wyprofilowane fotele (elementem wyposażenia dodatkowego), które bardzo dobrze podpierają boki kierowcy. Spłaszczona u dołu kierownica przypomina tę z A6 czy A8. Symetrycznie rozmieszczone przyciski służące do obsługi systemu multimedialnego MMI mogły przerażać użytkowników nieprzyzwyczajonych do nowoczesnych samochodów, jednak Audi wyszło im naprzeciw i zredukowało liczbę przycisków z 8 do czterech.
Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowe Audi A5 Coupe
Miłośnicy Audi zauważą także, że w nowym A4 jest więcej chromowanych aplikacji, które mają za zadanie sprawić, że wnętrze auta będzie wyglądało jeszcze „drożej”.
REKLAMA
Silnik napędzający testowane auto zaspokoi potrzeby większości użytkowników. Potrafi przyspieszyć z niemal każdych obrotów i wykazuje się dużą elastycznością. Według zapewnień producenta rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 8,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 230 km/h. Średnie zużycie paliwa ma wynosić 4,3 litra na 100 kilometrów, co przy mocy 177 KM jest bardzo dobrym wynikiem.
Podsumowując, nowe Audi A4 jest jeszcze bardziej eleganckie niż poprzednik model. Konstruktorzy tego auta starają się zmieścić jak najwięcej luksusu i nowoczesnych technologii do auta o kompaktowych wymiarach. Dla osób, które poszukują bardziej sportowej charakterystyki wnętrza, Audi przygotowało długą listę wyposażenia dodatkowego, a także pakiety S Line.
Zobacz też: Ceny nowego Audi A4
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.